900 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Køre trailer uden kørekort. Køre trailer uden kørekort.

Hej alle.

Jeg har læst denne ''annonce'' fra FDM og ud fra den kan jeg læse at hvis trailerens totalvægt er under 750 kg. må man køre med den uden trailerkørekort. Er det så uden læs eller med?

http://www.fdm.dk/koerekort/trailerkoerekort

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre trailer uden kørekort.
  • #1   6. okt 2013 Den tilladte totalvægt for en trailer for personer uden trailerkort er 750kg. i det hele dvs. trailer og læs, hvis bilen er godkendt til det smiley

• #2   6. okt 2013 Så er jeg forvirret. Jeg har forstået det sådan at man uden kørekort må trække en trailer der vejer 750 uden læs smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #3   6. okt 2013 Total vægt er hvad trailer vejer med max vægt i..

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 281
    #4   6. okt 2013 Du må køre trailer uden kort, sålænge vogntoget ikke overstiger 3500 kg.
    Og med vogntog, menes der også en evt. hest' vægt smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   6. okt 2013 JJ: de 3500 kg, er bilens og traileren totalvægt sammenlagt.

Trailerens totalvægt er hvad trailer inkl. Dens maxvægt er..

Traileren har i teorien altid den samme vægt uanset om den er fyldt eller ej.

• #6   6. okt 2013 JJ: Så hvis jeg forstår dig ret, må jeg godt smide en pony op i en trailer der vejer 500 og køre?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#7   6. okt 2013 Julie: nej, ikke hvis trailerens totalvægt pg bilens totalvægt overstiger 3500 kg.

Og alle trailere har en maxvægt som også skal overholdes

• #8   6. okt 2013 Den der 750 kgs regel kommer an på om du har taget kørekort før eller efter maj 2009. smiley

• #9   6. okt 2013 Bilen vejer kun 900 kg og traileren 500 og hesten 400?

• #10   6. okt 2013 Hvis bilen har en egenvægt på 900 kg må den sikkert kun have 900 kg ca på krogen med bremser. Kig på bilens registreringsattest

• #11   6. okt 2013 Egenvægten er præcis 975. og der stod den måtte trække det samme.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#12   6. okt 2013 Julie: du skal vide bilens totalvægt og trailerens totaltvægt, lægge det sammen også skal det give 3500 kg eller under!

• #13   6. okt 2013 Ja men har du taget kørekort EFTER maj 2009 må du kun køre med en trailer med en totalvægt på max 750 kg, og det er stort set kun små havetrailere og ikke boogietrailere.

• #14   6. okt 2013 hej Julie smiley

uden trailerkort må du højst køre med en samlet totalvægt på 3500 kg. det vil sige at bilens og trailerens TOTALVÆGT til sammen ikke må overstige 3500 kg. når du ikke har trailerkort så er det totalvægten der gælder og ikke hvor meget du kommer i traileren... du kan finde bilens totalvægt på registreringsattesten

• #15   6. okt 2013 Igen! Det kommer an på hvornår hun har taget sit B kørekort.

• #16   6. okt 2013 Jeg har selvfølgelig taget det i 2011.

Hvad er forskellen egentlig? Lærer man noget andet end man gjorde dengang?

• #17   6. okt 2013 Uden trailerkort, og kørekort erhvervet EFTER 2009: du må trække en trailer med en totalvægt, der gør at bil og trailer tilsammen ikke overstiger 3500 kg. Du skal lægge totalvægt for bil og totalvægt for trailer sammen, uanset hvor lidt du fylder i traileren. ( selvfølgelig skal du ikke læsse mere end din bil må trække )

Kørekort erhvervet FØR 2009: du må køre med et vogntog der ikke overstiger 3500 kg. Ved at du har erhvervet dit kørekort før 2009, må du vælge at tage bilens totalvægt, og bilens koblingsvægt ( det din bil må trække ifølge registreringsattesten ) lægge det sammen, og så må det ikke overstige 3500 kg. Dvs: hvis din bil har en totalvægt på eks 2200 kg, og din bil må have 1200 kg på krogen, kan du godt køre med en trailer der eks har en totalvægt på 1600 kg, så længe du ikke læsser mere i den end at den kommer til at veje 1200 kg som din bil må trække. Det giver dig et vogntog på 3400kg hvilket er lovligt. Hvis dit kørekort havde været fra efter 2009, ville du være nødsaget til at tage totalvægten på 1600 kg, og dit vogntog ville være 3800 kg, og dermed ulovligt. Så samme vogntog er lovligt med et kørekort fra før 2009, og ulovligt med kørekort efter 2009. Giver det bare den mindste smule mening?

• #18   6. okt 2013 Så hvis trailerens totalvægt+bilens totalvægt ikke overstiger mere end 3500 kg må jeg godt trække(hvis bilen selvfølgelig må trække det)?

• #19   6. okt 2013 Julie: lige præcis smiley

• #20   6. okt 2013 Fedt! Tak skal du have. Nu forstår jeg det. Synes det er noget værre indviklet noget smiley

• #22   6. okt 2013 Julie.

Ja det er mega indviklet, og det er klart at flere går galt i byen med de regler. Det er så indviklet at det kan være svært at formulere på skrift, uden at forvirre. Så er glad for at du forstod det trods alt smiley

• #23   6. okt 2013 du er ikke ene om at synes det er indviklet... derfor tog jeg kortet, så er jeg sikker på at jeg må køre med det som bilen kan trække smiley god tur med hesten hvis du da må køre med den i den trailer du har til rådighed smiley

• #24   6. okt 2013 Det må jeg, så jeg er rigtig glad. Dejligt at finde ud af jeg er total ufhængig af andre nu smiley

• #25   6. okt 2013 Hvis bilens vægt plus trailerens vægt plus hestens vægt ikke overstiger 3500 kg må du kører uden trailer kort har selv bil trailer og hest jeg må kører uden trailer kort har dog lige erhvervet mig kortet til trailer så jeg kan og må kører med størrer trailer

Kommentér på:
Køre trailer uden kørekort.

Annonce