{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

Helt tosset at anskaffe sig en unghest {{forumTopicSubject}}

Kom jeg lige til at tænke på her den anden dag smiley
Fik jo Balthazar som 4års, det vil sige unghest, Men ikke nok med det, var han også problem hest.

Det var helt tosset at anskaffe sig en unghest, hvis man ser tilbage.

Har redet i 6år, dog kun fået undervisning i 3, resten har jeg lært mig selv, og ellers har jeg bare være skovtursrytter. Har dog altid haft de svære heste, man alligevel. Havde ingen erfaren personer til at hjælpe mig.

Alligevel er det dog gået godt smiley

Da Balle kom kunne man ikke ligge hovedettøj på ham, han var menneske sky, og især meget hovedsky, han stejlede hvis man ville give ham hovedtøj på.
Han var bange for mænd, og kunne ikke få smed.
Han slog med hovedet under ridning (rigtig meget)
og skabte sig evigt og altid. Og meget urolig.

Alt dette er kun små ting nu smiley
Og han gør intet af det. Han elsker mennesker nu! Han her da af og til nogle tider hvor han skaber sig lidt. Men han er jo kun 5 år smiley

/ lille glædes indlæg her fra smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helt tosset at anskaffe sig en unghest
  • #1   5. feb 2008 + mange stavefejl, skulle skynde mig xD

• #3   5. feb 2008 Ja, men man lærer jo også tingene sammen, det kan være godt og dårligt...

• #4   5. feb 2008 Jeg købte også unghest i sommers ( Felicity ) Hun er kun redet i ½ år nu, men jeg red også på LA plan inden jeg fik hende, så kunne de grundlæggene ting...

• #5   5. feb 2008 Jeg havde redet 3 mdr. som 10 årig, og hold ''pause'' til jeg blev 18, hvor jeg købte min April's Nar af min far.. hun var bange for mange ting, bl.a. kunne jeg ikke strigle hende, for hver gang striglen kom op over ryggen spassede hun ud, brugte 3 måneder på at gøre hende mere omgængelig, inden jeg sendte hende til berider, og da jeg fik hende hjem, havde jeg min drømmehest.. for hvert tosset udslag hun gør, ser jeg en ny problemstilling der skal løses, og jeg har takket være min sunde fornuft og en underviser én gang om ugen, fået formet min perfekte hest. og har nu kastet mig ud i endnu et ungheste eventyr, da jeg sammen med min svigerinde købte den 3½ år gamle tinker AL, og desuden har far den nu 7 år gamle Ulla, som jeg har redet til selv, og den snart 3 årige hingst Bjørn, som jeg også er med til at forme... så selvom jeg ingen erfaring havde faldt jeg for ungheste, og det går godt...

Kommentér på:
Helt tosset at anskaffe sig en unghest

Annonce