{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Julia S
Julia S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Ville I flytte en hest for kun et år? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation, at min boligsituation er usikker det næste års tid. Jeg er netop færdiguddannet, og har derfor økonomi til at flytte min hest tættere på mig selv, så jeg selv kan træne ham (han har de sidste par år været på en låneaftale).
Imidlertid ser det ud til nu, at jeg måske flytter til en anden by om et års tid, og dermed ville være tvunget til at flytte min hest endnu en gang indenfor et år, og derfor kommer mit spørgsmål:

Er det synd for min hest at skulle omstille sig to gange i løbet af et år, hvis jeg flytter ham allerede nu og dermed måske skal flytte ham endnu en gang om et års tid? Eller omstiller heste sig hurtigt til en ny tilværelse og til nye staldkammerater/omgivelser/træningsforhold?

Jeg vil helst ikke stresse ham unødigt, men samtidig vil jeg jo også gerne igang med at træne ham selv snart!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville I flytte en hest for kun et år?
  • #1   5. sep 2013 Nej.. De sidste 2 år er min flyttet 4-5 gange, men hun er så også ret ligeglad.. Der går noget lign. to dage, så er hun faldet helt til på folden også..

Hun er meget nem at flytte

• #3   5. sep 2013 Det ville jeg ikke tro var noget problem:-)

• #4   5. sep 2013 Jeg ville ikke have noget i mod at flytte en hest for et år, det er jo også meget normalt at flytte hesten på sommerfold.

• #5   5. sep 2013 Kan sagtens forstå dig smiley Jeg har flyttet min 4 gange på snart 2 år og der gik ikke lang tid mellem gang nr 3 og 4..
    Jeg vil i hvert fald ikke flytte hende mere, hvis jeg kan undgå det.
    Jeg tror godt din hest kan klare at flytte nu og igen efter et års tid, min hest har i hvert fald hurtigt fundet sig til rette, synes jeg. Men på den anden side, er det måske også lidt tarveligt at flytte hesten fra sine nye venner igen efter det år smiley smiley

• #6   5. sep 2013 tænk på alle de stævne heste der flere gange om året overnatter "ude" blot for nogle dage, for så at komme hjem igen, og ud igen senere... tror nok din hest kan klare at blive flyttet smiley

• #7   5. sep 2013 det kommer meget an på hesten..

Min hoppe er meget sensitiv og har brug for ro og bruger laang tid på at falde til et nyt sted, med hende ville jeg virkelig skulle tænke over om det var en god ide..

men med min gamle haffer, (lige solgt.. smiley ) ville jeg ikke tøve med at flytte ham, han er kold i rumpen over for den slags.. smiley

• #8   5. sep 2013 Synes ikke det er noget problem smiley synes oftest det hårdeste for hestene er at skulle vænne sig til en ny ejer. Så jeg ser det lidt som at du er hestens "base" og når du også er der det nye sted er det lettere for hesten at håndtere. Sådan var det i hvert fald for min smiley

• #9   5. sep 2013 Det kan du sagtens uden nogen prolemer.. min hest har stået 3 stedet på et år.. Dog er meningen vi skal blive her de næste laaaange stykke tid.. gerne til vi få vores ejet sted om et par år

• #10   5. sep 2013 Ville komme an på hesten. Min gamle brugte næsten to år på at falde til efter flytning. Ham flyttede jeg ikke før han sku aflives han havde ikke psyke til at sku flytte. Min nye har det heller ikke nemt med flytning var dog nødt til det, da jeg første gang var flyttet til et viste sig skod sted. Heldigvis fik han sin foldven med til det nye sted han står nu, og det hjalp ham sindsygt meget. Det er utroligt hårdt at flytte omstille sig, nye heste omgivelser osv. Stævneheste har i høj grad enten begyndene eller åbent mavesår pga stress. Har jeg ihvertfald læst, mange heste skjuler stress de er jo byttedyr, men det skjules kun for vores øjne deres krop stresser jo stadig. Har du et super sted den kan komme til, ville jeg nok flytte hesten, da du jo har den og betaler for at have den. Giver det jo ingen mening ikke at se den. Men vær sikker på valget af sted. Vær sikker på ikke at sku lave for meget foderskift. Og ja held og lkke med det hele. Snakker vi kun et par måender ville jeg aldrig vælge at rykke, for så at rykke igen, medmindre hesten har det skidt hvor den er. Men ja jeg træk den så selv for længe sidst, fordi jeg ikke ønskede at sku flytte hesten. Men han mistivede hvor han var sidst og jeg burde derfor dengang have flyttet ham meget hurtigere. Det altid nemt at være bagklog. Men du kender din hest bedst. Håber du finder det perfekte sted for jer.

