{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Dårlig samvittighed overfor sin hest {{forumTopicSubject}}

Min pony står med et forstuvet bækken, og skal have forhåbentlig sidste dyrlægetjek i morgen. Jeg har ikke kunne ride ham i en måned, men godt kunne jordtræne og trække ture - men ponsen er kun 5 år, og jeg kan godt mærke at han keder sig.
Nu står jeg i den situation, at jeg har været under udtrapning af antidepressiv medicin, som jeg har fået i 5 år. Jeg blev i går startet op i medicin igen, fordi jeg fik tilbagefald - og jeg har det fint med at tage medicinen, så det er ikke problemet.
Problemet er at jeg har det temmelig psykisk dårligt for tiden, og mit overskud kan ligge på et meget lille sted smiley
Jeg har møg dårlig samvittighed, fordi jeg simpelthen ikke orker at træne med ponsen, da jeg også har 2 små børn, som jeg også gerne vil være der lidt for.
Inderst inde ved jeg godt at han sandsynligvis har det helt fint med bare at daffe rundt på folden og æde sig tyk og fed smiley og han skal snart i træning i 2 uger, så der skal han nok blive aktiveret ....... men øv altså, det æder mig op at jeg synes at jeg svigter ham, når jeg ikke har overskud til andet end at gå på arbejde og komme hjem, lige tjekke at han er hel og nusse lidt og så ellers crashe i sofaen efter at have hentet børn smiley
Desuden synes jeg heller ikke at det er fedt at træne, når jeg ved at overskudet ikke er der, og det sandsynligvis bare ender i en dårlig oplevelse for os begge smiley
Har I prøvet noget lign, og kan I evt. lette min dårlige samvittighed? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed overfor sin hest
  • #1   2. jul 2013
    Hesten er glad bare den har selskab af andre heste og mad, det er os mennesker der pålægger den behovet for at blive trænet :o)

Min stod også stille i 1-2 uger og i den ene uge så jeg hende slet ikke, fordi jeg havde travlt. Men hun hygger sig jo alligevel fordi der er græs og kammerater på folden.

• #4   2. jul 2013 Med et forstuvet bækken, tror jeg helt sikkert, at det er helt fint at du lader den stå.
    Ta' lidt ferie, lad hesten få noget ro. Du kan altid genoptræne den.
    Evt. ta' ud og lige sig hej til den og strigl den, men uden at bruge mere end højst en halv time derude. Jeg tager ud til min hest hver dag, for ellers får jeg dårlig samvittighed. Men nogle dage tager jeg bare lige ud og siger hej, tjekker at den er ok, og så tager jeg hjem igen.
    Det synes jeg er fint.

• #5   2. jul 2013 Kender det godt... Har selv været igennem et lignende forløb med medicin. Har selv 3 børn, 2 heste/pony og fuldtidsjob... Mine nyder at gå i løsdriften og lege hest... Men jeg har godt af at tage mig sammen og komme afsted. Det giver energi og overskud. Men det føles som et bjerg at bestige når man ligger på sofaen og er energiforladt.

• #6   2. jul 2013 Jeg tror nu også at det går i sig selv igen, når først medicinen kommer ordentligt i niveau igen, men lige nu er det hele bare uoverskueligt, og denne uge er ren overlevelse indtil vi rejser på ferie på søndag smiley
    Ponydyret ryger så 14 dage hos sin træner, hvor han i den grad får lov at bruge hjernen og kroppen, OG får lov at være hest på en stor mark sammen med en masse andre heste.
    I bund og grund ved jeg godt at han har det fint på sin fold, men igen,igen - den dårlige samvittighed er sgu svær at slippe væk fra.

Kommentér på:
Dårlig samvittighed overfor sin hest

Annonce