{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

Flytte til USA {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil gerne flytte til USA særligt Californien.
Jeg har lidt spørgsmål som jeg håber nogle kan svare på eller sende et link med info.

- Jeg har en måske 2 ponyer og 2 hunde jeg skal have med mig, og tænkte hvad er best, køre eller flyve og er der et sted jeg kan finde ca. priser.?

- Hvad med job ?
Er det svært at få job (har ingen uddannelse)

- Boliger "til salg" hjemmesider kender i nogle?
Ellers noget godt at vide omkring bolig køb/leje?

- Jeg skal have de fleste af mine ting med.
Hvad ville være den bedste/biligste måde at transportere tingene?

Og er der ellers noget der er værd at vide, høre jeg gerne smiley

Hvis der er nogle der er flyttet til USA vil jeg meget gerne høre jeres historie, gerne i PB smiley

Ved ikke rigtig hvor på nettet jeg skal finde svarene, men tager gerne i mod hjemmesider og alt det info. jeg kan få.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte til USA
  • #1   12. nov 2014 Hvis jeg var dig skød jeg en hvid pil efter det...

• #2   12. nov 2014 Ikke for at være en lyseslukker, men drop det.
    Det er alt for besværligt, dyrt, og især hvis du ingen uddanelse har.
    Kender selv en som rejser til USA om 1 års tid, for at gå i skole.
    Den eneste grund til dette kan lade sig gøre, er fordi han har familie derover og kan få statsborgerskab hurtigt samt starte i skole.

• #5   12. nov 2014 hejsa

du skal flyve, man kan ikke køre til usa smiley

Det er dyrt, min veninde hentede hest hjem fra USA og gav ca. 30.000 blot for rejsen, så kommer karantæne opholdet ved siden af og det er både hunde og ponyer der skal i karantæne.

For at få lov at rejse ind, som andet end turist, skal du have et job hjemmefra, hvor arbejdsgiver skriver under på at du har job der, og mister du det job skal du rejse ud af landet og søge om ny indrejse tilladelse når du har fundet et nyt job (Har en tidl. arbejdskollega, der netop nu står uden job derovre og har fået besked om at han og konen skal være ude af landet indenfor 3 uger) (med turistvisum, skriver du under på at du ikke vil søge job, så gør du det kan du risikere at blive smidt ud af landet asap)

Boliger kan jeg ikke lige sige noget om, men eftersom du skal have job for at kunne rejse ind så må arbejdsgiver kunne hjælpe med at finde bolig hvis det er.

Det vil være alt alt alt for dyrt at medbringe dine ting til et land som f.eks. USA, det er langt billigere at købe derovre, enten brugt eller nyt.

Jeg har flere kammerater som har arbejdet i USA i perioder, især indenfor landbrug, men at få indrejse tilladelse og finde job kan være svært, men prøv at google danske firmaer som formidler kontakt til amerikanske virksomheder.

Mvh
    Mie

• #7   12. nov 2014 Kort og kontant så skal du ikke regne med, at du hverken kan få nogle af dine hunde eller heste med - du har ingen uddannelse og du kan altså det første LANGE stykke tid kun arbejde til mindsteløn på Burger King eller lignende steder. Du skal jo også arrangere Green Card; hvor lang tid regner du med at ville blive der? Jeg tror simpelthen du er nødt til at være realistisk og finde ud af, hvad du har råd til. Med den løn du får (vil skyde på max 80 kr i timen) har du råd til dig selv og tvivler på at du har råd til at holde én hund. Så 2 ponyer og 2 hunde tror jeg på ingen mulig måde du overhovedet vil have råd til, med mindre du får et bedre job efter at have taget en uddannelse og arbejdet derovre i flere år, og derefter kan få dine dyr med.

Sorry, men tror det bliver meget svært, i hvert fald hvis du vil have dine ting og dyr med smiley

• #8   12. nov 2014 Tak for svarene smiley
    Det er ikke aktuelt at jeg skal flytte til USA, har også andre lande i tankerne.
    Men det er rart at vide lidt om de forskellige lande, og hvis jeg flytter bliver det først om et par år smiley

• #9   12. nov 2014 Det er rigtig svært at få lov at flytte til USA og arbejde og tager langt tid at få tilladelse, uden en uddannelse hvor de mangler medarbejdere tror jeg ikke du skal regne med at få lov..
    Og som de andre skriver er det dyrt at få ting og dyr med og med mindre du bor på landet nærmest umuligt at have heste..
    Hvad med at tage der over en sommer og få udvækslingsarbejde (det er et par måneder på en gård, en sommercamp eller en forlystelsespark park) det kan man som ung få tilladelse til.. Eller et skole ophold

• #10   12. nov 2014 selvfølgelig er der alt det praktiske. Men det psykiske er nu det vigtigste. Egner du dig til at bo så langt væk fra din familie? Jeg har boet i Australien i et år, og jeg ville nok ikke have kunnet gøre det, hvis ikke jeg havde min Au pair familie til at støtte mig. Man er meget alene og alt er nyt.
    Hvis du skal nogen steder, så find et arbejde inden du rejser

• #11   12. nov 2014 Jeg kender en der er flyttet til USA...og det er ikke bare noget man gør...

Det kan sagtens tage over 1 år før du må arbejde efter du er kommet til landet pga alt det du skal skrive under på og lign. Han har været der i ca 2 år nu og selv om det var hans store drøm at flytte til USA er han ved at overveje at flytte hjem igen.

• #12   12. nov 2014 Du skal i hvert fald være meget opmærksom på arbejds- og boligforholdene. Tit og ofte er boligforholdene ringere end vi er vant til herhjemme i Danmark, og hvis du fx. vil til London er huslejen jo skyhøj mens du kun får 70 kroner i timen smiley

• #13   12. nov 2014 Det er rimeligt nemt at flytte rundt i EU-landene - du skal ikke have visum eller arbejdstilladelse. Men ufaglært arbejde er lige så svært at få i andre lande som i DK - hvis ikke sværere, når man intet netværk har.

Kommentér på:
Flytte til USA

Annonce