{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Myte eller ej?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har oprettet dette emne i forum også, men tænkte at der måske flere der var behjælpelige og vidste noget her inde da alderen jo er lidt højere.

Tindur var før han kom på græs(25/4) blevet ret tynd. Han vejede mindst 30 kg for lidt og var indhulet på bagparten. Han har dog taget meget på og nu synes jeg han ser ud som han skal. Så for at han ikke skal tage ret meget mere på så kommer han fra om natten på en fold hvor der ikke er ret meget græs. Imidlertid kikkede madammen ud af vinduet i dag da vi kom gående. Hun påpeget til kaffen at han var blevet i alt for god stand og at hun kunne se fedtet under huden (hun kaldte det blommer). Hun sagde at dette var noget man som gammelt heste menneske brugte til at vurdere hestens huld og det var dette de snakkede om hvis hesten var for tyk. Tindur er ved at skifte pæls. Han bliver meget mørk om vinteren og lys om sommeren og jeg troede først det var dette hun kunne se og forvekslet med "sine" blommer da jeg aldrig har hørt om det, ej heller synes jeg han er for tyk da han er meget bred. Jeg stod bagefter på folden og kunne ikke se hvad hun mente. Hun nævnte så at dette (disse blommer) kunne man kun se fra afstand når jeg nævnte for hende at jeg ikke kunne se det hun snakkede om foruden at han har lysere pletter nogle steder.
Jeg fik dengang jeg tog mit medicinhåndteringskursus også et kursus i hvordan man kunne se på de forskellige heste om de var for tykke. Og selv om han var i god stand først i november syntes min dyrlæge han var ganske fin, især med tanke på at han kom ind fra græs i oktober. Da var han tykkere end nu. Jeg synes han er ok nu og irriterer mig at andre skal blande sig da vi ikke er enige. Men vil heller ikke skabe dårlig stemning over det. Det kan jo være vi tager fejl og de har ret så derfor spørger jeg.

Har I hørt om dette før?

Jeg har desværre intet billede så I kan se ham nu men her er fra før han kom på græs.

http://www.hestegalleri.dk/album/storbilledevisning/436255-tindurs_huld___

Prøver at få taget et i morgen så I kan se hans stand nu..

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Myte eller ej??
Kommentér på:
Myte eller ej??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce