Unghest der stiver sig? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer kære hestefolk.
Jeg vil lige høre hvad jeres andres erfaringer og oplevelser er.
Jeg har en dejlig hestemand som faktisk går ret godt sådan i den rigtige holdning eller hvad man skal sige. Han går afspændt, med sænket hoved og gør alt hvad han kan for at vise han kan det rigtige.
MEN i går var jeg meget opmærksom på hvordan han rent faktisk går og jeg fik min veninde til at filme jeg red ham.
Det er faktisk som om han traver på forbenene men går hurtig skridt på bagbenene.
Hvad er jeres erfaringer med det? Hvad har I gjort ved det?
Det skal lige siges at han får kiropraktor hver tredje måned da han går meget fransk og dette låser ham i lænden.
Nu har jeg kontaktet en anden kiropraktor for at få nogle andre øjne på ham...så det er ikke for at slippe for at behandle ham, det er sat i gang, men jeg vil gerne høre andres erfaringer og oplevelser med sådanne heste, gerne gode råd
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 30
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
sep 2005
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 461
Jeg har ikke selv fået videoen endnu, da der ikke var plads på min telefon, men når jeg får den må I gerne se den, så kan I også se hvordan han går - jeg vil også prøve at filme ham i dag, for også at vise forskellen på før galop og efter galop
Første gang han havde kiropraktor blev han undersøgt for sædstrengsfirbrose, uden anmærkninger, men nu vil jeg ha Rikke Andersen ud, hun skulle være en af de dygtigste til at finde ud af om de har det, da der er mange der ikke helt ved hvor de skal finde det henne.
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 176 Svar: 981
Sådan siger man ihvertfald tit ang. mennesker - kiropraktoren kan knække og sætte på plads (hvilket de er super dygtige til!), men hvis muskulaturen og alt det andet (som fysioterapeuter også kigger efter) ikke er i orden, så kommer problemet igen.. Og min erfaring ang. mennesker er at kiropraktik ikke er nok, samt har jeg også brugt meget fysioterapeut til mine heste, hvilket har hjulpet meget
sep 2005
Kan du anbefale nogen god fys? På sjælland..
Så vidt jeg kan se, kan Rikke Andersen meget af det.
sep 2005
jan 2008
jan 2008
nov 2011
sep 2005
Hvis du søger på Kiropraktor Rikke Andersen så kommer Ryet frem, det er hende. Hun hedder Rikke Marie Andersen.
Den kiropraktor jeg bruger nu er jeg sådan set fint tilfreds med og han udreder hans lænd og korsled til UG hver gang.. men jeg har en dårlig mavefornemmelse for ham stadig
nov 2011
men min moster fik af vide det var rigtigt at varme rigtig godt op i skridt, og at hun skulle galopper næsten med det samme, når hun havde varmet lidt op. dette kunne jo gøres i longen. og det skal bare gøres 5-7 minutter. men det er selvfølgelig ikke noget man gider i længen. (:
sep 2005
Det lyder ikke usansynligt at han skal trænes sådan, for det løsner rigtig meget i bækkenet når de har galoperet.
Hvis det betyder min hest bliver bedre, så gider jeg godt i længden, vil gøre alt for at behage ham
nov 2011
men så længe det virker og hesten har det godt, er det jo ligemeget hvad man gør, så som sagt så længe hesten har det godt ikke lider nogen nød!
- håber i finder ud af det!
Held og lykke frem over til jer begge (: følger dig på sidelinjen for at se hvordan det går
sep 2005
sep 2005
Han har:
problemer med tandspidser og kapper han ikke selv kan skifte (han fik ordnet tænder i november - men dette er muligvis ikke gjort godt nok)
Ondt i maven og nyrerne kan ikke følge med. Skyldes nok et tidligere bændelormeangreb som har forårsaget hul i tyndtarmen.
De sædvanlige låsninger i lænd, bække, korsben - men som hun fortalte mig, er korsbenet først færdigudviklet ved 5års alderen.
Dobbeltsidet sædstrengsadherance
Er super skuffet over de to andre kiropraktorer ikke har kunnet findet det og at jeg har haft kiropraktor hver tredje måned for at rette noget ud der ikke engang er færdigudviklet.
Hun var meget foruroliget over hvor lige han var i kroppen trods alt det han render med...
Så nu hedder det foderskift, få fjernet alt der skaber ubalance i syre/base i maven, probiotikakur, equi-max og en operation...
Jeg kan nok gå i gang med ham igen om et års tid regner jeg med
Unghest der stiver sig?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside