{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

USA job! {{forumTopicSubject}}

Det er sådan at jeg blevet tilbudt et job over i USA, VIRKELIG fedt! Det er et job hvor at jeg skal træne heste op, som enten har haft problem, genoptræning eller som der skal sælges videre, alt hvad de her mennesker for ind smiley

Og jeres sprøgsmål er sikkert hvordan har du fået tilbudt det eller noget i den stil.
Jov jeg har først været oppe og ride på en af min mosters venindes mors hest, som fedt! Den er redet i akademisk dressur eller nok nemmere hen mod western ville jeg kalde det, men kan alle de dressur øvelser osv.
Ugen efter der talte vi med nogen over fra hotellet vi boede på, hvor at damen så donere en springtime til mig over på en kæmpe stor prof. spring rideklub.
Der kom jeg så op og damen der donere mig springtimen tilbød mig bla dette job, det startede ud med et sommer job som ville så måske der efter blive til noget mere smiley
Efter de så mig og springe på denne hest de havde haft nogen problemer med at den stoppede og nu skal jeg så ikke lige lyde selvglad men om den stoppede med mig? en gang og det var min egen fejl (Skal lige siges jeg ikke har sprunget i flere måneder).
Der spurgte de mig om at jeg ikke vil træne den til at kunne vende rundt der hvor de stod og striglede hestene, og det fik jeg så forklaret hvordan jeg gjorde og fik den til at gøre det tre gange.
Her efter blev jeg så spurgt om at jeg ikke vil kigge på en anden hest som de ville vide noget om at den var glad osv, i dont know hvorfor, eller jo for den var blevet oprerret.
Her kiggede jeg så på og fandt ud af den slet ikke havde ondt i benet med i ryggen grund manglede muskler og stået stille i lang tid og har haft ondt, derfor havde spændt op.
Denne hest vidste jeg ingen ting om eller om ejeren, det viste sig så at være en super god springrytter ved navn Liz Denny et eller andet smiley

Og den anden ting fordi de havde spurgt mig om alle de ting er "openbart" fordi jeg et er autist og "taler" derfor bedre med dyr, kan slet ikke finde ud af læse menneskers humør...
Og fordi jeg har fået afvide bla mia lykke nielsen at jeg kan noget helt særligt med heste som først andre mennesker finder ud af når de bliver voksne eller lære det, vi fortalte så alle mulige ting om mit hesteliv.
( Det er ikke for at virke selvglad, for ved ikke selv om at jeg tror på det eller ej smiley )

Så hvis alt går planlagt har jeg fået et arbejde næste sommer over i USA! smiley

Men nu er mit problem bare at jeg er SÅ dårlig til engelsk til at tale det, jeg kan udmærket forstå hvad de fortæller mig og læse det.
Men at tale det! Det er bare som om at mine ord forsvinder oppe i hovedet...

Men nu er mit eget spørgsmål så hvordan i hele verden for jeg de ord til at blive inde i hovedet?! og komme ud af min mund! hvad har i gjort? har i haft det på samme måde engang? smiley

Hende spring rytters hjemmeside
(link fjernet)

og så lige et billede af hendes ene lækre springhest! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  USA job!
  • #1   11. aug 2013 mmh ja undskyld det blev så langt...

Havde endda andre dilemmaer jeg også skulle ud med men det blev så bare endnu længere!!! smiley

• #3   11. aug 2013 Fedt fedt og fedt smiley

Dit engelske kommer med tiden når du lever i det

• #4   11. aug 2013 Fedt! Tillykke..

Bare rolig, det med det engelske kommer lynhurtigt! Ellers forbered dig hjemmefra på det basale og hav en liste med..
    Så som
    Kolik,
    hestens anatomi, hvis noget skulle være galt..
    Skridt, trav, galop
    Anspring

Og hvad du ellers kan få brug for i hverdagen, både hesterelateret og privat..

• #5   11. aug 2013 Det engelske kommer helt af sig selv når du kommer til at få en dagligdag kun med engelsk. ?? Og tillykke med jobbet og muligheden, jeg har selv været i udlandet og arbejde og det er det mest fantastiske jeg nogensinde har gjort for mig selv. Da jeg rejste til Australien mødte jeg en fransk pige som godt kunne skrive og læse engelsk. Men tale det og forstå det når vi talte til hende - hun var helt fortabt! Hun skulle endda være afsted i 2 år. Kan huske at jeg tænkte at det nok ville blive noget hårdt - men 6 mdr. senere var hun blevet knald god til det ?? så det skal nok komme af sig selv ??

• #6   11. aug 2013 De der spørgsmålstegn var smilys smiley tænkte ikke lige over at jeg skrev fra min iPhone. smiley

• #7   11. aug 2013 Fedt tilbud at få!
    Jeg har også altid haft lidt svært ved det med at snakke engelsk. Ordene bliver ligesom også væk i mit hoved. Inden mundtlig engelskeksamen øvede jeg mit engelsk ved at samtale med mig selv og mine heste på engelsk (folk kan måske tro, at du er lidt skør, men det virker!). Du kan evt. også øve ved at snakke med dine forældre, søskende eller lignende. Ellers kan du læse nogle engelske tekster højt for dig selv, så øver du også at tale sproget mere flydende. Alt dette hjalp en hel del for mig smiley

• #8   11. aug 2013 Nøøj hvor fedt! Stort tillykke!!

• #10   11. aug 2013 Mange gange tak alle sammen! smiley
    Vil da prøve nogen af alle de ting i har forslået til mig smiley
    I har ihvertfald fået lidt mere ro i mit hoved med tankerne om mit engelsk! smiley

I hvert det her job er noget jeg længe har drømt om! Både fordi så kan mit navn komme ud så jeg evt kan arbejde med heste i forhåbenligt lang tid! Og så også fordi at jeg selv kan få udfordringer og vise mine "metoder" smiley

Sanni: ej hvor fedt! Håber sådan på at jeg kan blive bedre men skal bare spænde ballerne mere sammen!

Sanne: vildt god ide, jeg må lige undersøge nærmere med de bassige hesteord hehe smiley

• #11   11. aug 2013 Stort tillykke!
    Jeg boede i England i halvanden måned med noget familie, og den første dag tænkte jeg bare: "Jeg kan jo ikke tale godt nok engelsk til det her. Hvordan skal jeg overleve seks uger?"
    Men det gik langt hurtigere end jeg havde regnet med, efter en dag eller to følte jeg allerede, at jeg talte flydende engelsk, ordene havde i hvert fald ingen problemer med at falde på plads.
    Når man er tvunget til at snakke et fremmed sprog, fordi alle omkring én snakker det, så kommer det meget hurtigere end forventet.
    Men hvis det alligevel ikke lykkes, så kan du bare hyre mig som oversætter så jeg kan komme med... smiley
    Held og lykke!

• #12   11. aug 2013 Thea: ej hvor fedt! Haha min mor tager med der over men skal selv tale med dem smiley

• #13   18. aug 2013 Opdatring:
    Talte med min mor igår, hvor hun fortalte at hun allerede havde en til som der meget gerne ville have hjælp når jeg kom tilbage igen.
    Så lige nu tyder det stadig på at jeg skal der over i hvert fald til sommer smiley
    og min engelsk time i skolen sidste gang, gik over alt forventet smiley

og har også prøvet alle de ting i skrev til mig, og laver dem stadig! smiley

Kommentér på:
USA job!

Annonce