{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

'Kontrakt' for hold {{forumTopicSubject}}

Man kan vel ikke bare opdigte en 'kontrakt' for et hold? I så fald er der noget jeg ikke blev gjort opmærksom på, dengang jeg kom med på holdet.

Det ligger sådan at jeg avlede to racer med en, og hun valgte så at slette det ene hold og sælge de heste, uden at høre mig først.

Jeg har nogle holdheste fra det andet hold, som er okay langt nede i gp, så jeg følte at jeg kunne sælge dem, men nu er der ligepludselig en 'kontrakt', som jeg intet kender til.

Hvordan ville i forholde jer, ville i lade de heste stå i direkte, eller hvad ville i gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  'Kontrakt' for hold
  • #1   19. nov 2018 Altså hvis du spørger mig, kommer det egentligt bare an på, hvor meget du har lavet på holdet. Hvis du har avlet bare halvdelen af hestene og været en aktiv del af holdet, fra starten – eller i hvert fald bidraget bemærkelsesværdigt til holdet, så vil jeg da mene, du er i din fulde ret. Det er hende der bare har solgt, uden at snakke med dig/resten af holdet først. Men omvendt kan man vel også sige, at hvis du bare har været tilskuer på holdet eller noget i den stil, så burde du ikke rigtigt sælge ud. Giver jeg nogen mening?
    Personligt, fordi jeg er så aktiv en avler, ville jeg ikke bare opgive mit arbejde. Det kan godt være, det er en anden der har startet holdet, men når man har avlet 50% af alle hestene eller mere og er aktiv på holdet, så giver det altså også nogle rettigheder. I mindste fald, burde hun have snakket med dig først og givet dig en andel af salget. Ellers var jeg godt nok blevet mobset... Men hvad ved jeg xD

• #2   19. nov 2018 Hvis ikke personen kan 'bevise', at der er sendt en 'kontrakt' til dig, så vil jeg ikke selv mene, at der er en. Hvis personen har taget billede af, at personen har sendt en kontrakt til dig, så er der en 'kontrakt', som I begge skal overholde.
    Med hensyn til salg af holdheste, så vil jeg sige, at hvis holdet splittes og der ingen kontrakt er på, at holdhestene ikke må sælges, så må de gerne sælges.
    Det er selvfølgelig bare min mening. smiley

• #3   19. nov 2018 Camilla: Det er også det, jeg havde på det tidspunkt bidraget med ca. halvdelen.
    Og nu ventede jeg jo til hun var kommet tilpas langt med holdet, inden jeg satte til salg smiley
    Men hun er en meget modbydelig type, så man skal vel passe på med hvad man gør xD

sabiha: Hun har nemlig ikke taget screenshot af 'kontrakten' smiley og det er også det jeg tænker, hun splittede jo også det andet hold uden at spørge mig smiley

• #4   19. nov 2018 Altså nu skal du næppe tage mit råd fordi, jeg har været i diskussion med tidligere avlspartner fordi, hun valgte at sælge holdet og jeg valgte at beholde de avlsheste jeg havde, udelukkende til ranking, for alt det arbejde og penge jeg havde lagt i avlen. Så det er ikke på den front, jeg har det bedste rygte og skal nødigt råde andre til det samme. Men set fra min synsvinkel, så føler jeg, at jeg er i min fulde ret til at beholde hestene. Hun havde de bedste heste anyway og jeg hverken bruger hestene eller sælger ud af dem, så kan ikke se hvad problemet er, når det var hende der fik al indtægten, selvom det var mig der havde lagt over 1500 dkr i avlen, for ikke at tale om tid og ap xD
    Men hvis hun er en modbydelig type, er det faktisk bare at tage den op mig dig selv; er det dramaet værd? For hvis hun er en modbydelig type, i min forstand, vil hun hænge dig ud i grupper og diverse for det du har gjort. Nu ved jeg ikke hvor stor en indtægt, du kan få fra salg, men hvis der "bare" er tale om 1000 pas eller deromkring, er det måske bedre bare at lade hende vinde kampen. Hun skal absolut ikke have nogen heste, men hvis indtægten fra salg af de gamle ikke giver vildt meget, er det måske bedre at holde sit gode ry og så bare tjene pas på en anden måde. Omvendt, hvis hun virkelig er en r*v omkring det, ville jeg være dybt ligeglad og så bare sælge dem indenfor rimelighedens grænser.
    Dette er dog et godt eksempel på det jeg HADER ved howrse. Man tror virkelig, man samarbejder godt med nogen og bum, så vender de 120 grader. Har prøvet det så mange gange efterhånden

• #5   19. nov 2018 Camilla: Du har nok ret, det er ikke kampen værd.

Det er heller ikke fordi jeg kan få det vilde for dem, ville bare se om jeg kunne tjene lidt pas. Og dem jeg sælger har 400 og lavere i gp, så kan virkelig ikke se problemet. Det ville jo have været noget andet, hvis de lå tæt i gp.

Jeg samarbejder heller ikke rigtig med nogle mere, for jeg er blevet stukket i ryggen et par gange smiley

Men tak for at du tog dig tid til at svare smiley

• #6   19. nov 2018 WTF catrine???

Vi to lavede en aftale da vi oprettede holdet og den valgte du at skide på, da du droppede ud.

Så gider du at smide offerrollen NU!!!!

• #7   19. nov 2018 Og nej det handler ikke om en kontrakt, men om at vi lavede en aftale.
    Du glemmer at skrive, at de ca 400 under er bede i en gp, hvor de rykker ca 40 af gangen.
    Jeg skrev til dig, at du kunne beholde dem selv eller sætte dem til mig og du valgte at smide dem i direkte.

Jeg har på intet tidspunkt været modbydelig overfor dig, men jeg bliver fanme vred, når folk tager røven på mig og sælger ud af noget jeg har lagt tid og energi i UDEN at vende den med mig og UDEN at svare på PB!

• #8   19. nov 2018 Og du var droppet ud af begge hold længe inden jeg slettede det andet hold hold!

• #9   19. nov 2018 Og btw piger.
    En aftale er, ifølge loven, bindende.
    At jeg ikke kan bevise noget og derfor er blevet bollet godt og grundigt, er mit problem.
    Men at catrine så vælger at påtage sig offerrollen er fanme ulækkert!

• #10   19. nov 2018 En lille slutbemærkning herfra..

Jeg havde tænkt mig at lade den ligge, men efter at have læst den tråd, har de heste, jeg ikke har taget fra direkte, fået en fin, lille advarsel på... - Ligesom jeg selvf har husket ss denne gang..

You’re welcome smiley

Kommentér på:
'Kontrakt' for hold

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce