{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Hjælp til opsadling! {{forumTopicSubject}}

Jeg rider denne her pony, som førhen havde svamp ved øret. Derfor er hun rigtig svær at få hovedtøj på, og jeg kan stå og bikse med det i lang tid, uden resultat... Nogen der har råd eller noget, til hvad jeg kan gøre, når hun skal sadles op? Det begynder at være irriterende, ikke selv at kunne sadle hende op?
Tusind tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til opsadling!
  • #1   25. mar 2014 Hvad er det helt præcist der sker, når du lægger hovedtøj på? :o)

• #2   25. mar 2014 Du kan få et "klik" hovedtøj som kan klikkes op i begge sider ved bidet.
    Så klikker du den op i den ene side og lægger remmen om bag ørene og bidet i munden og klikker det sammen også næsebåndet på bagefter så du nærmest har 2 stykker læder hver for sig......
    Sådan en her --> (link fjernet)

• #4   25. mar 2014 Godbider når den gør det mindste rigtigt smiley

• #5   25. mar 2014 den forbinder det jo med smerte.
    Mit råd vil være at træne det væk, uden hovedtøj. Det handler om at du i det hee taget skal kunne røre den dér hvor den forbinder det med smerte, stille og roligt nogle gange om dagen kan du prøve og nærme dig området, når den siger go for det så begynd, at tage hovedtøjet i brug, det kan tage laaaaang tid, men tålmodighed vil i sidste ende belønne sig smiley

• #6   25. mar 2014 Pas på med godbider de kan også have en negativ virkning har jeg opdagede på mange heste/ponyer! smiley Andre kan godt finde ud af det.....Har mødt en shetter der var opdraget sådan og den dag i dag er der ingen mindre børn der kan komme i kontakt med hesten uden den bider den samlinger simpelthen små børn = Godbider så det vigtigt du ved din hest ikke gør det samme......

• #7   25. mar 2014 Det lyder super godt, især med klik-hovedtøj... Dog tror jeg ikke jeg kan købe det, da jeg ikke ejer hende... Men tror jeg vil forsøge det med at spænde det op ved biddet, og kindremnen. Tager over til hende i morgen og prøver ??

• #8   25. mar 2014 Hvad der helt præcist sker:
    Så snart jeg tager fat ved hovedet, for at få biddet i munden, begynder hun at ryste sig, tage hovedet op, og skubbe mig mod væggen. Hun er en fjordhest, og noget større og stærkere end mig. Jeg kan godt nysse hende forsigtigt ved ørene og munden, men når det handler om hovedtøj, er jeg ikke velkommen. Tror i det gør nogen forskel, om jeg står i boksen, på staldgangen, eller i spiltov?

• Anine S
    Anine S Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #9   25. mar 2014 Du skal nok ikke stå med den i boksen hvis den skubber dig ind i væggen så prøv på staldgangen så du ikke bliver mast for hvis du bliver nervøs så kan det gå grueligt galt

• #10   26. mar 2014 http://www.youtube.com/watch?v=Bn2JTmSmuq0
    Den her video viser et godt eksempel på, hvordan man kan arbejde med en hest, som har oplevet smerte forbundet med det at få hovedtøj på. Fokus ligger her på at hjælpe hesten med at blive tryg ved at få hovedtøj på, forsikre den om at der ingen smerte kommer og derved få løst frygten fra selve det at blive rørt/få hovedtøj på.
    Håber den giver lidt inspiration og idéer smiley

• #11   30. mar 2014 Har lige set den, det så super godt ud! I morgen tager jeg derud og skal ride hende, så jeg tror jeg kommer et stykke tid inden, så jeg kan arbejde med hende smiley

Kommentér på:
Hjælp til opsadling!

Annonce