{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Når ens kære bliver ødelagte... {{forumTopicSubject}}

Hej igen.
Ja så er det jo mig igen... smiley kunne se at det var lidt over et halvt år siden sidst jeg skrev for at lette mit hjerte og bede om gode råd.. Og nu igen.. smiley

Sagen er den (ja min mor igen igen) at min mor fik for 11/2 år siden ny kæreste da min papfar forlod hende efter 27 års ægteskab. Altså ikke med det samme.. Men vi kunne jo mærke og forstå at min mor ikke var virkelig forelsket.. Han er bare et plaster på såret.. Min papfar var og er manden i hendes liv. Det har hun jo indrømmet.De bor jo i Norge. Det gør også mine søstre. Mine søstre har også fortalt at de drikker rigtig meget.
Og da min mor og søster var her på besøg for tre måneder siden drak min mor meget og var rigtig led imod os. Og hver gang jeg taler med mine søstre så fortæller de om min mor, og alle problemerne. Jeg er den ældste.. (8 år ældre end den ældste af de)

Hvad ville I gøre i disse situationer? Min mor bruger os forskelligt og lyver om ting, og det hun fortæller mig ville hun aldrig sige til de to andre og vice versa. Man kan ikke konfrontere hende med ting da hun ikke er til at snakke til.

Kan mærke at jeg både er bekymret, men også pisse træt af hende og hendes opførsel og den måde hun især behandler min ene søster. Jeg føler også lidt at mine søstre måske ønsket at jeg var der til at rydde op... smiley
Det er jo ikke meningen at jeg skal passe på min mor og "holde hende i ørene". Men igen hun er jo min mor..
Men jeg har også mit liv og familie her..
Hvad havde I gjort?
Hvilke gode råd har I at komme med?

Mvh en træt, frustreret og ked af det TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når ens kære bliver ødelagte...
  • #1   29. dec 2015 Jeg ville klart kontakte et alkohol ambulatorie. De har psykologer. Der kan hjælpe dig/jer med at coope det at være co alkoholiker. Hvis du ikk kender udtrykket. Er det de nærmeste der er handlingslammet og præget af familiemedlemmets misbrug. I har brug for hjælp. Fra nogen der ved hvad i fortæller. At leve med en alkoholiker. Er ikk nemt. Og kan ikk sammenlignes med alm adfærd. Så pøj pøj med din kamp. Håber du kan få den hjælp du har brug for.

• #2   29. dec 2015 Annemette - er socialpædagog og arbejder med unge med misbrug.. Men vi er alle godt voksne og ingen bor med vores mor..

Mvh TT

• #3   29. dec 2015 Jeg ville søge psykolog hjælper til mig selv, og få styr på mine egen tanker. Hvor jeg sener hen ville undersøge mulighederne for hjælp til min mor.
    Men husk - man kan ikke hjælpe dem, som ikke vil modtage hjælp. smiley
    Jeg lider desværre selv under den "jeg vil ikke hjælpe, men gør mit livet surt for mine med mennesker grundet jeg ikke har styr på mig selv" smiley
    Så ved det er svært

• #4   29. dec 2015 Selvom du siger hun ikke er til at snakke med, så skal hun nok høre efter lidt af hvad i siger..
    Mine forældres nabo havde også problemer.. Manden var begyndt at drikke, og ville ikke høre på at han havde et problem.. Da familien boycuttede forbindelsen gik der ikke meget mere end en uges tid før han selv søgte i behandling, og så begyndte de langsomt at bygge forbindelsen op igen. I mellem tiden var konen flyttet, men de blev enige om at starte forfra, mødes af og til, men ikke flytte sammen den første tid.. De er dog flyttet sammen, og han er stadig i behandling.

Hvis nu dig og dine søskende blev enige om at cutte forbindelsen, og simplethen lægge hende på is en periode.. Sige at I ikke kan klare den måde hun er på overfor jer, og hvis ikke hun får noget hjælp, så skal hun ikke komme til jer..

Det er et sats, og svært.. Men det lyder til at I næsten ikke har noget at miste ved at prøve..

• #5   29. dec 2015 Sanne - min mor er en rigtig god og sød mor..Men ikke hvis hun får for meget at drikke.. Hun lever et "normalt " liv med arbejde osv. Men kan forstå at det bliver drukket meget bag "lukkede" døre og at hvis vi skal omgås og hygge så ender aftenen altid i skænderier hvis hun får for meget. Jeg er ikke ret tit i Norge, og min mor har været her to gange i år som er en Sensation da hun ikke har været her i årevis. Min mor lytter ofte til mig.. Men ikke hvis hun ikke først har åbnet op for problemerne.. Hvis jeg tager noget op så ryger hun i forsvarsposition og så er jeg manipulerende osv smiley

Mvh TT

• #6   4. jan 2016 Så længe din mor ikke vil indse at hun har et problem med alkohol kan i intet gøre for a hjælpe hende.
    i stedet må i støtte og hjælpe hinanden i søstre, og sætte hårdt op mod jeres mor når hun har drukket.

• #7   4. jan 2016 Er der ikke noget hjælp at hente ved det der TUBA?

Om noget en øv situation - og på ingen måde retfærdig at du skal stå med den slags tanker fordi din mor har et misbrug

Kommentér på:
Når ens kære bliver ødelagte...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce