{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Fodring til forhindring af Muk / Mug ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er bange for at min hest kommer til at stå på mere mudderfold end han plejer i år og da det er en løsdrift er det ikke muligt at sætte ham på boks. Derfor vil jeg gerne forsøge at forhindre at han får muk.

Jeg har hørt om Think Mud, men er der noget der har gode erfaringer og evt. ved hvor jeg kan købe det billigt? Han skal have 15 pr. dag. På nedenstående link kan man læse om produktet og købe det til 6 kr. pr. dag, hvis ikke det var udsolgt! Et andet sted har jeg fundet det til 3,75 kr pr. dag, men så skal jeg købe til 266 dage (4kg)

http://think-equine.dk/webshop/product.php?id_product=5

Hvad kan man ellers gøre?
Er der andet han kan får at spise?
Skal han klippes eller have langt hovskæg?
Kan jeg smøre ham med noget for at forhindre det?

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring til forhindring af Muk / Mug ?
  • #1   24. sep 2014 lytter med.....

• #2   24. sep 2014 jeg ville holde rent for mudder hverdag ved at "vaske"/skylde bene så de er frie for mudder og så tørrer dem smiley og så ville jeg klippe så der ikke er langt hovskæg..

kender desværre ikke Think Mud men vil anbefale dig at have Wound Cream, fra Carr & day & martin, til hvis han får muk, da det er "anti-bacterial" og danner en hinde så det våde ikke kommer ind til såret smiley og så er det bare genialt at have i stalden eller til sig selv ved små og mellem store skrammer smiley

http://kinnerup-hesteartikler.dk/shop/hest-plejemidler-saarpleje-muk/carr-day-wound-cream.aspx

• #3   25. sep 2014 Cremen kender jeg godt - den har jeg allerede smiley

• #4   25. sep 2014 jeg forsøger mig med, at købe Muddy Marvel Barrier Cream i år. Vasker af med en tynd opløsning af vand og iodine og et par dråber babyolie, tørre med af og smøre med denne creme. Håber på den måde, at kunne forhindre det forbandede muk i år. ;-(

• #6   25. sep 2014 Har problemet: ingen mudder, men muk der plager min søde unghest frygteligt - han har hvide sokker og er åbenbart meget udsat og meget følsom.

Forsøger med mediskrub og Mud Block, ved ikke om det virker. Han er meget øm og sparker ud, trods en ellers god opførsel - men smerte er det svært at gøre noget ved - så gør hvad jeg kan. smiley

• #7   26. sep 2014 Det bliver jo frygtelig farligt at behandle, når han sparker ud.
    Jeg har hørt at think mud også er god til afhjælpning, blot ved dobbelt dosis.
    Ellers plejer jeg at behandle med Virkon S. Lyserødt pulver blandet med kogt, men koldt vand og kan købes i små gule poser på apoteket eller i rideudstyrsforretninger. Det skal sprayes på med spraflaske og hvis han sparker bliver du ved indtil hans stopper og så stopper du også, så du kan få vænnet ham af med at sparke.

• #8   26. sep 2014 Jeg ved godt hvordan man vænner ham af med at sparke - men det er udelukkende fordi det gør ondt og jeg synes at jeg har lidt svært ved at bede ham dæmpe hans tegn på smerte - for hvad bliver det næste tegn så ikke. smiley

Men tak! Jeg slipper også først hans ben i det han slapper af i det igen. Men jo mere jeg forsøger at nulre skropen af jo værre bliver det - han er så øm, at han netop er begyndt at halte på benet - derfor overvejer jeg dyrlæge behandling med penicillin. Dog vil de gerne vente til det er værre (der er altså kun 2 pletter i koden) - de vil have benet hævet først - ved ikke om det er nødvendigt for en behandling.

Hmm..

• #9   26. sep 2014 Med virkon S behøver du ikke nulre såret af. Den bliver opløst af den væske du sprøjter på og jo flere gange om dagen du kan sprøjte jo bedre. Jeg plejer heller ikke hverken vaske eller tørre benet inden. Bare sprøjte og så i rigelige mængder jo ofte du kan komme til det.

• #10   26. sep 2014 Jeg har for nogle år siden brugt think mud og det virkede bare super godt

• #11   27. sep 2014 Jeg køber virkon med det samme!

• #12   3. okt 2014 Sørg for et foder med et højt indhold af zink og evt. Svovl.. Da især zink har positiv virkning på muk selv når det er brudt frem..

Kommentér på:
Fodring til forhindring af Muk / Mug ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce