Flytte til USA {{forumTopicSubject}}
Hej jeg vil gerne flytte til USA særligt Californien.
Jeg har lidt spørgsmål som jeg håber nogle kan svare på eller sende et link med info.
- Jeg har en måske 2 ponyer og 2 hunde jeg skal have med mig, og tænkte hvad er best, køre eller flyve og er der et sted jeg kan finde ca. priser.?
- Hvad med job ?
Er det svært at få job (har ingen uddannelse)
- Boliger "til salg" hjemmesider kender i nogle?
Ellers noget godt at vide omkring bolig køb/leje?
- Jeg skal have de fleste af mine ting med.
Hvad ville være den bedste/biligste måde at transportere tingene?
Og er der ellers noget der er værd at vide, høre jeg gerne
Hvis der er nogle der er flyttet til USA vil jeg meget gerne høre jeres historie, gerne i PB
Ved ikke rigtig hvor på nettet jeg skal finde svarene, men tager gerne i mod hjemmesider og alt det info. jeg kan få.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 97 Svar: 1.943
Det er alt for besværligt, dyrt, og især hvis du ingen uddanelse har.
Kender selv en som rejser til USA om 1 års tid, for at gå i skole.
Den eneste grund til dette kan lade sig gøre, er fordi han har familie derover og kan få statsborgerskab hurtigt samt starte i skole.
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Heste: 5 Svar: 109
du skal flyve, man kan ikke køre til usa
Det er dyrt, min veninde hentede hest hjem fra USA og gav ca. 30.000 blot for rejsen, så kommer karantæne opholdet ved siden af og det er både hunde og ponyer der skal i karantæne.
For at få lov at rejse ind, som andet end turist, skal du have et job hjemmefra, hvor arbejdsgiver skriver under på at du har job der, og mister du det job skal du rejse ud af landet og søge om ny indrejse tilladelse når du har fundet et nyt job (Har en tidl. arbejdskollega, der netop nu står uden job derovre og har fået besked om at han og konen skal være ude af landet indenfor 3 uger) (med turistvisum, skriver du under på at du ikke vil søge job, så gør du det kan du risikere at blive smidt ud af landet asap)
Boliger kan jeg ikke lige sige noget om, men eftersom du skal have job for at kunne rejse ind så må arbejdsgiver kunne hjælpe med at finde bolig hvis det er.
Det vil være alt alt alt for dyrt at medbringe dine ting til et land som f.eks. USA, det er langt billigere at købe derovre, enten brugt eller nyt.
Jeg har flere kammerater som har arbejdet i USA i perioder, især indenfor landbrug, men at få indrejse tilladelse og finde job kan være svært, men prøv at google danske firmaer som formidler kontakt til amerikanske virksomheder.
Mvh
Mie
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Sorry, men tror det bliver meget svært, i hvert fald hvis du vil have dine ting og dyr med
jun 2010
Følger: 75 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 465 Svar: 990
Det er ikke aktuelt at jeg skal flytte til USA, har også andre lande i tankerne.
Men det er rart at vide lidt om de forskellige lande, og hvis jeg flytter bliver det først om et par år
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Og som de andre skriver er det dyrt at få ting og dyr med og med mindre du bor på landet nærmest umuligt at have heste..
Hvad med at tage der over en sommer og få udvækslingsarbejde (det er et par måneder på en gård, en sommercamp eller en forlystelsespark park) det kan man som ung få tilladelse til.. Eller et skole ophold
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.479
Hvis du skal nogen steder, så find et arbejde inden du rejser
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
Det kan sagtens tage over 1 år før du må arbejde efter du er kommet til landet pga alt det du skal skrive under på og lign. Han har været der i ca 2 år nu og selv om det var hans store drøm at flytte til USA er han ved at overveje at flytte hjem igen.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Flytte til USA