{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

sko igen eller ej?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

min hest har gået uden sko i 2 år nu, og har fået ganske pæne hove efter hun fik skoene af, da hun konstant trådte dem af, og flækkede sine hove hver gang!

problemet er bare, at jeg føler hun stadig ømmer sig foran, på grus.. bliver det nogensinde bedre? så vidt jeg ved har hun altid gået med sko inden jeg tog dem af hende, så det vil sige i lidt over 11 år - 3-4 år,.. så ca. 7-8 år har hun gået med sko inden.

Jeg rider efterhånden en del stævner, og ved hun har tildens til at gå lidt på forparten da vi ikke er stærke og dygtige nok til at få lagt det hele om bagi, men det er på vej efter nye træningsmetoder smiley men vil sko have indflydelse på det - positivt/negativt?

er så bange for hvis hun smadrer sine hove fuldstændig igen, men samtidig så skal hun ikke være øm, og det er kun på forbenene. har godt nok cavallo boots, men de er så tunge at ride dressur i...

hvad synes i jeg skal gøre? skal skifte smed hvis jeg skal give hende sko på, og er egentlig glad for hende jeg har (trimmer)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sko igen eller ej??
  • #1   14. jul 2013 Jeg vil nok putte et par forsko på hende, så hun ikke for slidt sin hove forkert.

• #2   14. jul 2013 Jeg ville anbefale dig, at skifte smed. Det kan have meget at sige mht. Tabte sko, hvilken smed man bruger.

• #3   14. jul 2013 okay, ja for trimmeren (maria skipper) har virkelig gjort et flot stykke arbejde med hende, og hun har virkelig gode, stærke hove nu og står også pænt på sine ben. men tror jeg må bide i det sure æble og så få forsko på hende igen smiley

• #5   14. jul 2013 det er ikke fordi hun slider hovene ret meget - men hun ømmer sig stadig på grus, så hun må jo være følsom i sålen smiley men havde ikke mulighed for at skifte smed dengang, da hun stod på læsø og der kom kun 1 smed over. og så hev jeg jo så skoene af og fik maria på som rettede dem flot. så gik hun på hyggeplan i godt 1 år og blev så skadet og stod stille i 9 mdr. og kom igang igen i feb/marts hvor vi flyttede stald og begyndte at ride stævner mm.

men tror jeg vil forsøge med ham de har i stalden, da alle derude bruger ham og er godt tilfredse med ham smiley

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #7   14. jul 2013 Prøv at kigge på fodringen - der er klar sammenhæng mellem stivelsesindhold og hvor sensibel sålen er. Sukkerindholdet i græsset kan også spille negativt ind.

• #8   14. jul 2013 evt putte klokker på og evt 2 klokker på hvert ben siden vi gjorde det har ung hestene ik trådt sko af . de har dem på både på fold og når man rider

• #9   14. jul 2013 Jeg ville heller ikke lægge sko på - så hellere boots hvis hesten ømmer sig lidt på grus... Det er i øvrigt meget normalt når hovene er ny ordnede, men det er ikke en grund til at smide sko på igen.. Giv din hest et par boots i sommergave, og glæd dig over at holde hovene i topform UDEN sko smiley

• #10   14. jul 2013 fodringen er der ikke noget at komme efter, hun får rigeligt grovfoder af god kvali, meget lidt stivelse i sit foder og mash+fiberpiller efter ridning for væske mm. hun er dækket fuldt ind med vitaminer - det har dyrlægen tjekket smiley

men forsøger at give hende lidt længere tid så - synes bare ikke det kan være rigtigt at hesten skal ømme sig- og vi har immervæk 900m grusvej for at komme væk fra stalden smiley

Kommentér på:
sko igen eller ej??

Annonce