At flytte hjemme fra {{forumTopicSubject}}
Jeg er en 18 årig pige der er ved at tage det store skridt, at flytte hjemmefra.
Jeg er desværre på MEGET bar bund. Så jeg tænkte der måske var nogle modne piger/damer, der var lidt mere inde i det end mig og kunne tænke sig at fortælle mig hvordan det lige hænger sammen.
Jeg skal bare have en lejlighed med køkken, soveværelse, stue og bad. Altså en helt lille standard lejlighed til 1 person, den behøver altså ikke være voldsomt stor - da jeg er studerende og har et presset budget. (soveværelse kan måske også undværes, hvis man kunne lave en blanding af soveværelse og stue)
Mit spørgsmål er så, hvor mange kvadratmeter sådan en lejlighed ca. er og hvor meget man kan forvente at skulle betale i husleje inkl. forbrug.
Jeg har nemlig fået et skema som jeg udfylde, hvor der står hvad min lejepris inkl. forbrug max er, og jeg vil jo helst ikke skrive en latterlig lav pris for helt gratis er det jo bestemt ikke, så hvad kan man forvente at komme af med?
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.340
Jeg har lige fået en 2 værelses i Helsingør for 5200 inkl varme, vand og tv. El og internet er udover, derudover skal du regne med minimum 1500 til mad om måneden, og så dine andre faste regninger, som telefon osv..
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.156
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
Du skal tænke over at der udover husleje, kommer mad, forsikringer, licens, internet, lys, vand, varme, p-piller, transport, skolebøger, tøj, gaver, fornøjelser, telefon og andet til husholdningen og så lige alle de uforudsete udgifter..... men det kan bestemt lade sig gøre.
Sidst jeg boede alene, havde jeg et lille hus på 80kvm, der var stor stue og stort køkken, badeværelse og soveværelse var en ok størrelse, og jeg havde en pæn stor have. jeg betalte 3500kr i husleje og et aconto beløb på 1600kr pr måned for forbrug
jul 2005
Følger: 208 Følgere: 264 Heste: 4 Emner: 137 Svar: 822