• #11   6. sep 2013 Ja det ville jeg.

• #12   6. sep 2013 Jeg ville bestemt tage den hjem for det år. smiley

• #13   6. sep 2013 Hvis det er et sted du ved hesten fungerer så ingen problem smiley jasmin er flyttet 3 gange på halvandet år og fandt jeg et lille privat sted tættere på mig ville jeg ikke tænke over det da hun fungerer fint på små steder. Det er nærmere når vi så skal på tur det kniber fordi ALT er nyt:-)

• #14   6. sep 2013 Det kommeran på den enkelte hest, men tænk på de stævne heste der "bor ude" på stævnepladserne flere gange om året smiley

• #15   6. sep 2013 jeg ville ikke være bange for at flytte den.. den skal nok falde til nogle tager dog længere tid om det, men du kender vel bedst selv din hest smiley

• #16   6. sep 2013 Lyt til din hest, det er meget forskelligt fra hest til hest.. smiley
    Min ville sagtens kunne holde til det, men kender mange heste der ikke ville kunne klare det uden stress.

• #17   6. sep 2013 Jeg ville ikke flytte min hest, det tog ham næsten et år at falde til første gang jeg flyttede ham... Det skulle være for perioder i over to år :)!
    selvom jeg ikke tror at han ville vise det, han er skide sej den hest, men jeg tror han ville blive asocial igen, og stille sig ind i et hjørne på folden, og bare stå der. Det var hvad han brugte sit første halve år da jeg flyttede ham på... En løsdrifts hest ude 24/7 sammen med andre heste.... Der bare står i et hjørne og venter til at jeg kommer. Det har jeg ikke lyst til igen ^^

• #18   6. sep 2013 Jer der siger I ikke ville flytte jeres heste, fordi den har taget lang tid om at falde til, I har ikke overvejet, at det var det sted I flyttede den til der gjorte det svært for hesten, hvis den ikke har følt sig tryg der? Det kunne være den kun havde brugt en uge på at falde til, hvis nu I havde flyttet den et andet sted hen.

Så hvorfor tror I det er flytningens skyld og ikke stedets skyld???

• #19   6. sep 2013 Det kommer meget an på hvordan din hest er.
    Er det en der stresser meget og har svært ved at falde til når den er et nyt sted, ville jeg ikke flytte den.
    Men tager den alt med ophøjet ro hvad der sker omkring den og er nye steder ser jeg intet problem ved at flytte den.

• #20   13. sep 2013 Jeg har ikke læst alle de andre indlæg...
    Jeg synes det er rigtig godt du tænker over det og ikke bare gør det! For jeg synes ikke bare man skal flytte rundt på sin hest.
    Når det så er sagt, tror jeg det er meget vigtigt, at hesten kan mærke du er tæt på den og har tid til den, og det vil du jo få når den er tæt på dig selv.
    Jeg står selv med samme tanker, om at flytte min hest og han har også kun stået sit sted i lidt over et år (Han skal flyttes pga. nogle kedelige omstændigheder)...men hvis din hest er en der falder nemt til så vil jeg ikke tro det er noget problem...og et år, det er også rimelig lang tid. Der er god tid til tilvænning og jeg tror du undgår stress smiley
    Så længe det ikke er flere gange på et år, for det tror jeg giver stress smiley

Kommentér på:
Ville I flytte en hest for kun et år?

Annonce