{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Flytte hjemmefra og hest - hvad ville I gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg regner med at starte på universitetet i København efter sommerferien, og bliver derfor nødt til at flytte hjemmefra (bor p.t. i Sønderjylland).Spørgsmålet er nu, hvad jeg skal gøre med mine to ponyer, som jeg har gående hjemme. Jeg har haft Moonlight i 6 år, og min far har altid lovet mig, at han ville tage sig af ham, mens jeg studerede, men nu, når det er ved at være alvor, er det som om, at han lidt fortryder, at han har lovet mig det. Min mor er bange for heste, og vil ikke andet end at hjælpe med fodring. Hun tror desuden ikke på, at min far vil komme til at passe hestene godt nok hver dag i de 6 år, jeg skal studere, og jeg ved også, at jeg ikke altid kan stole på ham, når det kommer til sådan noget. Han tænker ofte, at "hvad hun ikke ved, har hun ikke ondt af". Da han skulle passe ponyerne, mens jeg var en uge på studietur, var det f.eks. tydeligt, at den ene ponys hove ikke var renset i flere dage, selvom han havde lovet det. Jeg vil gerne give min far en chance, men et også begyndt at tænke på en plan B.
Luna er en 20-årig hoppe med bronkitis (som til tider er slemt) og diverse småskavanker, så vil hellere aflive hende end at sælge hende videre. Moonlight er en frisk 16-årig sportspony, som har haft en gaffelbåndsskade på højre bagben, hvilket stadig kan mærkes på ham, dog kan han sagtens rides let. Jeg har derfor heller ikke lyst til at sælge Moonlight i tilfælde af, at han ender som kastebold. Har tænkt lidt på at udlåne Moonlight, men har på ingen måde erfaring med dette.
Hvad ville I gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte hjemmefra og hest - hvad ville I gøre?
  • #1   15. jun 2014 Jeg står med samme problem, og jeg bliver bare nødt til at se tiden an - ellers har jeg tænkt mig at arbejde igennem det næste år, så jeg har råd til at tage dem med og have dem opstaldet - ellers kan min mor godt passe dem. Min far har jeg det præcis på samme måde som dig! Han tænker ikke over yderligere konsekvenser! Det er sååå svært sådan noget!

• #2   15. jun 2014 Du kunne jo udlåne dem til en person der bor i KBH? Så har du mulighed for at kigge til dem smiley

• #3   15. jun 2014 Samme dilemma her. Min pony bliver i første omgang hjemme i hvert fald så længe min søster og hendes pony også bor hjemme.
    Som min søster sagde, om det er Joey der tuller rundt som selskab til Kiksen, eller om det er en pony hun skal ud og købe som selskab, kan være ligemeget.

Til gengæld hjælper jeg med det jeg kan fra kbh, hvilket betyder at mor og jeg f.eks. splitter eventuelle dyrlægeregninger
    Jeg sørger for at min mor og søster har nummeret på smeden (haha, siger det ikke sig selv de skal ha' det?)
    Ser om ikke det kan lade sig gøre at få en 5-6 rundballer hø lagt til side, så de bare skal sende en "kan du komme med hø i næste uge?" sms til ham, vi plejer at få det af.
    Og så står den naturligvis på udmugning, hegn og fold-vedligehold når jeg er hjemme. Det kommer sikkert også til at være et fantastisk afbræk fra at være i byen. smiley

Vores er bare hygge-heste / græsplæneklippere, som engang i mellem uddeler en skridttur til børn, så der er ikke yderligere arbejde end at sørge for at de har det godt. smiley

• #4   15. jun 2014 Det er rart, at jeg ikke er den eneste med det problem smiley Ligesom din hest, Rynkedellen, så er mine ponyer også bare hyggeheste, så om de bliver redet eller ej, betyder ikke så meget, bare de bliver passet godt. Og jeg vil også prøve at hjælpe så godt til som muligt fra KBH - bestille dyrlæge til vaccination, sørge for foder og alt det der, så min far kun skal tænke på udmugning, hovrensning, fodring osv, som normalt kan klares på en halv time

Lene F: Tænkte faktisk også på at udlåne ponyen til en person i KBH smiley

• #5   15. jun 2014 Udlån da smiley eller fin nogle der mangler en selskabs/hygge pony smiley

• #6   15. jun 2014 Få dig en sød part til dem

• #7   15. jun 2014 Havde jeg stået i dit sted, ville jeg nok undersøge mulighederne for at finde et billigt opstaldningssted i nærheden af København. Når det "kun" er hyggeheste, har du jo ikke brug for ridehus og andre fancy faciliteter, så det kan jo sagtens tænkes, at der er en lille gård lidt længere ude på landet, hvor du kan have dem til at stå? smiley

• #8   15. jun 2014 Hvorfor tager du dem ikke med til kbh? Du kan sikkert finde et billigt sted på amager, hvis du bare skal have dem gående og ikke er interesseret i ridehus osv.

• #9   15. jun 2014 Jeg har også tænkt på den mulighed at tage dem med mig, men jeg vil gerne fokusere på studiet, og får derfor højst sandsynligt ikke tid til at komme ud og passe hestene hver dag. For at få andre til at passe dem, skal jeg jo også betale, men jeg regner ikke med at få et studiejob, så jeg kan få råd til det

• #10   16. jun 2014 Du kan jo også aftale med din far at i forsøger vinteren over - og fungerer det ikke for ham, så må i jo tage det til den tid.
    Det er i hvert fald hvad vi er blevet enige om her. smiley

• #11   16. jun 2014 Det lyder som en god idé. Det ville være nemmest og billigst, hvis hestene kunne blive hjemme, så vil helt klart gerne give min far en chance smiley

Kommentér på:
Flytte hjemmefra og hest - hvad ville I gøre?

Annonce