824 visninger
|
Oprettet:
Muk og løsdrift. {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Er der nogen der har forslag til hvad man kan gøre for at undgå muk når hestene star I løsdrigt.
Hvad hjælper hurtigt på muk der allerede er kommet.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Emner: 39 Svar: 291
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Få lavet et tørt område i løsdriften/uden for den så hestene kan stå tørt - også placere høet der, så de ikke rigtigt har andet valg.
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.894
Har min i løsdrift og hun har nu fået muk på forben foran. Det er utroligt svært at få det væk. Men jeg skyller min hest ben hver dag, og putter sinksalve på.
Jeg er selv i dilemma om hvad jeg skal gøre. De har 2 tørre steder på folden, med adgang til hø begge steder.
apr 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 294
god Ide med høet/wrappen... Tror lige jeg flytter slowfeederen ind I løsdriften I morgen. kræver lidt ombygning, men hellere det end muk.
sep 2007
Mug slipper man ikke særligt let af med, hvis man ikke kan komme af med mudderet :o). Derfor ville det være godt for en hest med mug at kunne komme i boks - bare nogle timer pr. dag så den kan nå og tørre lidt og have hvad end man propper på/behandler med på.
apr 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 294
Tænker at de nok ikke ødelægger græsnettet I jorden hvis deter frost og hårdt på overfladen.
Hvad gør I andre?
sep 2007
Min har mug også, men hun er pt. også halt og det er en anden fra stalden også så de står på en bette firkant i starten af folden der er drænet. Der er mudder, men det er ikke så slemt som resten af folden. Af hensyn til halthed også er det en bonus at min ikke skal have fødderne i så meget mudder med mug.
Men har lige opdaget det så nu skal der afprøves diverse ting - men min står ikke i løsdrift så jeg har muligheden for at vaske benene hver dag, smøre noget på også ind i en tør boks natten over.
Det er så super svært og komme af med i mudder.
Muk og løsdrift.