23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Muk og løsdrift {{forumTopicSubject}}
Min frieser havde noget muk sidste vinter, men det var lidt lettere at have med at gøre da hun var i boks, så jeg vidste at hun i hvert fald om natten stod tørt.
Nu er hun i løsdrift, og jeg tænker lidt hvad nu hvis hun får muk igen? Så vil jeg naturligvis behandle hende, som jeg gjorde sidste år, men jeg kan jo ikke garantere, at hun står tørt på lige fod som når hun er i boks.
De har jo deres skur de kan gå ind i og stå tørt, og regner med at smide en halmbunke ud på folden under et træ, så den holder nogenlunde tør, men det er jo ingen garanti for at hun bruger det.
Jeg regner ikke med at folden bliver et mudderhul, da den ligger højt, så tænker at vandet løber nedad, og de har ret meget plads i betragtning af at de kun er 2. Men muk kan jo opstå uden mudder, hvis bare der er fugtigt.
Men hvad gør man? Har det ingen betydning at hun går ude, så længe hun bliver behandlet, eller hvordan ligger landet med det?
maj 2006
Følger: 62 Følgere: 67 Heste: 10 Emner: 12 Svar: 70
Det hedder Think mud jeg køber det ved horze men kan os fås over nettet, prøv det det burde holde mukken væk i de plørede og våde måneder vi går ind i
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Hun fodres en gang dagligt ja, så det skulle ikke være et problem at tilsætte noget tilskud
De sejeste fjordbasser: Mange tak. Det vil jeg kigge på.. Vil helst undgå at klippe hovskægget, men det ryger hvis det er nødvendigt
Muk og løsdrift
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside