personlighed hos heste personlighed hos heste
Sidder lige i skolen, og synes bare ikke timen er vildt interessant, og så kom mine tanker til at flyve på min skønne heste hjemme i stalden, og omkring deres "personlighed".
har hopperne, som er total cool, med stor "personlighed", har to 1 års plage som bare ikke ligner hinanden på nogen måde, og så har jeg min vallak som bare er en kæmpe pivskid, men egentlig også som en kæmpe hundehvalp.
hvis jeg skal se på temperementet og "personlingheden" hos mine heste, så kan jeg bedste lide mine hopper, da de er fuldstændig cool, og ikke er bange for meget, men samtidig så ved de hvad de vil og hvad de bestemt ikke vil..
hvad med jer? hvilket temperement har jeres heste, og hvad kan i bedst lide af "personlighed" hos heste.
hvis i har flere er, ligner de så hinanden, eller er de vidt forskellige..?
synes i deres personlighed/temperement hænger sammen med hvad man ofte høre om racen osv..? glæder mig til at høre om jeres heste og ynglings "personlighed"
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
okt 2006
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 421 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.343
dec 2007
Følger: 53 Følgere: 195 Heste: 13 Svar: 421
Han er lidt dum, klodset og lidt langsom-opfattende, men altid skide sød og meget underholdende! Han er dog også lidt stædig (Fjordhest) og har sine vaner man IKKE skal pille ved..!
Mine hopper er to kællinger, men de er to søde kællinger ;).. Min ene er gammel og sær, men har aldrig mødt en bedre børnepony!
Elsker at heste har hver deres særheder!
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 400 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.379
Har alt fra min barndomspony som er en lille strid bavian, til den store pony med det roligste sind med massere af power, til mit store fuldblodsdyr, og min smarte sportspony.
Kan slet ikke sige hvad jeg bedst kan lide. Har ikke min "perfekte" hest. Jeg synes alle mine heste har sine gode og dårlige sider. En perfekt hest for mig ville være en god blanding af dem alle sammen tror jeg
Kan slet ikke vælge...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Jeg tilpasser mig sådan set alle personligheder. Men jeg passer bedst med en hest, der er motiveret for at komme af med pres. En hest der er energisk på banen og energisk af sig selv.
Fleur er lidt en pivskid. Hun kommer med trompet lyd af tingene, galopere på tur glad der ud af for så pludselig og rende sidelæns eller klodse forbenene i, fordi der er noget farligt. Eller været gået halvvejs forbi noget, for så at syntes det er farligt.
Men hun er ikke typen der løber når hun bliver bange, hun fnyser, bakker eller tripper sidelæns.
Og nej, jeg syntes ikke temperament hænger så meget sammen med race - nærmere opdragelse :o). Fjordheste er ikke alle komplet ligeglade og kølige, ligesom arabere ikke er skudt i bolden.
Jeg har en eller anden tanke om, at mange varmblodsheste og dressur heste er lidt skudt i bolden, overnervøse og overenergiske fordi de aldrig ser andet end ridebanen, ikke trænes med fra jorden i at kigge på ting, ikke laver meget andet end dressur og fodres og opstaldes på en måde der også fremavler det.
jan 2008
jan 2008
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Mit dyr er en blanding, nok af en araber ;o).
Arabere har et ry der hedder de er plimmelim og sidder oppe i det røde felt. Og det gør mit dyr ikke. Hun bliver forskrækket og bange ja, men min lillesøster har jeg ikke noget imod at sætte op på hedde og lade hende ride rundt i grime eller tage en galop i grime og uden sadel på en mark.
Så jeg vil ikke definere hende som varm, bare lidt nervøs anlagt. Men det er mest fra ryggen, fra jorden er der sådan cirka ikke noget - kun hvis det er pludselige ting, brag eller andet voldsomt.
Her kommer jeg hest? Det syntes jeg heller ikke rigtigt, hun er en pivskid der holder sig til mig ;o).
okt 2006
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.493
Hun kan være en rigtig kylling, men hun kan også være den "store" som kan vise vej for de andre (selvom hun bare er en lille 6-års). Hun er typen der den ene dag kan stå og sove med mulen på ens skulder, og den næste dag ikke har tålmodighed til en flyvende fis. Og så kan hun til tider have et ret stort temperament, men som ejer, så hest, ikke sandt?
Hun finder sig i praktisk talt alting, temperaturmåling, mukbehandling, og hun skulle her i sommers vaske mellem lårene, fordi hun havde været så meget i brunst, og hendes udflåd var tørret og havde givet hende voldsomme slidmærker (vel og mærke over en dag!), og hun fandt sig bare i at blive vasket.
Hun kan være en smule reserveret, men åbner hurtigt op. Jeg tror virkelig, at hun bare er hesten for mig, og trods alle de problemer jeg har haft med hende, så er der kun én anden hest jeg har følt mig så knyttet til, men han blev aflivet for snart 3 år siden. Kan kun sige at jeg bestemt ikke fortryder at have købt Liva - selvom hun har været en rigtig lort der skulle stå på bagben 3 kvarter ad gangen hver dag i flere uger sidste sommer. (og hun havde ikke ondt)
Sofus er familiens kæledægge, men han er bestemt også sin egen. Hvis der er nogen han ikke bryder sig om, så er han bare en rigtig lille møgpony, som stikker af, lægger ører ad en osv osv, men hvis han til gengæld godt kan lide en person, så kommer han på folden med ørerne fremme, han vrinsker og brummer efter en og han er et rigtigt nussehoved.
Han er til gengæld alt andet end en børnepony, for han er ikke så forsigtig på fx staldgang, og ridning er bare ikke ham - det der med bump i ryggen, det bryder han sig ikke om, og hvor finder man lige en dygtig rytter, der er lille nok til at ride en pony på 98 cm? Derimod er han bare super skarp til at gå for vogn, og det trives han super med.
jan 2012
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 15
La Santa fik jeg fra to dage siden, så ham kender jeg ikke så godt endnu. Han virker meget roligt, men samtidig opmærksom. En pony med massere af krudt i røven, men også en pony der knytter sig til en, når man er nået ind på livet af ham. Det bliver spændende at lære ham og hans finurligheder at kende, min lille stork
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.864
Hun er ret stabil og bliver ikke rigtig bange for noget, men er stadig vågen og frisk når jeg tager hende på gåtur. Hun er meget følsom på signaler i træningen.
Så er der Tjaldur som er en hest jeg har i tilridning og som jeg har sagt til ejer at jeg gerne vil købe hvis han nogensinde bliver til salg. Han er en 5 års islænder vallak. Tjaldur er meget nysgerrig på omverdenen, men også meget skeptisk. Han er nødt til at kende en før man kan trække med ham, for ellers kan det godt ske han løber sin vej hvis man møder noget farligt. Lige så snart han har tillid til dig kan du dog gøre alt ved ham og han følger dig som en hund. Han er lynene intelligent og lærer hurtigere end nogen hest jeg før har mødt! Hvis man træner ham for længe bliver han træt i hovedet og så vil han ikke mere.
Han er meget lærvillig (især hvis man giver gulerødder) men kan også sagtens stå i flere minutter uden at blive utålmodig. Han er rigtig følsom på signaler, men hvis han ikke ved hvad han skal, så vil han hellere stå stille end prøve sig frem.
Jeg er helt sikker på at han kan lære bare af at kigge på de andre heste, for jeg har set flere gange at han kopiere sine foldkameraters adfærd. Jeg ved godt at hjerneforskningen siger at det ikke kan lade sig gøre, men ikke desto mindre så ser det sådan ud.
Jeg har ikke nogen præferancer hvad angår personlighed. Jeg kan godt have god kemi med mange forskellige typer, men det er vigtigt for mig at hestene er følsomme på signaler og arbejdsvillige. Om de så er hidsige eller bange eller stædige, der er hip som hap.
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 930
Min store hoppe er en baby i en stor krop! Hun er virkelig fantastik
Min lillesøsters pony er bare sådan lidt klassisk pony type
aug 2011
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 920
Han lægger øre af alle. Han kan finde på at snappe ud efter folk. Boksen er hans kongerige og maden hans krone. Hvis du nærmer dig hans mad eller hans boks uden tilladelse bliver han sur og snapper lidt. xD Han hader at blive striglet og det er sjælden at jeg kan nusse om ham. Når der kun er mig og ham i stalden af han helt rolig og nede på jorden. For mange mennesker gør ham stresset. Når han så får et bid i munden vender ørene frem og alle er velkomne!
Han er totalt cool og glor næsten aldrig. Selvfølgelig kan han blive bange for noget men han går lige forbi med det samme igen.
Han kan tændes og slukkes som et lys.
Han er meget spøjs
Blogger
Følger: 942 Følgere: 3048 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.764
Og ikke en af dem kan jeg undvære.
Min FELEX, han er lidt svær at beskrive. jeg vil nok beskrive ham som en i overgangs alderen med en masse humørsvingninger. Han er ikke ponyen der gider at nusse, han vil heller ikke vente for længe. Men han vil gerne gøre alt for en godbid og bliver der helt lærenem. Til gengæld skal jeg ikke forvente noget uden den godbid! xD
Han har dage hvor han er über cool, hvor man kan tage en dejlig skridt tur uden bøvl eller ride perfekt dressur hvor han yder og yder. Og så er der de dage hvor ALT vil æde ham, hvor han ikke kan stå stille, hvor han er selvstændig og jeg som regel ender på skadestuen. Jeg kan stadig ikke forklare mig de der humørsvingninger, for det er som at have en skizofren pony gående.
I stalden kan han stå og glo på dig med bambi øjne, og følge med i alt du laver. Men når der skal rides, er det ham der vil bestemme hvad vi laver på hans spøjse dage.
Ofte bliver han forvekslet med en unghest, det på trods af hans 17 år.
Alt i alt er han nok den hest med mest personlighed, som jeg nogensinde har haft! Jeg ville kunne skrive så meget mere, men vil jo heller ikke spame jer, nu hvor der kommer 6 andre endnu hæhæ.
FLASH er nok den nemmeste hest jeg nogensinde har haft. Han er den der store elefant hest, som bare står. Det eneste han gør hvis det tager ham for lang tid, er at smide forbenet enormt hårdt ned i jorden (det gør forresten ondt hvis din fod er der under), lidt alla KOM SÅ IGANG!
Han finder sig i næsten alt, gør alt og prøver alt. Hvis han en sjælden gang bliver bange, jamen så stopper han op, eller spjætter kort. Men for det meste fnyser han bare af det og går så videre.
Fra ryggen af er han typen som ikke laver en dyt hvis du ikke kæmper røven ud af bukserne for det. Han kan alle øvelser op til M, med lethed, men han gør dem ikke uden rytteren kæmper for det.
Han er et kæmpe nusse hoved, der elsker at få striglet sig bag ørene i en evighed. Han er typen der bare går ind i traileren uden at se hvor han går, typen der ikke springer et spring men piller det ned i stedet og typen der bare følger dig over alt hvor du siger han skal.
Han kan dog virke voldsom, pga den store % del araber der er i ham, når han imens man trækker ham, beslutter sig for at smide sig til siden og fnyse med halen helt i vejret.
Han er samtidig også typen der kan se ud som om han dør i øjnene uden han har lavet noget og den mest ufotogene hest der findes.
LUCKY er nok den dummeste hest jeg har haft. Han er en typisk frieser. Han vil gerne gøre alt godt, men hans store problem er han fatter simpelthen ikke hvad man ønsker af ham. Han er typen der vader ind i dig og smider et forben på dig for at fortælle han er helt vild med dig. Typen der går ind i alle ting i stedet for at gå uden om, typen der er så 'dum' at selv en straf i form af et hårdt slag tager han som en kærligheds erklæring. Han er den form for hest der kun kan oplæres med 40 tons tålmodighed og ros. For straf forstår han ikke, ligeledes forstår han meget få negative forstærkninger men stort set alle posetive.
Han er samtidig den form for hest, der er helt cool i hans hjemmelige omgivelser, intet kan gøre ham bange. Men føre man ham 1 meter væk fra de trygge rammer, så vil alt æde ham. Jeg vil ikke kalde ham en pleaser, for det er han ikke rigtigt, men en hund kan jeg vel sammenligne ham med.
Når du kommer gående, så er han den hest der suser hen til ledet for at brumme et hej. Før i tiden sprang han enda over ledet for at komme hen til dig.
MAGIC er min sure herre. Han er kun 6 år, men alligevel virker han som en på 25 der gør som om han har 40 års livs erfarring. Det ligger nok til at han har været mishandlet inden han kom til mig, men alligevel er det meget sjovt at se på.
Han er den mindste jeg har med hans 75 cm. Men alligevel er han selv meget overbevidst om at han er den største på folden og at han dælme bestemmer her. Selv når den lille vallak tager ham i grimen og løber en tur med ham, så mener han stadig han har mere magt.
Han er typen der igen ville gøre alt for en godbid, men uden kan jeg godt droppe det. Han er ligeledes typen der ikke vil gå glip af noget, han skal være over alt og få alt med. Og ikke mindst prøve at bestemme over alle. Han har dage der er ørene nede hele døgnet, hvor han bare er tøse sur. Og andre dage er han en balade mager der finder på de sjoveste ting der hjemme.
Han er ikke bange for noget som helst og finder sig i alt. Tilgengæld har han også dage hvor han er for meget hingst til at jeg kan arbejde med ham.
BELLA er min første hoppe. Og slap af jeg har fundet ud af hvordan vi tøser han være. Hun er en komplet diva, og ikke mindst en rigtig kælling. Desuden så tror hun selv på at alle fyre elsker hende og hun er lækker. Og for at sige det i menneske ord så er hun billig og lader alle komme til.
I staren var hun vild med Magic, men da han var 'brugt' gik hun imod min lille vallak. Og så min store ny kastrede vallak. Men da han ignorede hende, blev hun komplet tøse sur og stilte sig hen og skreg af ham, uden respons.
Hun er desuden HELT VILD med Felex! Men han kunne slet ikke lide hende, det forstår hun dog den dag i dag stadig ikke.
Hun er lidt den der stifter drengene her hjemme til at lave grumme ting. Siden hun er en del af flokken, kan de finde ud af at bryde IND i stalden osv. Hun virker lidt som den lille djævel der føre an med hendes former xD
Ligeledes forlanger hun opmærksomhed 24/7. Det er direkte morsomt at se hvordan hun kan stå og gøre sig til over for drengene, men hvis hun ingen respons for, så suser hun hen og sparker og skriger af dem, for at stille sig tilbage og starte forfra.
En lille bitch
Og så er hun lærenem!
INDI er min 4 års lille pleaser. han er lidt speciel efter min mening. Jeg plejer at kalde ham Gosthunter, i det han virker som om han ser spøgelser.
Den ene dag kan han være meget rolig og finde sig i alt. Den anden dag stirre han fuldkommen panisk ud i luften og nægter nogen form for samarbejde. Lidt scary ikke?
Da han nemt stresser af den grund, er han faktisk ikke vandt til så meget igen. Og det på trods af han er en rigtig pleaser. Han vil så gerne gøre alt godt, men hans 'spøgelser' gør det meget svært for ham. Samtidig er han den form for pivskid der stejler hver gang han føler sig presset, så han er ikke nem.
Ude på folden er det ham der går med Lucky, og han er blevet ældre i hovedet siden da, da han står og opdrager på Lucky dagligt. Det er meget sjovt at se hvordan han lige rykker Lucky på plads ude på folden, fordi han står forkert eller lign.
i starten havde Indi meget seperations angst i nærheden af Lucky, da han hele hans liv gik sammen med de 2 andre små, så den udvikling han har taget fra at være baby der ikke kan klare sig selv, til nu at være den der bestemmer er morsom
Til sidst er der VICTOR. Han var min første lille pony, og har efter sigende været udsat for misbrug og mishandling. Det kan mærkes i hverdagen.
Han er 9 år, men virker mere som et forvokset føl. Han kan ikke alene, men bliver heller ikke altid accepteret af andre. Den ene dag bliver han jaget væk og står alene hele dagen. Den anden dag har Bella valgt at han er hendes nye kæreste, og står derfor ved ham.
Victor virker i mine øjne som 'mental handicapet' forstået på den måde at han nok er blevet hængene. Han vil rigtig gerne se hvad vi andre laver og også gerne deltage. Men alligevel tør han ikke altid og ender med at gå sin egen vej. Fremmede mænd kommer ikke i nærheden af ham uden han panikker, og når han panikker så er det ikke i form at at løbe væk, men at stille sig bag dem han kender (eks mig eller min mor) og stå der og klemmer dsig bag en helt op mellem benene.
Jeg sammenligner ham gerne med et lille barn, der har brug for ekstra forståelse.
Af samme grund bliver han endnu ikke brugt til noget, da han mentalt ikke kan klare det. Han går bare og nyder livet så godt som han nu kan.
Omvendt er det jo derfor også ekstra dejligt at se når han kommer lidt ud af sig selv og bliver 'modigere'
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 360
Han har et fantastisk mildt sind og adlyder ens mindste vink:).
Når han bliver bange løber han højst et par skridt og stopper så igen:)
Desuden er han bare besat af mad, nøjs han tigger og har bare altid hovedet i lommen på en:).
Han er også god til at sige fra..eller man kan ihvertfald godt mærke på hans entusiasme om han gider ting den dag eller bare vil på tur:), du kan os tydeligt se på ham når der er noget han ikke helt forstår:)
På folden render han mest og passer sig selv, han er ikke meget til at de andre hestenår de vil nusse eller være sociale. Men når vi rider tur alene kan man godt mærke glæden når han ser andre heste igen..
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.756
Og hold op, han er bare klog! - utrolig intelligent. Han regner alting ud, og det går rigtig hurtigt, hvis han kan se en god fordel i det. Men også kløgtig på den måde, at han hurtig kan vurdere hvem han bliver håndteret af/er sammen med, og derved tager særlig hensyn, hvis der er behov for det.
Baby, han er min lille baby!
Og så er han en pleaser, så det halve kunne være nok.. Han vil så gerne gøre en tilfreds.
Han lærer ufatteligt hurtigt, og nyder at blive udfordret mentalt.
Og så er han lidt klodset, på sin egen søde måde.
Jamen jeg kunne gå meget mere i detaljer, men nu har i dem i grove træk.
Men de ligner slet ikke hinanden, og har hver deres egenskaber i deres personlighed, som betyder rigtig meget for mig.
De minder heller ikke om mine 2 afdøde ponyer.
Gabora, mit mirakel, hun var en misforstået hest, der manglede tryghed og faste rutiner, og så havde man også en utrolig fantastisk hest, så snart man forstod hende og kunne kommunikere med hende.
Prinsen Aladar, han var som en morfar! Gad ikke rigtig arbejde, han ville heller på tur og hygge. Og så ville han have sin vilje.
Men alligevel var der noget ved hans personlighed, der var meget tiltalende, men ubeskriveligt.
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 410
Med mig er han en lille uskyldig englebasse, der godt kan finde på uskyldige narrestreger. Ofte er en striglekasse faldet på gulvet ligeså snart man kigger væk.
Men kort sagt er han en lille fræk, legesyg og snu drengerøv!
Dette billede synes jeg virkelig beskriver hans måde at være på! ;D
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Altså hvis jeg er nervøs=Han er nervøs, jeg er sur= Han bliver sur/tvær, Jeg er glad=Han bliver livlig, glad/legesyg.
Men ellers er han en en typisk drengerøv, med massere af energi, har sine egne meninger om hvad vi skal osv.
Men ligeså ''vild'' og overskudsagtig han kan være, lige så rolig, og blid kan han være. Har mange gange bare siddet og nusset med ham, og vi har hygget os, uden han har været helt rundt på gulvet.
