Livsfarlig pony... {{forumTopicSubject}}
Hej
Nogle gange gad jeg godt at kunne lukke op for min ponys mange tanker..
Jeg tror ikke rigtig på at folk kan snakke med dyr men nu vil jeg altså se om der overhovedet er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg har den her pony som hedder Supér. Supér er 14 år gammel og er frisk og elsker at lave noget og spise. (xD)
En typisk dag:
Jeg kommer i stalden og går ned og hilser på ham. Han kommer ikke ud og siger hej men står og lægger øre. jeg går op og finder mine ting og gør mig selv klar. Jeg går ind til ham hvor han ikke gør mig noget men alle andre bider han efter. Jeg trækker ham op på staldgangen og binder ham der. Han giver sig straks til at bide i snorene og ''fægte'' med forbenet. Det hjælper IKKE at skælde ham ud. Det bliver kun værre. Jeg tager mine strigler og begynder at rense hove. her står han stille. Jeg strigler ham på kroggen og her står han ikke stille. Han bider efter snorene og ''fægter'' med forbenet. Når jeg børster hans ben og giver gamacher på er der ikke noget. Så finder jeg min sadel og så fortsætter han. det sker nogle gange at han får fat i mig og så skal jeg kun løfte en finger så er det straf nok fordi han godt ved at han ikke må. Han havde en overgange hvor han kunne finde på at true med at sparke. jeg ventede kun på at han gjorde det og så sparkede jeg altså igen. Siden har det ikke været et problem og det er glemt. Jeg tager så FAT i trensen og ørene står fremme og han står bom stille. jeg løsner ham og lægger tøjlen over halsen. Nu står han og åbner munden på vid gab efter biddet. Han får trensen på og er glad. Så er det ned at ride og der er ikke noget. Det samme sker når jeg sadler af. Han bider ikke efter mig eller bakker over mod mig men han gør det ved næsten alle andre. han er bange for de fleste mænd. Jeg er 99% sikker på at han er blevet slået og mishandlet af en hestehandler før han fik tidl. eger. Hestehandleren har jeg mødt og kan derfor sige sådan. Det er en mand. Jeg har været ude for at jeg skulle ride en lille volte omkring min amndlige ridelærer. Han stoppede 15 meter inden han nåede min ridelærer. Jeg beder så min ridelærer om at går væk og nu kan han vende om sig selv i galopvolten.
Han har ikke ondt. han er tjekket for en uge siden nemlig.
ALLE untagen mig er bange for ham. (jeg var de to første år) S¨han bliver ofte kaldt livsfarlig pony.. Min familie kan godt lide ham men min mor (som næsten kun er med) vil ikke gør noget ved hans bagben kun forben.
Jeg tror ikke at min ridning har noget med dette at gør da jeg har en berider til at hjælpe mig hver 14. dag og en dygtig underviser en gang i ugen og måske mere. Vi har haft problemer men det er småting nu.
Hvad kan det være? Han er ikke syg og har aldrig fejlet noget!
Håber at i gider at læse dette og jeg vil gerne svare på de spørgsmål i måtte have. Jeg er 100% ærlig da dette gælder min bedsteven<3
Mange hilser fra en fortvivlet pony dressurrytter (Emma)
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
Du skriver, hesten er tjekket for smerter. Men hvad med tænder og sadel?
aug 2011
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 921
Han skal have raspet tænder her til jul tror jeg. Sadlen ligger som en skal.
Han har været sådan i 4 år jeg har haft ham og tidl ejer har han også været sådan ca 4-6 år og er passet med alt så det skulle undre mig at det er det
sep 2007
aug 2011
sep 2007
aug 2011
Men på den anden side er det trods alt min pony
sep 2007
aug 2011
Det er ham der ejer stalden og de to springrytters forældre. Der er en dressurrytter mere men hun er ligeglad med det. Det er specielt en og jeg tror det er fordi hun er mega bange bare han bevæger sig..:/
sep 2007
aug 2011
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 92
jeg arbejdede efter Uté lehmanns trænningsmetoder. prøv dem - alle sammen uanset hvor ligegyldige de virker. de lære jer hvor hinandens grænser går.
aug 2011
Jeg er lidt i tvivl. Er det jordtræning? For jeg har prøvet jordtræning og jeg har det problem at han synes det er lidt kedeligt hvis jeg gør det længe eller ofte og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det sjovt for ham?
Noget helt andet kender i andre måde at rose ham på ud over at ae ham?
Hvis jeg klapper han bider han og hvis han får godbidder er han så madglad at han bider og jagter en
jun 2009
jeg kan henvise dig til www.horseinharmony.dk
der kan du også se hendes cases og sådan noget. det er jordtrænning, men det er på en sådan måde at du når du er færdigtrænet virkelig er i stand til at RIDE din hest. istedet for bare at sidde og diregere den rundt. Det er jordtrænning med henblik på at gøre hverdagen meget lettere for begge parter
jun 2009
aug 2011
Vil kigge på det Dog skal det ikke bruges til min ridning
Livsfarlig pony...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside