Den perfekte salgsannonce {{forumTopicSubject}}
... Hvordan ser den ud?
Jeg syntes (ikke for at lyde ond) at der er alt for mange hste på markedet med alt for få billeder, og for lidt info, hvilket jo er synd, da dette giver et 'dårligt' (eller ofte knap så godt) førstehånds indtryk af hesten selvom den måske er rigtig sød.
Så nu vil jeg gerne vide:
Hvordan er en god salgsannonce for jer?
Har i selv skulle stå og sælge en hest og så tænkt 'hvordan gør jeg lige det her' eller har i prøvet at kigge markedet igennem et tidspunkt hvor i måske ikke lavede så meget, og så set de annoncer hvor billederne bare ikke er alt for god kvalitet?
Nå, men i hvert fald.
Kunne i ikke tænke jer at skrive hvordan en god salgsannonce er for jer?
For mig er det:
1. Skarpe billeder - slørede/rystede billeder syntes jeg aldrig giver det samme gode indtryk af hesten, og jeg fpr i hvert fald ikke samme 'Den der må jeg bare eje!' fornemmelse når jeg ser det (overdrivelse fremmer forståelsen)
2. Ikke det der "Hej, jeg er en pony som søger et nyt hjem". Jeg kan altså personligt bedre lide "Min pony søger nyt hjem", det virker bare mere seriøst, syntes jeg personligt.
3. Alt for ofte mangler der et billede hvor man kan se hele hesten fra siden, og det kunne jeg godt tænk mig at se, fordi man jo så kan se henstens bygning.
4. Står der GANGARTSMASKINE SÆLGES! så vil jeg altså gerne se et billede af hesten som ikke bare står stille. Det er nu egnelig en generelt ting, at je gerne vil se hestens bevægelse. Både løs og under rytter
5. Jeg vil gerne se hestens hoved, det syntes jeg bare er rart, og specielt hvis der er gjort noget ud af billedet (ørerne fremme tc.) giver det for mig et indtryk af en kønnere hest
6. Og selvfølgelig lidt info omkring hesten.
Hvordan med jer?
sep 2011
Følger: 16 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 73 Svar: 184
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 475
For mig er det vigtigt at det er en klar og kort annonce, jeg kan ikke lide de lange annoncer, hvor folk skamroser deres hest. Alder, køn højde, temperement og niveau skal være let og overskueligt at finde.
Billederne skal være skarpe og vise hesten fra siden, og evt i ridning.
En video synes jeg bare der skal være. Hvis man sælger hesten som dressurhest og man skriver hvor fantastisk den går, så bliver man nød til at vedlægge en video hvor man ser hesten i skridt, trav, evt fri trav, galop og evt fri gallop, og måske et par øvelser. De lange videoer hvor man ikke kan se hvordan hesten går kan man ikke bruge til noget
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
Vi vaskede ham og fik taget nogle billeder, jeg må så indrømme at jeg ikke er helt tilfreds med kvaliteten og nogle er en smule uskarpe.. men langt bedre end de fleste andre billeder man ser i annoncer.
Jeg føler lidt med til når vi skal smide en annonce op.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
1 - Skarpe gode billeder. Et opstillingsbilled, et dressur ( evt. et i hver gangart ), et spring og evt. et hovedbilled.
Jeg gider IKKE se billeder af muderede heste, heste med dækken på, billeder fra i sommers - især ikke hvis man forsøger at sælge en plag/føl.
Ingen siger hesten skal flettes op, bandager og hvidt underlag - bare hesten er striglet - så er det ganske glimerende til et opstillingsbilled.
2 - Kort præcis tekst. Jeg gider ikke hører om hvor hårdt det er at sælge hesten, det er unødvendig info og giver mig ikke nogen lyst til at købe dem - ligesom det heller ikke virker til du vil sælge.
3 - Nævnes hestens gangarter til værende OVER middel, så vil jeg gerne se andet end et billed. En video hvor hesten ikke er overgearet men stille roligt traver rundt. De fleste heste har en fantastisk gang med gummibold i hvis man har fået dem op i de røde felt, men sjældent hvis de bare tuller afsted - og det er jo den gang der bliver synlig under rytter.
4 - Video af ridningen. Vis hvad hesten kan. Det er ikke så troværdigt at der står LC-LA øvelser eller spring, når hesten på billederne ligner en der har svært ved at hoppe over 30 cm eller ikke kan gå lige.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Er det udelukkende dressur hest, er jeg ligeglad med fold billeder, hovedbilleder og opstillings billeder. Der er jeg kun interesseret i at se skridt, trav, gallop billeder (evt. Billede hvor hesten er inde og sætte sig rigtig godt.
Ud over det skal der linkes til resulater som er offentligt tilgængelige, video hvor hesten vises i alt hvad den kan, samt stamtavle.
Ved springhest, er det vigtigt at billederne er galop billeder og springbilleder, hvor springene er skal forskellige former og højder/bredder.
der skal i teksten være linket til resultater, være link til video, både fra træning og fra stævne (skal ikke være redigeret) også selvfølgelig stamtavle.
^ hvis begge det er hopper og kåret skal der også være kåringsresultater..
Er det der imod en avlshoppe, som ikke kan rides, er jeg helt ligeglad med ridebilleder, der skal bare være bane billeder af en løs hest i skridt trav og galop.
Teksten skal beskrive hestens fejl, og der skal være en offentligt link tiæ stamtavle samt kåringspoint
^ det er egentligt hvordan en god annonce for mig ser ud.
(Alle annoncer skal selvfølgelig indeholde fødselsår, højde, race og navn - samt en ca. Pris)
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
1: Basisoplysninger som køn, højde, alder, race/afstamning, kåringsgrad og evt. afkom, røntgenstatus/sundhedstilstand, grad af trafik"sikkerhed", opførsel ved kørsel og pris
2. Beskrivelse af hestens temperament
3. Beskrivelse af hestens uddannelsesniveau, stævnestarter og gangarter
4. Opstillingsbillede, trav- og galopbillede, evt et hovedbillede. Video af skridt for lange tøjler, anstillede tøjler, trav og galop. Øgninger, sidebevægelser og changementer, hvis hesten kan det. Jeg forventer at hesten er gjort pænt i stand, har udstyr på, der passer og ser præsentabel ud. Stævnevideoer er ikke så interessante, en kort video på et par minutter er rigeligt...
Jeg gider ikke dårlige billeder af en mudret hest med dækken på en fold, "hygge"-billeder og den slags. Video af en løs ophidset hest kan heller ikke bruges til en dyt. Jeg gider heller ikke have historien om hvordan sælger fik hesten og at "det er med blødende hjerte" at kræet sælges. Hvad hesten gik af klasser, hvis den altså har gået højere hos tidligere ejer og evt. hvorfor den sælges er ok. Jeg gider heller ikke lange udredninger om at hestens kvartsøster har gået dit og dat og at dens far er så og så god, det kan jeg selv finde ud af, hvis afstamningen interesserer mig....
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
sep 2007
Haha, nej den der " Ved tidligere ejer for fem år siden gik den MB øvelser og har startet det til stævne " også tjekker man resultatet også har den da nok startet det, men for det første er det fem år siden og hesten er tydeligt ikke blevet redet på det nvieau siden. Og for det andet var det 1-3 stævner til en procent på max 60.
Så kan jeg ikke bruge det til så meget at den har startet det, det hjælper ihvertfald ikke på værdien ;o)
feb 2006
Følger: 72 Følgere: 124 Heste: 4 Emner: 254 Svar: 1.410
Min paddington havde en annonce med dårlige billeder, og meget lidt beskrivelse.
Tog kun op og så ham, fordi han stod tæt på. Det viste sig at jeg også var den eneste. Mange er gået glip af noget - men er helt sikkert pga annoncen, så meget hest for ingen penge.
Men mange går videre pga dårlig annonce, ærgerligt!
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.229
Sælger man en dressurhest med kapacitet til de høje klasser, forventer jeg gode dressurbilleder og som min en video der viser hestens gang/kapacitet. I det der netop er tale om en dressurhest er video af gang netop en vigtig del.
Sammen med spring, hygge, børneponyer osv. ser for tit at man sælger en bestemt type hest, og så vider billederne bare ikke den type. Sælger man en fantastisk springhest, så er det altså ikke med billeder af en hest der raver over 30 cm.
Som mange andre også siger, så ønskes en kort præcis tekst.
maj 2005
Følger: 335 Følgere: 592 Heste: 24 Emner: 116 Svar: 1.615
sep 2009
sep 2007
Vise dens springevner - hvis en rytter ikke kan, så bare løsspring men både billed og video :o). Ellers kan enhver snakke om at hesten har potentiale.
Også et ridebilled - behøver ikke totalt stylet bare en ren hest, behøves ej heller ikke være dressur. Bare mere for at se hesten i bevægelse :o)
sep 2009
sep 2009
Den er ikke i form til løsspring, og billeder/ video jeg har er maaaange år gamle. Den har uden problemer sprunget 80 cm med mig (og det var snarere mig end pony der begrænsede højden), og løsspring til 110, hvor det var materialer mere end pony. Det tænker jeg at oplyse i annoncen og så træne ham op til at kunne tage et par nyere springbilleder. Tror du det ville være ok?
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Den perfekte salgsannonce