{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning, dækken?
  • #1   3. okt 2013 Når du siger lille pony, hvad er det så for en?

Tænker bare, er der et specielt formål med klipningen, fordi den sveder under ridning eller andet?

• #2   3. okt 2013 ville sørger for den har regndækken på indtil smiley
    Når den så er klippet vil jeg komme 300-350 gram på når du siger den ikke er ne fryse pind evt. med hals for at undgå de sætter hurtig pels der smiley

• #3   3. okt 2013 Det er en stor treer som bliver redet, men hun er i dårlig form så derfor sveder hun endnu mere smiley

• #4   3. okt 2013 Tænkte bare, at hvis man ville undgå dækken (hvilket jeg til enhver tid ville gøre), kunne man jo nøjes med en jagtklipning.

• #6   3. okt 2013 Hvad er en jagtklipning helt nøjagtigt? smiley

• #8   3. okt 2013 Jeg ved ikke om klipningen kan undgåes for hendes pels er allerede 3-4cm lang og rigtig tyk... smiley og hun er vant til at gå med dækken om vinteren smiley

• #10   3. okt 2013 hvorfor kan folk ikke bare svare på spørgsmålet i stedet for altid at skulle nedtrykke dækken og klipning osv?
    MIN HEST skal aldrig have lavet fx. jagtklipning også gå uden dækken! hvis den bliver klippet skal den så sandelig også have et dækken på! her ud over synes jeg personligt en jagt klipning ligner noget der er løgn virkelig smiley og til sidst så er en jagtklipning ikke altid nok. Mange heste med KÆMPE pels som TS beskriver har ofte brug for en hel klipning for at have en chance for at blive tør uden at blive kold smiley

Jeg er dog enig i at du stadig skal købe overgangs dækken og regndækken og vinter dækken selvfølgelig - og mener stadig du burde give den et regndækken på nu eller måske engentlig før, men for at undgå den sætter mega pels smiley

• #11   3. okt 2013 Så må vi ha købt en regndækken smiley jeg har nemlig lige fået hende i sidste uge og er helt ny med klipning smiley men tak for hjælpen!

• #13   3. okt 2013 Nå nej nej, hun er vant til at blive klippet hvert år også sveder hun også, men dette er dog ikke så slemt derfor venter vi til november så vi heller ikke behøver at klippe hele tiden smiley

• #14   3. okt 2013 hvis den ikke har sat pels i nu er det da bedre at give den et dækken på nu så den ikke sætter sådan en kæmpe vild pels! men som sagt mener jeg at hesten brude have haft et regndækken på før smiley

Men okay lød bare som om du mente hun ikke skulle klippe og den ikke skulle have dækken på - det jo trods alt for at hjælpe hesten man klipper smiley

• #16   3. okt 2013 Jeg klipper min imorgen. Han går med regn nu, og får 300 g på, imorgen. Når det så bliver frost eller tæt på, får han 400g ned hals på smiley

• #18   3. okt 2013 min fjordhest går med amigo regndækken nu. bliver klippet (jagt klippet) i næste uge og her for han et 150 g amigo underdækken på under regndækkenet. når der bliver minus får han rider by horse 250 på og når der bliver rigtigt koldt et rider by horse 350 g

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #23   3. okt 2013 Da min var klippet som 3.5 års, var han gennemsvedt efter en skridttur på 50min i byen, så jagtklip er ikke altid nok.

Jeg ville komme 300 g på, hvis i venter til november med at klippe. Det havde min, da det var koldest (09/10) og så ellers 100 g som overgang. Det fungerede udmærket og det var ikke nødvendigt med regndækken. smiley

• #24   3. okt 2013 Mange tak! Tror vi gør som du har skrevet CSF det er lidt billigere end at skulle købe tre dækkener! Mange tak! smiley

Kommentér på:
Klipning, dækken?

Annonce