At flytte hjemme fra {{forumTopicSubject}}
Jeg er en 18 årig pige der er ved at tage det store skridt, at flytte hjemmefra.
Jeg er desværre på MEGET bar bund. Så jeg tænkte der måske var nogle modne piger/damer, der var lidt mere inde i det end mig og kunne tænke sig at fortælle mig hvordan det lige hænger sammen.
Jeg skal bare have en lejlighed med køkken, soveværelse, stue og bad. Altså en helt lille standard lejlighed til 1 person, den behøver altså ikke være voldsomt stor - da jeg er studerende og har et presset budget. (soveværelse kan måske også undværes, hvis man kunne lave en blanding af soveværelse og stue)
Mit spørgsmål er så, hvor mange kvadratmeter sådan en lejlighed ca. er og hvor meget man kan forvente at skulle betale i husleje inkl. forbrug.
Jeg har nemlig fået et skema som jeg udfylde, hvor der står hvad min lejepris inkl. forbrug max er, og jeg vil jo helst ikke skrive en latterlig lav pris for helt gratis er det jo bestemt ikke, så hvad kan man forvente at komme af med?
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.340
Jeg har lige fået en 2 værelses i Helsingør for 5200 inkl varme, vand og tv. El og internet er udover, derudover skal du regne med minimum 1500 til mad om måneden, og så dine andre faste regninger, som telefon osv..
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.156
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
Du skal tænke over at der udover husleje, kommer mad, forsikringer, licens, internet, lys, vand, varme, p-piller, transport, skolebøger, tøj, gaver, fornøjelser, telefon og andet til husholdningen og så lige alle de uforudsete udgifter..... men det kan bestemt lade sig gøre.
Sidst jeg boede alene, havde jeg et lille hus på 80kvm, der var stor stue og stort køkken, badeværelse og soveværelse var en ok størrelse, og jeg havde en pæn stor have. jeg betalte 3500kr i husleje og et aconto beløb på 1600kr pr måned for forbrug
jul 2005
Følger: 208 Følgere: 264 Heste: 4 Emner: 137 Svar: 822
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
jun 2007
Følger: 184 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 35
maj 2008
Følger: 223 Følgere: 228 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 1.169
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.340
aug 2010
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 267
Så læg et budget , og se hvor meget du har råd til , at bo for .
Og vi har til dem begge givet en lille kina bog , som de så skriver ned i hvad de har brugt af strøm hvergang til den første , for så kan man som ung huske og holde regnskab med hvad man bruger , så det holder med det man har sat af på sit budget . pøj pøj med at finde lige den lejlighed som du føler dig tilpas i .
jan 2008
Følger: 149 Følgere: 163 Heste: 4 Emner: 286 Svar: 468
Skriv et ralistisk budget, jeg må indrømme, at det kom bag på mig med alle de ting man pludselig skulle betaler og lign. Derudover er der også depositum og forudbetalt leje som bliver et af de større beløber.
Hvis du er 18, kan du ikke modtage udeboende SU medmindre du går ind under nogle bestemte punkter som berettigere dig til udeboende under 18.
At flytte hjemme fra
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside