{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Hiraki - Eksisterende eller ej? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg set at der sommetider bliver skrevet om at hiraki i hesteflokken bare er en gammel myte.

Jeg er normalt ret godt med på videnskaben, men på dette område, har jeg altså altid fået at vide, at der eksistere hiraki blandt heste.

Er der nogle der kan forklare mig nærmere om det, eller linke til hjemmesider?

Vh. Lærke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hiraki - Eksisterende eller ej?
  • #1   19. nov 2008 Jeg har heller aldrig forstået tanken om, at der ikke er hiraki/rangorden i en flok heste smiley
    Det virker dybt ulogisk...

• #2   19. nov 2008 Hvis man studerer en hesteflok, kan du tydeligt se hierakiet... I min flok er Baby leder, Chevoi nr 2, Ferrari nr 3, Lion nr 4, marquis(føl) har ingen plads endnu, lucky nr 5 og Fleur er sidst...

Udover det er der Karens 2 der går der engang imellem, og den ene er en plag og har endnu ikke nogen "rang", og den anden Magnus er faktisk Leder når han er der alle har respekt for ham, og baby lader ham drikke sammen med sig og viger gerne til side for ham ved leddet(noget hun ellers aldrig gør)...

Der er hieraki, ellers ville de ikke kunne overleve i naturen, da de er flok...

• #3   19. nov 2008 Jeg ved ikke om der direkte er noget hieraki, men nogen heste er bare mere dominerende end andre, og bestemer derfor mere ..

• #5   19. nov 2008 man kan også tudeligt se hos vores heste, hvordan flokken er delt op smiley

• #6   20. nov 2008 Ved mine heste er der TYDELIG rangorden.....
    Men nu har vi også flokke med både hingste, hopper, valakker og føl....
    Der ses tydeligt hvem der er lederen og derefter hvem der er den stærkeste dame og så kommer de kære valakker og de bette føl....

dog har vi to dominerende valakker, der lægger højere i rang end hopperne.... med det er ret tydeligt at se... de deler sig ofte også i mindre flokke.... hopperne for dig og underligt nok hingstene og følne for sig....

Kommentér på:
Hiraki - Eksisterende eller ej?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce