{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

tosset partbreedavls tanke ? {{forumTopicSubject}}

jeg går lidt og leger med tanken om at evt sætte en stor hingst på min welsh mountain hoppe, altså enten en 1er ponyhingst eller lille hestehingst.

Grunden til er at jeg er helt vild med min lille skønhed, og hvis hun dog bare havde været 20 cm højere havde jeg redet rundt på hende, da jeg er helt vild med hendes tempermant, handes gang og udstråling.

Men jeg er i tvivl om hun kan klare det eller om det er en helt åndsvag tanke som jeg bare burde droppe.

Er der evt nogle hingste i kunne anbefale til sådan en partbreed avl ?

I kan se mere om Nosey på hendes profil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tosset partbreedavls tanke ?
  • #1   4. feb 2010 Altså jeg vil vil sige både og.

Ifølge min (og andres) teori skulle føllet tilpasse sig hoppen indtil den er født, og så derefter vokse sig efter faderens str når den er kommet ud.

Men der er desværre også¨set eksembler på at føllet er blevet alt for stort inde i hoppen, og det så er endt tragisk.

Jeg så sågar en blanding den anden dag som var halv shetter (mor) og halv fjordhest (far), og det er ihvertfald lille hoppe vs stor hingst, men jeg vil ærlig talt håbe at det var en smutter. og ikke en planlagt foling. Selvom alt tilsyneladende var gået efter planen, og man nu stod med en plag i en højde sådan ca i midten af de to.

Men pas på. Hvis du gennemfører, så vælg evt en spinkelhingst, evt en araber eller en welsh sec F, da der af og til er nogen spinkle i mellem der. Jeg ville ihvertfald ikke bruge en stor kraftig 1ér pony eller lille hest på en WM.

Nosey er jo en rigtig fin dame, så pas på hende. og overvej det grundigt.

• #2   4. feb 2010 Kunne aldrig finde på at overveje det. Har set for mange eksempler på at det er gået galt.

Så det ville aldrig ske her.

• #3   4. feb 2010 Vi har gjort det mange gange på vores sec. B hopper, og det er endt godt hvergang !

vi har gjort det både med 1.ponyer og hest.

Kommentér på:
tosset partbreedavls tanke ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce