789 visninger
|
Oprettet:
sko eller ej {{forumTopicSubject}}
har kikket på en hest. som går med sko, men den fik først sko på for et år siden, hvor smeden bare sagde det var fordi den havde nogle slidte hove, ingen revner.
er det muligt med en god smed og god hovpleje, at få smidt skoene af hende igen?
nogle som har prøvet det, både godt eller skidt
mar 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
tænker bare hvis hun først fik for et år siden burde hun da kunne undværre dem igen ?
mar 2012
mar 2012
mar 2012
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
mar 2012
så har jeg ikke mistet håbet
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Held og lykke
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588
Men synes da du skal prøve, at give din hest biotin i sit foder.
Den bedste hovfedt jeg endnu har stødt på, er den med laurbær. Den er fra Epona.
Men faktisk er det bedst, at lade hovene være. Ved, at holde dem fugtige, gør jo, at de bliver mere bløde og dermed mere sarte. Min smed siger også, at man egentlig bare bør lade hovene være. Vel og mærke, at det er gode og stærke hove. Jeg gør intet ved mine hestes hove. Får altid at vide, at de har nogle gode hove.
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
Olie kan rigtig nok udtørre hoven istedet for at virke blødgørende og bruges mest til pynt før stævne..efter min mening;-) vil du smøre så hovbalsam, men husk ikke at smøre den hvide kant ved kodeleddet.
et godt middel er æbleedikke, køb en sprayflaske og så når du renser hove, så sprayer du lige hoven indeni..dette er med til at gøre hoven smidig og forhindre sur stråle.. og så er det nemt, du skal ikke stå og fedte med pensel eller lign..
i vintermånederne og de våde somre hvor hovene bliver våde, skal de kun sprayes med æbleeddike...og renses oftere for ikke der skal sidde noget hestemøg eller mudder og udtørre hovene.
hovene kan også blive for bløde, men så er det vitaminer og mineraler man skal ud i... f eks biotin eller B vitamin..
mar 2012
men tak, jeg må prøve mig frem jo, og have smeden med til råds
mar 2012
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
sko eller ej