{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Hiraki - Eksisterende eller ej? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg set at der sommetider bliver skrevet om at hiraki i hesteflokken bare er en gammel myte.
Jeg er normalt ret godt med på videnskaben, men på dette område, har jeg altså altid fået at vide, at der eksistere hiraki blandt heste.

Er der nogle der kan forklare mig nærmere om det, eller linke til hjemmesider?

Vh. Lærke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hiraki - Eksisterende eller ej?
  • #1   19. nov 2008 Ja der eksisterer hiraki i en hesteflok. Hvis du selv har en hesteflok, kan du sætte dig ved folden et par timer, og du vil tydeligt se at flokken er opdelt. Jeg studerer tit min egen hesteflok på 9, og det er helt tydeligt hvem der er førerhoppe og fører''hingst''. Vores flok er delt sådan op at det er min mors travhoppe der er førerhoppen. Hun er højt respekteret af de andre, og hun har førsteret på alt og eller vanker der. Min pony er førerhingst, lige under travhoppen. Han gør det hårde arbejde *s*. Han sørger for at holde orden på de andre. Og så er der et par hopper der indbyrdes slåser om at ''komme højere op på stigen'' :o)

^^ det er bevis nok for mig, bare at kigge ud på min egen fold :o)

• #2   19. nov 2008 Hiraki findes, men det er aldrig fast

Bare se min og min mors, de skifter af og til..

• #3   19. nov 2008 Theis - Det lyder utrolig logisk smiley