Kan også tydeligt mærke, hvis jeg er ked af det, så mærker han det og falder ned på jorden, og puffer blidt til mig og sådan.
Desuden, så vil han meget gerne behage sin rytter, og elske og få afvide, at han gør det rigtigt.
Han hader jordarbejde, og har absolut ingen tålmodighed til det. Han er meget flokbaseret.
Tror det var det
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.002
Når man trækker med ham er han lidt opmærksom på sine omgivelser, men aldrig ustyrbar.
Han er sød og tålmodig når der skal strigles og sadles op, og elsker den blide måde han kan kigge og snuse til mig for at undersøge om der dog ikke falder en godbid af til ham.
Milky er en gentlemand, og en god ven. Kun "farlige" sprayflasker hidser ham op
jan 2008
det er vildt at selvom man har mange heste, så er der ingen af dem der minder ret meget om hinanden.
den med frieseren, synes jeg dog er meget racetypisk, altså at de vælter ind i ting, tager alt som kærlighed og fatter ikke meget af noget som helst.
nu til et lidt andet spørgsmål så... hvilken personlighed ved en hest kan i så bare SLET IKKE LIDE... eller hvilke egenskaber bryder i jer ikke om.
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.756
Mine holder selvfølgelig også meget af foder, men de slår ikke "hjernen fra" af den grund.
Dog er det sket for Baby 2 gange, at han glemmer alt og kun har fokus på godbidder i træningen (det ligner dog slet ikke ham, da han jo er pleaser og ved han får, når han har udført opgaven), men det er kun sket nu her hvor jeg har brækket ryg, og det er lang tid siden han har fået godbidder og er blevet trænet.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.864
Jeg bryder mig ikke op uopdragne heste der slet ikke respektere mennesker, men bare vader henover dem hvis det lige er det de har lyst til.
Hvis det er nogen jeg selv skal ride på så er jeg ikke så vild med dovne heste.
dec 2012
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 98 Svar: 566
dec 2012
dec 2012
jun 2010
Følger: 95 Følgere: 84 Heste: 6 Emner: 50 Svar: 680
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Ømh, ikke så meget en personlighed, men kan ikke lide heste der er uberegnelige. Altså fx lige pludselig kan finde på at bide, eller sparke, måske løbe afsted når man rider. Kan ikke have sådan noget, jeg skal kunne stole 110% på min hest
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.748
Ja hvordan er hun egentlig? Den er ikke så svær at svare på. For hun er den type hest, som hellere vil nusse end lave noget. Lige pt. har hun en ret "doven" periode, og sætter sig imod, når man kræver noget af hende. Hun kan være super hoppet og bange for alting, men også så rolig, at man skulle tro det var løgn, eller røv nysgerrig. Hun er suuuper nysgerrig, for hvis hun ser noget, som ser spændende ud, så går hun hen imod det. Og så er det ellers ligemeget om der står træer eller en barrierer i vejen. Det går hun da bare ind i?
Hun er en nusserøv, og elsker at hygge. Desuden har hun trip, når det gælder mad. Kan kun træne med rugbrød skåret ud i tern eller urtegodbider. Er det noget som fx gulerøder, så bliver hun for overgearet, og kan ikke fokuserer på træningen. Og lakrids får hun slet ikke, da hun bliver noget af en hystade, hvis hun ikke får noget :3
Hun er en pony, som oftest går sine egne veje, og prøver grænser af. Skal altid skubbe lidt længere. Hun "spørg" ikke, før hun gør noget, så vil hun dreje, jamen så drejer hun, og det er ret svært at få hende den anden vej. Har hun først sat sig noget i hoved, så gør hun det også. Og så er hun super klog, hun ved hvad hun skal gøre, for at få mig glad igen
Petsy, som er min afdøde part, var min ven og meget mere. Hun var god og rar, men havde også massere af krudt på til tider, og at løbe stærkt elskede hun. Vi skændes tit, men blev altid gode venner igen og fik tingene til at fungerer. Hun var ikke perfekt, men hun var virkelig super :')
personlighed hos heste