{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Tosset på smed {{forumTopicSubject}}

Har ringet til min smed for 14 dage og sagt at min hoppe trænger til at få ordnet hove. Ringede så til ham her til morgen for at hører om han havde glemt mig men det havde han ikke .. De havde bare haft så travlt men de skulle nok komme en gang i næste uge. Jeg ville så ha at de skulle komme mandag eller tirsdag men det kunne han da ikke garanter .. Ej come on .. Ved godt hun ikke går med sko men derfor skal hun vel ikke smides bagerst i rækken ?? Det er meget tørt og hovene blir hurtig grimme selv om jeg gør mit til at de holdes fugtige.. Man ringer jo fordi hesten trænger til smed ?? Andre som oplever at jeres smed nedprioriter jeres hest når den ikke går med sko ? Vil ringe til en ny smed som kommer derude hvor vi har opstaldet vores hest for at hører hvornår han evt kunne komme og tage hende..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tosset på smed
  • #1   30. aug 2013 er det en du har brugt flere gange ? og det er denne gang du er nedprioteret ? eller er det noget der sker ofte med flere undskyldninger ?

det er mega træls med den slags. har selv en smed der kommer ret hurtigt selvom de ikke har sko på smiley

• #2   30. aug 2013 Synes det er sjovt du mener, at grunden til han ikke kommer er fordi den ikke går med sko...

Det kunne også være han rent faktisk har travlt?

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #4   30. aug 2013 Det er ikke en mulighed, at han rent fantisk HAR travlt?!

Det har min også nogle gange og så er det jo bare at ringe i ordentlig tid eller vælge en ny smed

• #5   30. aug 2013 Jeg har brugt ham i flere år .. Har haft heste som har gået med sko og så kom han inden for en uge .. Nu det 3 gang at der går 14 dage og han stadig ikke har været ved hesten. Så derfor føler jeg at hun bliver nedprioriter pga hun går uden sko. siger ikke de ikke har travlt for ved det har de .. Syntes bare ikk det kan være rigtigt at der skal gå så langt tid ..
    Jeg kan ikke få en fast dato når jeg ringer da de laver ruter så de ikke skal kører for mange unødige kilometer ..

• #6   30. aug 2013 Vores smed kommer meget hurtig og det er lige meget om det er en ny hest vi har eller en med eller uden sko smiley

• #7   30. aug 2013 Jeg ringer altid i god tid ..

• #8   30. aug 2013 jamen kan man ikke til smed har tid må man finde en anden, eller have en smed der ligger aftaler ind i intervaller så det er fast hver 8 uge eller hvad man nu har brug for smiley det fungere hos os.

• #9   30. aug 2013 Det lyder ret underligt!

Men er du ikke til stede, når smeden kommer? Det ville jeg i hvert fald ikke være tryg ved smiley

Det lyder lidt som om han nedprioriterer, hvilket måske bunder i mange kunder, og man så vælger dem der indtjener fleste penge smiley Hvilket selvfølgelig ikke er fair, men måske kan man lidt godt følge det

• #10   30. aug 2013 Det er altså ikke altid muligt at ringe god tid. Det hjælper heller ikke nødvendigvis altid.
    Nogle gange så bliver hovene altså super grimme på få dage, pga det tørre vejr.
    Også selvom hesten så ikke er lang tået!
    Men ja det er bedst at aftale i god tid, men hvis det har kørt sådan i flere år, så synes jeg ikke det er ok, at hun selv må ringe og finde ud af at han har travlt!

Kan godt forstå at du er lidt træt af det. Specielt hvis du ikke kan få et klart svar smiley

• #11   30. aug 2013 har heldigvis fundet en stabil smed, har før haft nogle, hvor man bare venter, og når man ikke har hest hjemme, er det altså ikke særlig fedt!
    Jeg ville sætte pris på et opkald om forsinkelse, hvis smeden ikke kunne nå det.

jeg havde skiftet smed i din situation.

• #12   30. aug 2013 Vi har haft hest herhjemme i flere år og jeg arbejder hjemme så jeg har været her de fleste gange når smeden har været her. Jeg er tryg nok ved min smed så de måtte gerne tag hestene selv om jeg ikke var tilstede..
    Vi har nu kun en hest tilbage som er blevet opstaldet og derude har de en ordning med en smed som kommer ca hver 8 uge og den skal vi med på. Problemet er bare at denne smed lige har været der inden vores hest kom derud og hun kan ikke vente til han kommer igen så meningen var at min nuværende smed skulle komme.

• #13   30. aug 2013 nu er min mand selv smed smiley så er ret heldig..
    Men oplever faktisk tit at folk de brokker sig over at smeden ikke kommer som aftalt, eller glemmer at ringe tilbage eller simpelthen bare SLET ikke tager telefonen...
    Selvfølgelig er det helt fair hvis man har travlt:)
    Men så burde man sige det til sine kunder.

Men folk er heller ikke på samme måde loyale som det var før i tiden.

Men har desværre også indtryk af at forskellige smede faktisk har så mange kunder, at dem de ikke tjener ret mange penge på, dem "glemmer" de simpelthen bare.

Men som sagt jeg er bare Heldig smiley

• #14   30. aug 2013 så find en smed du aftaler en dato med i stedet for?
    jeg har altid fast aftale med min smed og det fungerer super

• #15   30. aug 2013 Nej jeg nok ikke en kunde han tjener på ..
    Vi skifter smed nu og så vil der være en fast aftale med den nye ..

• #16   30. aug 2013 Ja det er trist det skal være sådan hvis man har været glad for personen.
    Men sådan er det vist bare nu smiley

• #17   30. aug 2013 Jeg aftaler med min smed fra gang til gang, hvornår han skal komme. Det vil sige,at jeg allerede nu ved, at han kommer til mig den 26 november.
    Min smed prioriterer ikke sko-heste frem for dem uden sko.

• #18   30. aug 2013 Conny - 26 november.. det var da om noget tid smiley

• #19   30. aug 2013 Jeg VED smedene har død travlt lige nu, hvor hestene kommer hjem fra sommerferie, og ejerne pludseligt kommer i tanke om, at hovene sørme også vokser, selvom kræet står på græs.

Selv har jeg ALTID en ny aftale 8 uger senere, når min smed forlader gården, efter han har beskåret mine heste.

Det gør det lettere for os begge. Jeg VED hvornår han kommer, og han kan planlægge sin arbejdsdag.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #20   30. aug 2013 Tror du ikke bare det er dig der fare op om en for lille ting??

Vil sige at smeden er så fornuftig at han ikke giver en dato, netop fordi han ikke kan love noget.. Det er da bedre end at give en dato også ikke kunne nå det.. Han har trods alt også lov til at have fri som vi andre..

Har din smed sagt tiæ dig direkte at din hest bliver ned prioteret??

• #21   30. aug 2013 Sandra M: ja, det er det. Men han har lige været og min hest går uden sko. Så smeden kommer hos mig hver tredje måned, og om vinteren vokser hovene ikke så meget. Desuden er min oldenborg god til, at slide sine hove smiley jeg har aldrig haft problemer med, at der er gået tre måneder imellem smedebesøgene.

• #22   30. aug 2013 Astrid : for mig er det ikke en lille ting .. Og syntes ikke jeg farer op .. Det et da frustrerende når han ikke kommer når hesten trænger ?? For 14 dage siden var det ved at være tid og jeg ringer . Pga den tørrer periode går det stærkt med at de flosser og revner selv om jeg gør mit for at holde dem fugtige. En lille flos eller revne kan hurtig blive til flere.
    Og nej han har ikke sagt det direkte at den blir nedprioriter men når jeg før har haft hest med sko og der kom han inden for en uge og nu har jeg kun hest uden sko og nu går det over 14 dage inden han kommer.. Det da synligt at den ikke kommer hurtig til ??

• #23   30. aug 2013 Du skriver at du godt ved at de har travlt. Hvordan kan du forvente at dem som har ringet til dem, hvad, 3 dage før, kommer bag dig? De er jo nødt til at tage dem i den rækkefølge de kommer ind, eller i de områder de kommer i. De kan jo ikke ændre hele deres plan fordi DU bliver sut over han ikke er klar med det samme. Så find en anden smed hvis du er så utilfreds.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #24   30. aug 2013 Det kunne jo også være, han ikke havde travlt da (hvor din hest havde sko på)...

Der kan da også gå et par uger, før min smed har tid i de travle perioder og den har 4 sko på.

• #25   30. aug 2013 14 dage er nu noget tid at vente:S

• #26   30. aug 2013 Smede har vel gernerelt travlt i sommer mdr. Men om de har haft mindre travlt kan jeg jo ikke vide. Og jeg siger heller ikke min hest skal komme før andres .. Og jeg kender godt rutinen med deres planlægning .. Og forlanger på ingen måde at de skal ændre deres planer pga jeg blir sur.
    Der er fundet en ny smed hvor der er blevet lavet en fast aftale ..

• #27   30. aug 2013 Det er fint nok at de har travlt. Men så Må da F..... melde ud så man har noget at forholde sig til.

Jeg har heldigvis fået en super aftale med min smed, jeg skriver når det er ved at vre tid, så kommer han så hurtigt han kan. Er det en smidt sko, går der en dag eller to.
    Hun danner en dum dum vinge vi er ved at få bugt med, så derfor har hun fået forsko på. Det er derfor meget forskelligt om hun kan gå 4 uger eller 8 , så er det lidt svært at aftale tid forud smiley Derfor er jeg super glad for min smed, han kommer når han har lovet det, ellers melder han det ud og siger han har travlt smiley

Kommentér på:
Tosset på smed

Annonce