{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den perfekte salgsannonce?
  • #2   30. aug 2013 den skal være kort som anette skriver. så man ikke skal læse en halv stil om forskellige ting der er sket.
    skriv det nødvendige, som alder, køn niveau, fejl, stævneerfaring, sko m.m så kan folk skrive hvis de vil høre mere.. gerne gode billeder af det hesten sælges som (springbilleder, dressurbilleder, gangarter m.m)

• #3   30. aug 2013 Jeg synes ikke en annonce skal være helt vildt lang. Jeg har ikke brug for hele hestens livs historie.
    Hold dig hellere til de brugbare ting som: Hestens temp., alder, stangmål, evt. gode resultater, evt. kårings bedømmelse, lidt af stamtavlen hvis den har det. FEJL OG MANGLER, det er så vigtig at oplyse folk om det, også selvom det måske skræmmer nogle væk. Måske lidt om hvorfor den sælges.
    Håber du kunne bruge det til noget smiley
    Og held og lykke med salget

• #4   30. aug 2013
    Kort og præcis tekst med de informationer man har brug for.
    God stavning og grammatik; dvs stort begyndelses bogstav, kommaer og punktummer.
    Gode, tydelige billeder der viser hesten i skridt, trav og galop samt opstilling og evt. spring eller andet.
    Video af hestens bevægelser UDEN slowmotion og uden hesten er gejlet for meget op, så dens bevægelser bliver langt fra, hvad de er under rytter. Og også video af hesten under rytter.
    En pris - intet mere irriterende end annoncer uden pris
    Også en ejer der har sat en realistisk pris.

• #5   30. aug 2013 Nu er der tilsyneladende mange, der skriver, at teksten skal være så kort og kontant som muligt, og have skrællet al fyldtekst fra.

Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg ikke, at det er det, der sælger bedst - hvis man tænker i de baner. Jeg ville starte med de væsentligste oplysninger - alder, race, højde, anvendelse - så eventuelt interesserede købere med det samme kan overskue, om det på nogen måde kunne have interesse.

Derefter ville jeg uddybe lidt, for dem der kunne have lyst til at læse mere. Husk ordentlig stavning og grammatik, opdel teksten i afsnit og tilføj selvfølgelig nogle gode billeder af hesten, helst i så mange forskellige situationer og fra så mange forskellige vinkler som muligt.

Ordentlig video, hvor man virkelig kan se hesten bevæge sig - både under rytter og løst, i alle gangarter.

Og en begrundelse for salget - det virker nemlig rigtig utroværdigt, når sælger omtaler pågældende hest i yderst rosende vendinger, som den ideelle ridehest, mm. men uden at kunne begrunde, hvorfor den da så skal sælges :o)

• #6   30. aug 2013 Man skal ikke ligge foldbilleder ind! Det er simpelthen noget at det værste at se i en salgsannonce. Du skal overveje hvilken målgruppe du vil henvende dig til indenfor ridningen. Om det er konkurrenceridning, hyggeridning, seriøs hyggeridning, jordtræning og tricks, akademisk osv., you name it! (-:
    Så skal der være gode og varierende billeder af hesten i træning, og gerne opstillingsbillede fra begge sider. Video af hesten under rytter og uden rytter.

Så skal der være en beskrivelse som siger spar to! Der skal ikke være unødvendig tekst som ses for værende useriøs, som fx "han elsker at nusse på staldgangen". Du skal komme ind på ridelighed, og hvor langt den er i uddannelse i forhold til alder. Har den været til konkurrencer, i så fald placeringerne. Dens stamtavle kan i visse tilfælde være relevant for nogle købere. Der skal være en lille sygdomshistorie og hvorfor den sælges.
    Temperamentet er vigtigt at vide, samt om den kan gå i trailer og om den er trafikvant. (-:

• #8   30. aug 2013 Hvis du vil lave en video af en hest, som ikke kan ret meget, så vis en langside i skridt, trav og galop. Ikke rid volter og dårlige schenkelvigninger mv.

Har du en hest, der kan fx middelsvær dressur, vis så changementer til begge sider samt en travers eller to. Men KUN hvis den kan det.

Ellers er det relevante at hesten kan gå frem til hånden og forstår hvor hovedet skal være.

• #9   30. aug 2013 Et opstillingsbillede fra siden, hvor man kan se hesten synes jeg tit er rart. Altså uden udstyr.
    Er det en springhest, så springbilleder osv.
    Billederne skal helst være i god kvalitet.
    Fængende overskrift

Overskuelig tekst, gider godt nok ikke læse en koloenorm roman igennem - den kan sælger sende eller fortælle, nå hesten er prøvet eller set første gang.

Synes Stald Mato's annoncer plejer at indeholde det væsentlige, være godt opstillet og velformulerede. Og indeholde nogle forbandede lækre heste som alle sammen må flytte hjem til mig - helt gratis! smiley

• #10   30. aug 2013 Og de krikker der er i dem gør det ikke værre da. ^^

• #11   30. aug 2013 Og TS, jeg kan KUN anbefale at du sætter dig og kigger lidt på de annoncer, som kunne minde om det din skal sælges som, og vurderer hvilke du synes er gode og overskuelige og hvilke der stresser dig. Skriv ned, hvad ligheden mellem de gode annoncer er, og hvad ligheden mellem de dårlige annoncer er.

Jeg er ikke sikker på reglerne i forhold til udhængning, så jeg vil ikke give mig ud i at linke til eksempler på begge annoncer. :o)

• #12   30. aug 2013 PS, undskyld hvis jeg spammer emnet, men jeg så lige at du har en annonce inde på din hest, så jeg tænkte at du måske ville have noget konstruktiv kritik på den? Håber ikke du tager det tungt, det er udelukkende ment som en hjælp til dig smiley

Først og fremmest, så få taget nogle bedre billeder. Dem du har fremviser desværre ikke hesten fra sin bedste side af, især ikke de to sidste. Hvad skal man bruge dem til? smiley
    Du skriver at han er af dressurbetonet afstamning. Nævn da lige forældrene i det sammenhæng.
    Og få taget et billede eller to, der passer til. Din hest er måske ikke reddet nok til at gå stabilt endnu, men et billede i longen hvor den går afslappet og fremviser lidt gang kan såmen også gøre det.
    Du skriver også at han ville være en udemærket allrounder, og har trænet bomme. Hvad med at løsspringe ham et par gange, og så få en til at tage billeder mens han løsspringer for at vise, at det kan han også?

Der er intet ved din annonces billeder, der fortæller mig, at du står med min fremtidige dressurstjerne. Det kunne den nemt komme til med et par gode billeder af en hest i bevægelse. smiley

Held og lykke med salget btw ^^

• #13   31. aug 2013 Mange tak for god kritik - ikke mindst på annoncen. Jeg er klar over, at billederne er ringe. Har bare ikke nogle bedre lige nu. smiley

Stald Z: Du har ret. Der har jeg måske været lidt slatten i formuleringen. Jeg mener bare, hvad vi laver til daglig. Han bliver max longeret 3 gange i ugen.

• #14   31. aug 2013 Er glad for at det kunne bruges smiley

Kommentér på:
Den perfekte salgsannonce?

Annonce