{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Fodring {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg står i den situation at min basse på 18 faktisk er blevet rimelig tynd. Det har stået på et par måneder, og nej, det er ikke fordi jeg har ladet det stå til. Jeg har i de måneder fået tjekket ham for orm og jeg har fået ordnet tænder på ham. Dyrlægen sagde at hvis han ikke havde taget på i løbet af et par uger skulle jeg finde noget foder til ham. Jeg synes faktisk han har tabt sig mere end han har taget på. Der er nok ikke nok næring i græsset smiley
PT. står han på sommergræs og får Slobber Mash fra Pavo 3-4 gange i ugen.

Hvilket foder ville i anbefale? Har tænkt lidt på horselux easy da jeg har hørt meget godt om det. Build Up har ikke virket for os.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring
  • #1   27. jul 2013 Hvad med at gå den simple vej, og prøve at tilføre noget hø på folden? smiley

• #3   27. jul 2013 Hov, de har hø/wrap (det er en slags blanding). Jep, ingen bændelorm.

• #4   27. jul 2013 Hmm.. Ja, så ved jeg det ikke.. En hest burde kunne klare sig på vitaminer og grovfoder, hvis den fungerer optimalt.. - Dog ikke tilfældet ved alle, og muligvis så nok ikke ved din, Men hvad man så gør i stedet. Det har jeg alrig fundet ud af, mest fordi jeg ikke bryder mig om alt det stivelse..

Jeg ville dog modsat way to go, ikkr have noget imod at give lucerne. Har jeg gjort før. Omkring 600g i piller dagligt. Og hun tog også på af det, min plag.

• #5   27. jul 2013 Dyrlægen sagde jeg skulle prøve med foder som jeg ville give ham om vinteren, i i vinters fik de horselux easy :-))

• #8   27. jul 2013 Den fik nogle andre piller i vinters, som skulle blødes op i vand, men kan ikke huske hvad det hedder smiley Jeg passer altså på min hest :o)

• #10   27. jul 2013 Jeg tror det er fiberpiller uden at være helt sikker :o)

• #12   27. jul 2013 Han er i hvert fald rimelig sløv og tror ikke der er særlig meget næring i græsset.

Hvad kan du anbefale af vitaminer? smiley

• #14   28. jul 2013 Planen er han skal rides, men pt. bliver det ikke rigtig til så meget smiley

• #15   28. jul 2013 Vi giver fjordhestene vitamin bolcher fra equsana (mener jeg) du kan købe dem i land og fritid og hedder henholdsvis sommervit eller vintervit smiley de fungere rigtig godt her smiley
    Ellers ville jeg måske prøve at høre i en foder butik eller to hvad de kan anbefale til lige netop din hest nu her om sommeren og igen om vinteren smiley

• #16   28. jul 2013 Dvs de to andre får også vitaminerne - de får bare ikke så meget græs som dem. Vi har valgt i år ikke at stoppe med at foder men i stedet kun give dem et halvt døgn på græs smiley det har fungere vildt godt for os - de er stadig på døgnfold men kommer op om aften (når de to andre kommer ind) får de deres foder med vitaminer i og en smule halm til natten også kommer de med de ro andre på græs om dagen.

Ved ikke om din måske ville have godt af det da man jo ikke skære ned på foderet med hensyn til vitaminer mv men i stedet bytter halm/hø/wrap ud med græsset smiley

• #17   28. jul 2013 Jeg giver min 3års 4 måltider om dagen 3 af dem er en litter vrinsk (ikke verdens bedste foder, men det bonden giver alle heste) så til nat giver jeg hippolyt en halv litter + nogle vitaminer og mineraler som dækker alt han skal ha.
    Der udover får han om formiddagen en spandfuld rugepiller, de er jo blødt op så der er 3/4 litter rugepiller og resten vand i en af de normal størrelser spand.
    Til aften får han wrap ca 1o kg om dagen..

Min var meget meget meget tynd da jeg fik ham og han har virkelig taget på, og er blevet så pæn i hul, og han har været her 8 uger tirsdag...
    Samtidig var han helt rå og gik bare på fold inden Han kom og nu er han igang med tilridning, så han laver mere, han vokser også lidt så jeg ændre selvfølgelig ikke mit foder...
    Men men det jeg ville sige rugepiller og wrap og hø er meget vigtigt for heste som skal tage på, man kan ikke fodre sig ud af det med andet...

• #18   28. jul 2013 Hvis han er glad for easyen, synes jeg bare du skal give ham det, og så hælde en dl. solsikkeolie over. Evt. suppler med lidt fiberpiller.

Olien er meget energiholdig og er supergodt hvis hesten skal tage på. Man må du max give den ca. 3 dl. dagligt, og den skal vænnes til det ligeså stille, så start med en enkelt dl. i det normale foder.

Det er meget normalt, at ældre heste taber sig, især hvis han ikke bliver brugt så meget. Husk at give ham let motion et par gange om ugen, så meget som han kan holde til det. En skridttur er fint.

• #19   28. jul 2013 lige pt er der jo ingen nærring i græsset, fordi det intet vand har fået i flere uger nærmest...

Hvis du gerne vil fodre med Hprselux Easy (som jo er et foder til nøjsomme heste!), så synes jeg du skal købe noget linamix ved siden af... Det er pebret ja, men SUPER godt, og en sæk den holder længe...

Kommentér på:
Fodring

Annonce