{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Ville i flytte eller blive? {{forumTopicSubject}}

Jeg står lidt i et dilemma, og det fik mig til at tænke på, hvad i andre egentligt vægter højest når i vælger opstaldningssted til jeres bedste ven.

Sagen er den, at jeg for godt 3 måneder sigen valgte at flytte fra mit daværende opstaldningsted. Jeg havde det rigtig godt derude med menneskerne, faciliteterne og træningen fungerede.
Flytningen bundede i, at stedet lavede nogle ting om, bland andet fik hestene pludselig noget foder som min bestemt ikke fungerede på, og jeg kom flere dage ud til at stresset hest fordi der var gået kage i ud eller indlukningen. Min hest er meget "tryghedsnarkoman" forstået på den måde, at hvis der ikke er faste rutiner kan den slet ikke finde ud af det, og stresser helt op.

Jeg valgte derfor at flytte til en mindre stald med mere ro og orden. Og aldrig har jeg haft en mere afbalanceret hest, ikke en eneste gang har den haft et af sine stress momenter.

Desværre savner jeg den gamle stald rigtig meget, savner omgivelserne og menneskerne. Menneskerne i den nye stald er ældre end mig, og man er ofte alene, hvilket bliver lidt kedeligt i længden. Samtidig fungere træningen ikke rigtig, der er kun et lille ridehus, og det giver problemer især i springningen hvor hesten føler sig presset grundet pladsmangel og derfor er begyndt at stoppe hvilket den aldrig har gjort før, er springhest med stort S.
Jeg mister mere og mere troen på det, og det snupper også lysten, så nu skridter vi bare turer, og nyder det i sommervarmen, men hvad med til vinter, for det er jo i bund og grund ikke det jeg vil.

Hvad havde i gjort?
Flyttet tilbage og håbet der kunne laves aftaler der gav hesten en mere stabil hverdag..
Blevet det nye sted, og håbet at tingene ville løse sig..
Eller noget helt tredje...
Hvad ville være vigtigst for jer i denne situation?

undskyld den meget lange smører, men er så fustreret for ønsker jo kun det bedste for min bedste ven! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville i flytte eller blive?
  • #1   24. jul 2014
    Flyttet et tredje sted hen :o)

Min har stået 5 steder siden april sidste år, det ene sted er dog det sted hun stod da jeg overtog hende og havde stået noget tid. Alle stederne er jeg flyttet fra af forskellige årsager.

Både rytter og hest skal trives på stedet og nogle gange er tingene bare ikke som de giver sig ud.

• #2   24. jul 2014 jeg havde også valgt et 3 sted... Det skal fungere for både hest og rytter, for det skal være en fornøjelse og ikke et surt opstød, når man er sammen med sin hest, det bliver ikke en positiv oplevelse for nogen af jer... og det skal være rart for jer begge smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #3   24. jul 2014 Valgt et tredje sted..

Jeg syntes ikke man bør flytte en hest tilbage til et miljø der stresser den, pga ens egne behov (hvilket det vel er fordi det udelukkende er ridningen og menneskerne der frister)

• #4   24. jul 2014 Jeg holdet ud i 1 1/2 år for at Jasmin blev det sted hun trivedes. Jeg kedede mig det første halve år når jeg var alene, men begyndte at nyde det. Det eneste der næb kedeligt i sidste omgang var at der ikke var mange turruter.

• #5   24. jul 2014 Som de andre siger, et tredje sted hen smiley

Selv står jeg i en lille stald med pt kun ejer også mig, og da ejer kun har en plag rider jeg altid alene. Men det gør mig ikke noget, min træning fungerer bedst når der ikke er andre i vejen smiley Og elsker at der ikke er alt det tøsefnidder jeg så tit har oplevet på de størrer ridecentere smiley

• #6   24. jul 2014 Hmm.. Valgt et tredje sted. Et sted hvor der både er de faciliteter som du har brug for, og hvor hesten kan få det den behøver, for at fungere. smiley

• #8   24. jul 2014 Det lyder til du var utrolig glad for det gamle sted, og at din hest i bund og grund også var det før ændringerne. Jeg havde i første omgang også undersøgt om det ville være muligt selv at medbringe foder til hesten det sted den den stod før. Så forudsætningerne for at den er tilpas og afbalanceret er der. Dette vil også mindske stress niveauet. Og ligeledes høre til om der er kommet mere styr på ind/ud lukning.
    Hvis du fortæller dem det var derfor du var nød til at flytte din hest, men at du egentlig super gerne vil tilbage, så kunne det jo være der blev gjort noget. smiley Jeg ville dog være sikker på der var kommet styr på det inden hesten igen blev flyttet. Og ellers finde et 3. sted.
    Din hest er jo i hvert fald heller ikke tilpas det nye sted, hvis den udviser anderledes adfærd i jeres træning. Og der er der jo nok ikke så meget at gøre når nu der er pladsen der er et problem.

Held og lykke med det. smiley

• #9   24. jul 2014 Du er 19? så burde du da kunne snakke lidt med de andre? smiley
    og det med ridehuset vidste du da inde du rykke der ud?:-)

Jeg synes du skal finde et 3 sted, du må jo have været meget ked af det gamle sted siden du flytte.:-)

og så sætte nogen flere krav til det nye sted..

• #10   24. jul 2014 Nu er jeg af den støbning der ikke bare li flytter min hest medmindre den er HELT gal! Dette fordi min hest ikke er ret god til at flytte. Jeg ville FØR jeg flyttede min hest have spurgt om jeg ikke kunne få en særaftale, med selv at stå for foder og så betale lidt mindre i opstaldning. Hvis ikke dette gik ville jeg selv købe foderet og sige at det er dette han skal have og så lave færdige portioner som bare skulle hældes i krybben. Så hvad med at flytte tilbage (hvis du er sikker på at den kommer på fold) og selv sørge for foder? smiley

Mvh TT

• #11   24. jul 2014 Puha den er sgu godt nok svær.. smiley
    For mig personligt betyder det utrolig meget at man har det super godt, de steder som man rider med et godt netværk og at træningsmulighederne er gode for hest og rytter, men selvfølgelig vigtigst at hesten har det godt.. Men du skal altså os have det godt! Og forstår egentlig godt at du er ked af at være der, hvor du er nu! Jeg er selv vant til at være et stort sted (MRR)..
    Men som nogen af de andre skriver, så synes jeg klart at du skal undersøge mulighederne, der hvor du var før, og hvis der kan findes en løsning, så flyt tilbage, ellers måske prøve at finde et helt andet sted!
    Hvis du mister lysten, så går det jo os udover hesten, og det er ikke godt for nogen af jer! smiley

Held og lykke!

Kommentér på:
Ville i flytte eller blive?

Annonce