~ Alt for pigerne ~

~ Alt for pigerne ~

Medlemmer: 1.120
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.345 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hund? Hund?

Jo nu skal I høre! Mine forældre vil ikke have hund, men jeg elsker dyr! Og har selv to kaniner, en hest og en kat. Har haft mange andre dyr også, men dem gider jeg ikke nævne nu smiley

Jeg har altid sagt at når jeg blev 18 ville jeg købe hund, men dog en lille hund, da jeg skal flytte til Roskilde om 3 år når jeg er færdig med mit gymnasie smiley Men jeg bliver 18 om et år, og jeg har tit kigget på en Dansk Svensk Gårdhund, da det er en hund som jeg syntes er vild sød, flot og det er en race som ELSKER at lærer noget nyt hele tiden!

Jeg tænker meget på at købe sådan en, men er der nogen her med sådan en race som selv kan sige noget negativt/positivt? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund?
  • #1   4. mar 2014 Dem jeg har mødt har været alt for energiske til min smag, men ganske søde hunde :).

• #2   4. mar 2014 Har selv haft en, og de kræver UTROLIG meget mht. Deres ekstreme energi niveau.
    Min mor løb tit 10 km med vores og han løb alligevel på væggene når han kom hjem.
    Men kan man håndtere deres energi niveau, så er de den bedste familiehund! Vores gamle var min allerbedste ven! Vi sov sammen og gjorde alting sammen smiley De knytter sig meget til den som er mest sammen med den smiley

• #3   4. mar 2014 Jeg er selv et aktivt menneske, desuden så bor jeg på landet lige nu, med to store marker, en kæmpe have og en mini-skov smiley Og der bor jeg indtil jeg har fundet en lejlighed i Roskilde, så hunden får lov til at leve på landet i nogle år smiley

Men ellers er jeg udenfor hver dag, og den skole jeg skal på er en landbrugsskole hvor hundene gerne må rende rundt på skolen mens man er der smiley

• #4   4. mar 2014 Har haft en, hun var helt igennem fantastik, masser af energi men hun vidst os hvornår det var tid til og slappe af smiley
    En dansk svensk gårdhund er en rigtig god familie hund, og en god første gangs hund smiley

• #5   4. mar 2014 Jeg vil sige at hvis du ikke har haft hund før, ville jeg vælge en som der ikke kræver lige så meget motion og en som der er let til at opdrage på.

Man møder alt for mange som ikke kan håndtere små hunde, vil hellere sige at du skulle vælge en lidt større hund smiley

• #6   4. mar 2014 Vil bare ikke tilbyde en stor hund at kunne løbe rundt i en lejlighed som nok ikke bliver større end at der kan være en seng og et køkken smiley

• #7   4. mar 2014 En stör hund mener jeg ikke som en shæfer eller sådan nogle. Men en der er støre end en dansk svensk gårdehund og en der er mindre end lanbrador eller sådan noget smiley

• #8   4. mar 2014 Baaah stavefejl er gratis...

• #9   4. mar 2014 Altså for mig er der kun stor og lille hund smiley så vi snakker stadig lille hund? Hehe smiley

Men nej er ikke helt dum til hunde, har trænet mange, da alle min familie udover min familie har hund smiley Så har tit været til hundetræning såsom hundeskole og sådan med deres hunde og har passet halvdelen af dem smiley Det er self. labradore de fleste, men der har også været gravhunde og en enkel rottweiler imellem smiley

Så nej jeg er ikke helt dum til det med hunde smiley Men nej har aldrig ''haft'' en selv, men vil rigtig gerne hehe smiley

• #10   4. mar 2014 Har en australsk terrier og det er en super dejlig familie hund. Du kan finde Info om racen på den her hjemmeside: http://www.blueayers.dk

• #11   4. mar 2014 Snakkede lige med min mor som der har haft hund i gennem mange år og hun mener at en "klog" hund er en god førstegangs hund.

En dansk svendsk gårdehund er meget selvstændige og kræver meget motion smiley

• #12   4. mar 2014 Ikke en hund jeg ville anskaffe mig. Dem jeg har haft med at gøre, har haft et alt for stort energi niveau, og har bare gjort hvad der passer dem, selvom ejeren har gået til træning med dem.

Jeg har selv en super skøn Shetland Sheepdog, som ligger på både lille og mellemhund. De bliver ikke højere end nogen og 40 cm smiley
    Her er et par billeder af min over skønne Ozzy mand http://www.hundegalleri.dk/galleri/94333-shetland_sheepdog_foulas_bi_my_soulmate_ozzy

• #13   4. mar 2014 Vi har heller aldrig haft hund før for omkring 7-8 måneder siden. Men vi har to franske bulldogs, og de er super nemme og kræver ikke meget, de behøver ikke lange gå ture og er super til at have som en god første gangs hund. Dog skal man være opmærksom på hvor man køber den henne, så den ikke har luftvejs problemer.
    Dog er de heller ikke nogen der nemme at lære tricks, da de fleste bulldogs tænker at de kun gider hvad de selv har lyst til mht. tricks.
    Men ellers alt i alt, en super dejlig og skøn race som kun kan anbefales smiley

• #14   4. mar 2014 Hvis du anskaffer dig en dansk svensk gårdhund nu, som kan leve på jeres gård med meget plads og store arealer. Og så flytter i en lille lejlighed om nogle år, det tror jeg vil blive en svær tilvænning for hunden. Måske du bare skulle vente? smiley

• #15   4. mar 2014 WANNER

Jeg flytter på landbrugsskole, og de har lejligheder med haver smiley Men ellers er der store marker på skolen og stalde og andre hunde smiley De får simpelthen lov til at være en del af undervisningen på gården smiley Men jeg tænkte bare sådan mest om aftenen smiley

Jeg anskaffer mig kun korthårede hunde, da min mor er en meget sippet person som ikke kan klare ALT for mange hundehår smiley

Jeg vil gerne have en hund som er åben for indlæring af tricks da jeg også skal bruge den til at træne tricks med min hest smiley En lille hund der gerne vil springe op og ned og frem og tilbage og som gerne vil lærer en hel masse! Så bulldogs skal det heller ikke være smiley

• #16   4. mar 2014 Ved godt at det lyder underligt men så vil jeg anbefalde en puddel.
    En puddel lære hurtigt og er god til allergliti.
    Dette ved jeg fra da jeg selv har puddel pga allergi men også fordi vi skulle have en hund der var god til at hoppe og der spurgte vi min mors kusine da hun træner allergliti i højst plan med sine hunde hvor hun anbefalede en puddel smiley

Og lige et bonus en puddel er både i toy, lille, mellem og konge puddel smiley

Lige et billede af min gamle

profilbillede
  • #17   5. mar 2014 Jeg ville ikke anbefale DSG, den er rigtig RIGTIG aktiv, og hvis du skal have arbejde, uddannelse osv, så vil jeg med sikkerhed fortælle at du får svært ved at aktivere den nok til den ikke ødelægger din sofa og seng.
    Jeg har også en aktiv hund (bordercollie og berner blanding) og han er på grænsen til at være for aktiv, til vores behov

• #18   5. mar 2014 min kærestes familie har den skønneste dansk svensk gårdhund! syntes ikke han aktivitets niveau er særligt højt, men virkeligt en elskerværdig hund, hold da op! Er ikke meget for hunde, men han har virkeligt smeltet min hjerte! smiley

• #20   6. mar 2014 Tja.. En Shetland Sheepdog fælder ikke rigtig. Korthårede er faktisk værst m.h.t fældning smiley

• #21   6. mar 2014 Har bare ikke tid til at børste og klippe lort af pelsen på en hund hver dag smiley

• #22   6. mar 2014 Den skal heller ikke børstes særlig tit smiley
    Vi børster min 1-2 gange om måneden, og hænger der lort i pelsen, så er der jo noget galt smiley

• #23   8. mar 2014 Har selv haft en og jeg var så glad for ham, syntes de har en skønt energi niveau og er alt i alt en skøn hun!:) ellers vil jeg foreslå en beagle, fint størrelse og skønt temperament!:)

Kommentér på:
Hund?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce