{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Sko eller ej {{forumTopicSubject}}

Da min hest skal havde smed i morgen, og da jeg skal ride military i næste måned, skal hun jo havde på sko på,men da jeg kun har 800 kr, til resten af månden, så vil jeg hører om jeg skal vente med sko til næste gang, eller ofte de 400 kr og være sikker på benene eller saste på hun kan stå fast.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sko eller ej
  • #1   14. apr 2013 Øhh..? Altså hvis "næste gang" er før military stævnet kan du vel godt vente smiley

• #2   14. apr 2013 Hvis hesten har brug for sko er det fuldstændig ligemeget om du har pengene eller ej, den skal have sko hvis den har brug for det.
    Men hvis den godt kan gå uden sko er det jo klart sundest for hesten ikke at have sko på smiley

• #3   14. apr 2013 Du skal ride med 4 sko og mordax til military. Alt andet ville simpelthen være for farligt. Både for dig og hesten.

Hvis hesten skal have smed en gang mere inden stævnet, så vent til der, men ellers så få lagt sko på i morgen, eller vent med at starte ude stævner på græs.

• #4   14. apr 2013 Næste gang er efter stævnet, og det er kun forsko hun skal havde på,da hun normalt går uden sko, og vil self. sættte 4 sko på vis hun ikke kan stå ordenligt fast.

og fordi sidste gang kunne hun ikke stå fast i det våde græs.

• #5   14. apr 2013 Det kommer helt an på, hvor godt din hest står fast, og hvor høj en klasse du skal ride. Min jagtpony går uden sko. Jeg har selv mange gange tænkt over, om det var forsvarligt under smattede forhold. Jeg prøvede, med den tanke at jeg måtte ride fra, hvis han ikke kunne stå fast. Men hver gang har han klaret det uden problemer.

Sidste år gik han steeplechasen på en ekstremt glat militarybane (efter meget regn og regn på dagen), og der var absolut ingen problemer. Glattere bliver det ikke! Jeg har planer om at prøve ham i military i år, og jeg vil absolut ikke lægge sko på, på nuværende tidspunkt. Så længe det er de mindre klasser (<1m), og man rider efter forholdene (f.eks. tager farten ekstra ned i svingene, hellere tidsfejl end styrt) - og ikke har en usædvanlig klodset hest - så er der ingen problemer.

• #6   14. apr 2013 Vi skal bare starte CNC80, men sidste år hvor jeg startet, havde et regnet hele dagen,dagen før, det gjorde at springbanen som er på græs var meget våd, det gjorde at hun ikke kunne sætte ordenlig af, som du kan se på min video.

• #7   14. apr 2013 Altså hvis din hest ikke kan sætte ordentlig af, så er det bagbenene der er problemet. Så nytter det ikke noget, kun at sætte sko på forbenene, der skal 4 stk til. Eller også kan du håbe på, at det er knap så vådt denne gang... 80 cm kan i hvert tilfælde lade sig gøre uden sko, hvis bundforholdene er ok.

Bare husk, at har du først sko på, så kan du ikke bare tage dem af og på efter behag. Sømhuller mm vil svække hoven i en periode efter skoene tages af igen.

• #8   15. apr 2013 Enig med Cille S.
    Forsko hjælper jo ikke hesten når den skal sætte af i et spring smiley

• #9   15. apr 2013 Nu har jeg besluttet at hun for forsko på.

Kommentér på:
Sko eller ej

Annonce