{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

opsadling.. tid? :-) {{forumTopicSubject}}

Hej igen igen Hg.
Jeg keder mig og lurer på hvor lang tid I bruger på striglen og opsadling af jeres hest smiley

Jeg bruger en evighed smiley jeg bruger så lang tid da jeg vil være sikker på at ikke give Tindur gjord kramper. En time tager det fra jeg får hesten ind og til jeg er klar smiley
Jeg starter med at strigle ham hurtigt med den hårde strigle over det hele. Så laver jeg gulrrodsøvelser og får ham evt knækket op (efter anvisning af osteopat). Så lægger jeg sadel på med gjord i første huld. Så strigler jeg man og tørrer øjne og røv. Spænder gjord et huld, strigler hovede og tager hovedtøj på og spænder gjord et huld mere. Så strigler jeg hale og spænder gjord og så renser jeg hove, sætter på boots, gør mig klar og spænder gjorden en sidste gang og så kan vi gå i gang smiley
Kan aldrig være forsigtig nok med en unghest smiley

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opsadling.. tid? :-)
  • #2   20. aug 2015 Som regel hygger jeg bare meget omkring min hest imens, så det tager nok omkring 45 min.-60 min.

Ellers tager selve opsadlingen ca. 15 minutter

• #3   20. aug 2015 Du er ikke langsom. JEg bruger også en time, når jeg bare strigler, renser hove og sadler op xD

• #4   20. aug 2015 Hold da op hvor er jeg overrasket smiley Jeg brugte 20 minutter førhen smiley da var der ikke boots, gulerødder og så lang gjord spænding som nu smiley så nu føler jeg mig som en fuldstændig tosse.. smiley men godt at blive beroliget smiley

• #5   20. aug 2015 Bruger den tid det nu tager.. Nogle dage tager det 10 minutter, andre dage 90 minutter :). Oftest omkring 60 minutter kan jeg godt bruge :).

• #6   20. aug 2015 Det er ret forskelligt og kommer an på hvad jeg skal. Før undervisning sætter jeg som regel 35 minutter af til at hente hende, strigle og sadle op og få skridtet varm i 10 minutter smiley
    Jeg strigler altid man og hale og har et overforbrug af showshine (mine heste har ret meget hår), så det er ret let at få redt ud. Og i og med at min hest ikke er ret begejstret for mudder er hun aldrig beskidt.
    Dengang jeg red min varmblod tog det ca. 40-50 minutter at blive klar inden jeg kunne komme ud, da hun havde gjordkramper så mptte sadle langsomt op, og sjovt nok også altid var så beskidt at det tog en krig at strigle.

• #7   20. aug 2015 Hvis jeg ikke skal have saddel på, ikke har super meget til og bare skal ud og skridte tur kan jeg godt gøre det på 10 minutter, men skal der saddel på kan det godt tage op mod en time... Så et sted mellem 30-60 minutter smiley Du er slet ikke unormal smiley

• #9   20. aug 2015 Jeg sætter 2 time af til at fjerne klatter og hente bassen, samt strigle, flette osv. Jeg kører ud og rider og der bruger jeg blot 5-10 min. Fra Jeg har hesten ude af traileren, til vi er i ridehuset. smiley

• #10   20. aug 2015 Flette for at træne?

Jeg bruger typisk omkring en time. Jeg ELSKER at gå og hygge og nusse omkring hende, og så er hun ikke superglad for at få sadel på, så det tager vi også stille og roligt. På den måde er det blevet meget bedre, så det er bare et spørgsmål om tid, før det ikke som sådan er et problem længere smiley

• #11   20. aug 2015 Mmh arbejder i en jagtstald og der skal det ofte gå lidt stærkere, jeg sadler dem op på en kvarter. Hvor jeg af hensyn til gjordkrampen lægger saddel på spænder et hul, henter trense et hul mere, tager ridestøvler og hjelm på spænder et hul op, trækker ud og spænder lige efter en sidste gang inden jeg sætter mig i sadlen. smiley

• #12   21. aug 2015 Jagtstald... Jeg vidste ikke at det var en særskilt stald for de der rider jagter... smiley og hvorfor skal det gå stærkt..
    Jeg håber du har lavet en skrive fejl således at der skal stå salgsstald.. smiley

Mvh TT

• #14   21. aug 2015 Bruger 10-15 min. Er ret hurtig og er altid den der skal stå og vente hvis jeg skal ride med andre.

• #15   21. aug 2015 Min hest har også gjordkrampe, men har fået lavet en special gjord til hende som fordeler trykket og har ikke haft det siden (håndsyet)

Jeg bruger ca 30 min på at strigle og hygger mig med det for vi både kysser og nusser smiley

Så ligger jeg sadlen på og spænder gjorden så hun kan mærke den.
    går ind og tager støvler på.
    spænder gjorden et hul
    tager hjelm på og ligger trense på
    spænder et hul mere og går på banen
    og derned spænder jeg det sidste hul inden jeg går ned til stuppen (som min mand her lavet) for at stige op.

Men selv om jeg har fået special gjord er jeg stadig forpasselig smiley

• #16   21. aug 2015 Ja, laver hingstefletningen hver eneste gang jeg rider. smiley -Ellers kan jeg simpelthen ikke se hans hals ordentligt, men han skal dog også klippes snart syntes bare det er så synd..Hehe

-Men det tager altså tid at flette sådan en man hver evig eneste gang.. smiley

• #17   21. aug 2015 uden at stresse bruger jeg 30-45 minutter, det er kun fordi han går med dækken og heldigvis aldrig ruller sig smiley

• #18   21. aug 2015
    Det tager meget kort tid. Jeg har aldrig kunne finde ud af at nusse og bruge evigheder på det at strigle og sadle op - og jeg har heller ikke en hest der gider stå der i hele og halve timer.

• #19   21. aug 2015 Det kan være alt lige fra 5 minutter til 45 minutter smiley Når jeg hverken skynder mig eller gør mig langsom tager det cirka 20 minutter ^^

• #20   31. aug 2015 Mellem 5-10 min.

Kommentér på:
opsadling.. tid? :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce