{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Balancen mellem hård og blød :-) {{forumTopicSubject}}

Hej igen smiley
Jeg er umuligt den eneste her inde der skal finde balancen mellem det at være hård eller blød, alt efter hvordan hesten har det og hvad det drejer sig om smiley nogle gange er den svær og man skyder ved siden af. Men som oftest (forhåbentlig) rammer man plet smiley I dag var en af de dage (har ret mange af de med en unghest) hvor jeg skulle vurdere om jeg skulle være insisterede og "hård" eller om jeg skulle være blød og vælge en anden vej.
Da vi kom igennem skoven kunne vi høre de arbejdet. Det larmet rigtig meget, og Tindur er lydfølsom. Han blev nervøs og stoppede op og sked flere gange. Jeg satte følerne på og bad ham om at gå frem, venlig men bestemt. Jeg begyndte så at nynne. Hver gang han stoppede fik han pænt besked på at gå frem. Da vi nærmer os pruster han og spænder op og tripper helt vildt. Jeg taler bestemt men beroligende og vi kommer forbi. Han ville gerne løbe men jeg holdt tilbage og gav efter når han skridtet, sådan gik det nogle gange hvor han også gjorde modstand da han gerne ville løbe. Jeg blev ved indtil han holdt op og så vi kunne skridte roligt videre smiley han lyttede og han var rigtig dygtig. smiley havde jeg valgt en anden vej havde han/vi ikke haft denne succes med "farlige" køretøjer. Men andre dage kunne han have gået fuldstændig i baglås og virkelig givet mig en "kamp"
I hvilke situationer har I jeres udfordringer hvor I tit skal have følere ude ift at være "hård" eller blød? smiley

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Balancen mellem hård og blød :-)
  • #1   12. okt 2015 Hvor er det fantastisk at høre at i haft en succes oplevelse.. tillykke med det KEEP EM COMING.

Jeg har Rigtig svært ved at svare på dit spørgsmål, for jeg tænker ikke over det, jeg gør det bare, det falder mig helt naturligt at tilpasse mit sprog den hest jeg nu en gang har i hænderne.
    Jeg ville nok som det første sige at jeg altid er hård og konsekvent. Men nu hvor du "tvinger" mig til at tænke over det så passer det ikke, hvis jeg altid var hård og konsekvent, ville jeg ikke nogle vegne, det er jo ikke maskiner vi har med at gøre.
    Men jeg tænker ikke over det, jeg føler (tror jeg), og ellers så gør jeg det bare fordi det falder mig naturligt at afstemme mine krav og mit kropssprog til den enkelte situation eller det enkelte individ.

• #2   12. okt 2015 Rikke - Jeg er en person der reflekterer rigtigt meget. Så bagefter kommer tankerne og de ting og følelser der skete. Jeg er ikke selv altid bevidst om tingene før bagefter. Men til gengæld kan jeg der blive virkelig frustreret eller utrolig glad alt efter hvordan jeg selv har taklet ting.
    Et eksempel på det var at til sidste undervisning ville jeg vise vores underviser hvor dygtig vi var blevet til at galopere på volter. Så jeg sadde Tindur i galop og bad om volterne. Det gik ikke særlig godt men jeg ville så gerne vise hende at vi faktisk havde blevet meget bedre så jeg drev på ham. Han lavede også de volter men det var alt andet end skønt og det var ikke et særligt godt samarbejde da vi begge var anspændte da han ikke ville og jeg drev på... Bagefter kunne jeg have slået mig selv gentagne gange med pisken i hovedet da jeg kunne genkalde den redselsfulde mig og se ridningen i slow motion bare fordi jeg ville vise at vi faktisk havde lavet fremgang... smiley
    Derfor har jeg også udsat denne måneds undervisning da vi ikke kan vores lektie godt nok, og den redselsfulde mig skal bare ikke dukke op igen smiley

Mvh TT

• #3   12. okt 2015
    Når Fleur er spasser til spring og tester min tålmodighed, så er grænsen mellem at være hård og blød svær - og tit smutter temperamentet sig en tur, falder ned igen, stiger osv.

Kommentér på:
Balancen mellem hård og blød :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce