880 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til opsadling! {{forumTopicSubject}}
Jeg rider denne her pony, som førhen havde svamp ved øret. Derfor er hun rigtig svær at få hovedtøj på, og jeg kan stå og bikse med det i lang tid, uden resultat... Nogen der har råd eller noget, til hvad jeg kan gøre, når hun skal sadles op? Det begynder at være irriterende, ikke selv at kunne sadle hende op?
Tusind tak på forhånd
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.069
Så klikker du den op i den ene side og lægger remmen om bag ørene og bidet i munden og klikker det sammen også næsebåndet på bagefter så du nærmest har 2 stykker læder hver for sig......
Sådan en her --> (link fjernet)
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.167
Mit råd vil være at træne det væk, uden hovedtøj. Det handler om at du i det hee taget skal kunne røre den dér hvor den forbinder det med smerte, stille og roligt nogle gange om dagen kan du prøve og nærme dig området, når den siger go for det så begynd, at tage hovedtøjet i brug, det kan tage laaaaang tid, men tålmodighed vil i sidste ende belønne sig
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.069
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 11
okt 2013
Så snart jeg tager fat ved hovedet, for at få biddet i munden, begynder hun at ryste sig, tage hovedet op, og skubbe mig mod væggen. Hun er en fjordhest, og noget større og stærkere end mig. Jeg kan godt nysse hende forsigtigt ved ørene og munden, men når det handler om hovedtøj, er jeg ikke velkommen. Tror i det gør nogen forskel, om jeg står i boksen, på staldgangen, eller i spiltov?
apr 2012
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 27
Den her video viser et godt eksempel på, hvordan man kan arbejde med en hest, som har oplevet smerte forbundet med det at få hovedtøj på. Fokus ligger her på at hjælpe hesten med at blive tryg ved at få hovedtøj på, forsikre den om at der ingen smerte kommer og derved få løst frygten fra selve det at blive rørt/få hovedtøj på.
Håber den giver lidt inspiration og idéer
okt 2013
Hjælp til opsadling!