{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte hest til usa
  • #1   12. apr 2023 mener det ligger omkring 50000,- til 60000,- hver vej

• #2   12. apr 2023 Tilbage i 2014 fik vi pris på transport til USA af en hest, pr vej ville blive 60.000
    Så tænker ikke det er blevet billigere smiley

• #3   12. apr 2023 da ham Langkilde tog konens hest med, var prisen oppe omkring 70000 kr

• #4   12. apr 2023 ja ham læste jeg godt om, men kan forestille mig de nok ikke tog det billigste tilbud. Læste der er to muligheder for transport, hvor forskellen er hvor meget plads hesten får

• #5   13. apr 2023 Jeg ville nok tænke mig rigtig godt om, hvorvidt det var i min hests interesse at blive fløjet for et års tid tur/retur USA. Der er jo ikke tale om en årelang udstationering, hvor det kunne give mening.

Det næste er, økonomien - har man pengene på kontoen, og ikke lige ved hvad man ellers skal bruge dem til….men aldrig tage lån for noget som trods alt er hobbybaseret.

Og så ville jeg også lige tænke mig om mht friheden i USA. Du skal over for at være working student - så du har nok rigeligt at se til i din nye hverdag. Og hvad nu hvis du fik et tilbud om 3 måneder i Wyoming eller Wellington eller Hawaii - så er du altså bare lidt mere “fri” til at flytte rundt, og til at opleve landet når du nu er der.

Så hvis det var mig, så ville jeg ikke udsætte min hest for sådan en tur bare pga et år. Jeg ville prioritere mig selv og min frihed til at opleve et fremmed land uden en hestetrailer på slæb. Og havde jeg penge som brændt i lommen, så ville jeg sætte min hest ned til min berider i et år og lade den blive uddannet, fremfor at give den en tur på økonomiklassen i et fly.

Rigtig god tur over there - det bliver helt sikkert en fed og lærerig oplevelse.

Mvh Charlotte

• #6   13. apr 2023 Nu er det også som en slags uddannelse og et år er kun til en start. Jeg har ville være working student for en i Tyskland i rigtig lang tid, men han er simpelthen umulig at lave en aftale med (er han generelt med alle aftaler) så nu vil jeg finde en anden og det er svært at finde en der er dygtig nok til det jeg gerne vil. Derudover kender jeg en hvor jeg vil hen. Og synes ikke det er en lang tur for (minimum) et helt år. Virkelig mange tager jo samme tur bare for en tur til OL.

• #7   13. apr 2023 Jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget for hestens ve og vel. Den er formentlig vant til at blive transporteret i en hestetrailer og en flyvetur eller to skal den nok klare. For dens vedkommende er det, der betyder noget, at den har dig.

Én ting er, hvad det koster i kroner og amerikanske dollars. Penge kan man altid tjene nogle flere af. Men hvis det at hesten rejser med, er på bekostning af nogle oplevelser, som man kun har én chance for i livet... Der kan jeg godt følge, hvor Charlotte vil hen, og jeg ville personligt ikke selv være bundet af en hest, mens jeg udlever min livsdrøm om at arbejde og rejse i USA. Det sidste er der kun dig selv til at kunne afgøre.

Jeg kan afsløre, at der i forvejen er masser af heste i USA. Og der er også heste i Danmark, til når/hvis du skulle komme tilbage igen.

• hennie H
    hennie H Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 8
    #8   13. apr 2023 Her for nylig var jeg på Grønland med min dejlige hest Chappy hun nød virkelig naturen og jeg fik endda hende med ud på isen for at skøjte, det var hun altså virkelig god til.
    Jeg tror din tur til USA kommer til at gå fint.

• #9   13. apr 2023 Ann: Amadéo bliver hverken solgt eller udlånt. Han skal med, det er der ingen tvivl om. Og der findes ikke mange som ham her.

Men jeg er heller ikke bekymret for hans ve og vel. De flyver jo heste hver dag, så det skal han nok også kunne klare.

Kommentér på:
Flytte hest til usa

Annonce