{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

At flytte hest. {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation, at jeg har været rigtig ærgerlig over at stå på mit opstaldningsted det sidste stykke tid. Har ellers været glad for det indtil nu. Nu har jeg så fundet et andet sted og hesten skal flyttes på lørdag smiley det nye sted opfylder alt det jeg godt kunne tænke mig både for min og jasmins skyld. Mit dilemma er bare lidt, at vi har stået det samme sted i 5 år og jasmin er virkelig tryg der. Hun kan være meget utryg nye steder. Samtidig har jeg det lidt skidt med at flytte hende fra flokken som er meget harmonisk. Jeg tillæger hende måske lidt for mange menneskelige egenskaber? Kender i følelsen? Synes virkelig det er svært, men selvfølgelig falder hun til som tiden går.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte hest.
  • #1   29. aug 2013 Der er jeg noget mere afslappet, men min hest tager det heller ikke så tungt, da hun er vant til at komme ud og se andre steder..

Jeg har flyttet min en del sådanset, men hun stiller sig også bare ind i boksen, snuser og begynder at æde, så det er jo ret nemt..

• #2   29. aug 2013 Folk flytter jo heste hele tiden. Og ja, det er da en omvæltning. Men de plejer jo at falde forholdsvis hurtigt til nye steder. Og når den har stået samme sted 5 år, så er det jo ikke fordi den bliver flyttet rundt med konstant smiley

Det synes jeg sagtens du kan være bekendt. Det er jo det samme med ejerskifte og sådan. Den har jo stadig dig, som den kender, skal du huske.

• #3   29. aug 2013 Ja det er rigtigt. Det er nok bare mine følelser der løber af med mig, og så bliver hun min lille baby smiley

• #4   29. aug 2013 Jeg mener at heste er vanedyr og kan derfor være utrygge For nye steder... Men det indtil de lære de nye rytmer at kender

• #5   30. aug 2013 Synes også bare du skal flytte hende smiley

• #6   30. aug 2013 Hun skal nok klare det. smiley

Giv hende evt fri den første uge - 14 dage, så hun kan få lov til at falde til og vænne sig til alt det nye. smiley

• #7   30. aug 2013 Jeg synes du skal gøre det. Både heat og rytter skal jo have det godt i stalden smiley
    Jeg flyttede selv min i vinters. Det tog ham 4 måneder at blive tryg og sig selv, men det var det hele værd, for nu stortrives han virkeligt det nye sted.

• #8   30. aug 2013 Må lige høre hvor står du nu ? Og hvor flytter du hen ? smiley

Da jeg flyttede min egen for første gang, havde hun stået det samme sted i 3 år. I starten var jeg også meget nervøs for hvordan hun ville reagere. Men da hun kom derud var hun helt cool. Efter et par uger og vi red tur var der virkelig gang i den. Hun bukkede på tur, trippede og syntes at det var skønt at være på tur. Så på den måde var det godt at vi flyttede hende ( Vi stod også et forfærdeligt sted smiley )
    Men desværre måtte vi flytte yderligere 3 gange på ét år hvilket havde gjort hende helt bims og forvirret over at ligepludselig blev man bare hevet ud på en normal ridetur men kom aldrig tilbage. ( Vi har redet de fleste steder hen når vi skulle et nyt sted )
    Men det går helt perfekt der hvor vi står nu, med 4 andre i en lille hyggelig løsdrift smiley

• #9   30. aug 2013 Håber I falder godt til det nye sted smiley

Jeg er slev lidt nervøs for at flytte min på Søndag, efter at have stået mange år i min gamle stald.....

• #10   30. aug 2013 Hvis du ikke trives det gamle steder, så kan hun jo også mærke, at du ikke er helt som du plejer smiley Så i sidste ende er det nok en god løsning at flytte hende!

Og tror bestemt hun overlever det smiley

• #11   30. aug 2013 Ja i har ret allesammen. Bare mig der er lidt pyldret og nervøs. Vi stod i hove før. Stedet er egentlig også fint nok, vi passer bare ikke ind mere, og jeg vil gerne træne mere seriøst og det får vi mulighed for nu smiley men vi skal også bare ud på en ridetur hun aldrig kommer hjem fra. Vi skal stå et sted der hedder gammelgaard i ledøje/smørum.

• #12   30. aug 2013 Jeg er også næsten lige flyttet og vi havde været der i 3 år cirka. Hun kunne/kan heller ikke lide at være ude, men hun klarede det så godt! (Hun havde dog også en "ven" med som også flyttede, men selv når han er med til stævner kan hun ikke lide det, så den skal nok klare sig smiley

• #13   30. aug 2013 Jeg flyttede min, i sidste uge. Var meget nervøs for hvordan han ville tage det, da han har rykket sted 4 gange på et år, og før det, stod det samme sted i 9 år. De andre gange jeg har flyttet ham, han har været meget utryg, men denne gang var han totalt cool og faldt til det nye sted efter kun få min.

Kommentér på:
At flytte hest.

Annonce