At starte med show (plag) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Hvornår har I startet ud med at showe jeres ungheste?
Jeg skulle have haft en 2 års med til Klappe Kage, men nu synes jeg hun virker halt og aner ikke om hun kan nå at blive rentgående inden og har brug for en plan B. Dyrlægen kommer og vacc. på tirsdag, så må vi lige se hvad han siger.
Men anyways, jeg overvejer i stedet at tage min egen, men han er dog kun 1år og har ingen erfaring med at være hjemmefra, så jeg skal bare lige høre om der er nogle af jer andre der har showet jeres i den alder? Og hvordan gik det?
Vi havde begge vores 2 års med til futurity da de var et halv år, men de havde de jo deres mødre med
Vi skal have vores anden 2 års med, så han kommer ikke afsted alene.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 13 Emner: 57 Svar: 195
Okay, jeg er så småt begyndt at træne ham, så nu må vi lige se nu du siger landsstævne, var det så nede ved Pernille?
Tror måske også det er godt at tage ham med nu, så jeg kan afværge alle de drengenøkker han kunne tænkes at udvikle nu her, så muligheden for at han kan blive ved med at være en rigtig dreng stadig er der også især nu hvor jeg stadig kan mosle ham
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
Han stod i boks ved siden af den forholdsvis fremmende hest som han også kørte i trailer med.
Han var lidt ustyrlig pga. af de mange nye indtryk og da "halter"-klasserne ligger tidligt om morgenen, så blev han hurtigt træt og blev rolig i sin boks. Han var glad for at komme hjem.
Ville jeg gøre det igen, selv om det var en stor mundfuld for ham - ja, jeg mener det er godt at komme tidlig i gang - kan jeg se det har virket... nej... men jeg ved jo ikke hvordan han ville have været, hvis ikke jeg havde gjort det.
okt 2007
Ja han plejer at tage det meste med ophøjet ro, så jeg håber det er godt for ham. Han skal heldigvis afsted med sin storesøster .
Jeg øvede lige med ham i går og kan se at der er en del at arbejde med. Men vi tager også bare afsted for at komme ud og skal kun afsted om fredagen, da det er der halterklasserne ligger.
Og så må jeg ikke rigtig starte beginner længere (det siger min samvittighed mig i hvert fald), så det bliver novice horse klasser, og dem er der kun to af
Har lige bestilt mønster til showmanship bukser og så har jeg til mønster til trøje allerede, så håber jeg kan nå at lave et fedt outfit, måske i nogle jordnuancer (det siger Hobbyhorses winning colors i hvert fald :p)
okt 2007
Jeg har endnu ikke været hjemme at tjekke, men det var også kun på folden jeg lagde mærke til det.
Men skal hjem i dag når dyrlægen kommer, så ser vi lige på det. Håber godt nok at det bare er vokseværk.
okt 2007
Så nu venter vi lige og ser tiden an. Har fundet ud af at jeg stadig må starte min 1års' mor, så tror jeg tager hende med i stedet, det er lidt nemmere at overskue, så jeg ikke overtræner den bette han er heldigvis stadig føllet.
Hvad med Lennart, skal han blive ved med at være hingst?
okt 2007
Årh det var træls at høre, det er altid træls når de skal opereres, det har vi været heldige nok til at undgå indtil videre 7-9-13.
At starte med show (plag)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside