{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
380 visninger | Oprettet:

Ridehjelm (debat) {{forumTopicSubject}}

Rider I med ridehjelm? Hvad er jeres holdning til at nogen rider uden hjelm? Hvad synes I om "rideskole/klub" reglen, som siger alle i klubben skal ha hjelm på, både private og elever (selvf. ikke en regl i alle klubber)?Hvorfor rider i med hjelm? Hvorfor rider I uden?
Alt i alt; Hvad er jeres mening om hjelme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridehjelm (debat)
  • #1   19. dec 2006 rider med..

dme der rider uden tja, har ikk rigtig noget at sige til dem.. men tydeligt at de ikke passer på hjernen... hvis de overhovedet har nogen siden de rider uden..

• #2   19. dec 2006 Jeg rider fro det meste med, men hvis jeg stoler på hesten, og ved den ikke laver noget kan jeg da godtfinde på at smide den .. Om folk rider med ridehjelm, det er deres eget problem, de skal bare vide hva der kan ske ..

• #3   19. dec 2006 ja, min holdning er jo at man AlDRIG kan stole 100% på et dyr, det er umuligt..

• #4   19. dec 2006 Altid
    Det kan ikk accepteres de er altså for dumme
    Det er en regel i vores klub og den burde alle have. Det er uansvarligt at ride med uden !
    Fordi jeg ikk vil ende som en grønsag hvis jeg kommer ud for et styrt !
    At man skal have dem på ! Det burde blive til en lov !

• #5   19. dec 2006 Ja jeg rider med, det er vildt sjældent jeg ikke gør faktisk, jeg synes den er dejlig at have på så det gør ikke så meget smiley

Synes nok man er lidt uansvarlig og "utænksom" hvis ikke man rider med.. Du kan ALDRIG stole 100 % på et dyr..

• #6   19. dec 2006 Selv rider jeg altid med ridehjelm. For det første fordi at det er levende væsner jeg har med at gør, og derfor kan jeg, ligegyldig hvor længe jeg har haft mine to engle, ikke vide om en af dem pludselig blir bange og jeg skvatter af, pga. f.eks. uopmærksomhed e.l. for det anede fordi jeg altid har, fra rideklubbens siden, skullet ha hjelm på, når jeg red.
    Jeg vil ikke sige at folk SKAL ha hjelm på, men jeg synes at man skal tænke på koncekvenserne af ens valg... nogen argumenter finder jeg dog mere ovebevisende end andre...
    Synes desuden at reglen om "hjelm på klubbens arealer" er en go regl...

• #9   19. dec 2006 jeg synes man er godt dum i hovedet hvis man rider uden! men det er jo ens eget valg, og synes det kun er fair at man skal ha ridehjelm på i rideklubben

• #10   19. dec 2006 Jeg rider ALTID med hjelm,, har selv set hvor slemt det kan gå når uheldet er ude smiley !!!!

Vil opfodre ALLE til at ride med hjelm, lige meget hvor "dumt" folk hver i sær nu sys det ser ud...

Sys det er en fin regel at alle skal ride med hjelm, det for ens eget bedste..

ALLE burde også cykle med cykel hjelm, inkl. MIG SELV, men lige der er jeg desværre ik så klog - det indrømmer jeg gerne...

• #11   19. dec 2006 Nete G
    du kan ha ret i at man kan falde når man forlader sit hjem eller blive kørt ned... det kan man ikke gøre så meget ved... men jeg synes at der hvor man kan gør noget, der bør man gøre noget... f.eks. hjelm =p

• #12   19. dec 2006 jeg SKAL ride med hjelm. har dog redet en rundte på folden i grime og træktov uden hjelm.
    men har den ellers altid på

• #13   19. dec 2006 på den rideskole jeg rider på skal man ride med hjelm.

• #14   19. dec 2006 Tina T
    =D

• #15   19. dec 2006 Synes det er helt op til en selv. Det er jo ens eget hoved det går ud over.

Selv rider jeg næsten altid med hjelm, men har da redet uden nogle gange ..

• #17   19. dec 2006 Syntes det er lidt op til den enkelte hvorvidt man vil ride med hjelm eller ej? - jeg rider med hjelm - men hvis jeg fx. skal ride en hest, der ikke har lavet et bukkespring i 140år, så kan jeg da godt finde på at droppe den smiley

• #18   19. dec 2006 Jeg rider altid med hjelm! Burde faktisk også cykle med en. Men kan nemmere forud se hvad der sker på en cykel end en hest..
    Alle burde altid. At folk så ikke gør det er altså deres egen sag, det er dem der kommer til skade. men jeg kan godt lide at mange klubber har regler om at man skal/folkl under 18 skal, etc.. Så må folk indrette sig. Hvad de så gør "derhjemme", tjaeh..

• #19   19. dec 2006 jeg rider ikke med hjælp fordi den sidder af lort også må jeg selv vælge om jeg vil eller ej smiley

• #20   19. dec 2006 Nete G:

men man behøver nu ikke byde døden på middag vel..?

der er større risiko for at dø ved at ride uden end ved at ride med..

• #21   19. dec 2006 kenner en rideklub , en lille en , hvor man er over 18 år må man lad vær med at ride med hjelm , synes det er komplet er tænkeløshed og man kan ALDRIG stole fuldt og fast på hesten , jeg har altid hjelm på og det bliver jeg ved med

• #22   19. dec 2006 Rider ALTID med hjelm.. Har været faldet af og fik hjernerystelse og hukommelsestab -det var en shetlænder vel at mærke og jeg HAVDE hjelm på! Utroligt at man kan slå sig så hårdt, når der ikke er længere ned?! smiley Bryder mig ikke om at folk rider uden, men det er op til den enkelte selv..

• #23   19. dec 2006 Synes ikke at det værste ved at ride u. hjelm er at man kan dø.. vil hellere dø end at sidde i kørestol resten af livet! og ikk vil ku gøre en skid. ! Så vil jeg altså langt hellere dø.. hehe
    Rider emd hjelm, for at beskytte mig selv, jeg vil ikk sidde i kørestol resten af livet hvis jeg skulle være så mega meget uheldig at ryge af og ingen hjelm have på. hehe,

• #24   19. dec 2006 En jeg kender har korttidshukommelse.. hun red u. hjelm på en proff dressurhest, som elelrs altid var rolig.
    Hun røg af og fik en blodsamling i hjernen. ell noget i den stil. Hun rider ALTID med ridehjelm nu.. og villle øsnke at hun havde gjort det altid, så dette ikke var sket..

• #25   19. dec 2006 Rider ALTID med ridehjelm. Jeg synes det er hul i granaten at ride uden.

• #26   19. dec 2006 Det er ikke vildt behageligt og have ridehjelm på, men jeg har det altid aligevel. Det er en regel i klubben at alle under 18 år skal have hjelm på, også har jeg heller ikke lyst til at ride uden!

• #27   19. dec 2006 rider ALTID med hjelm.... jeg syntes at det er en god ting. især når man rider ude, hvis man nu faldt af. jeg hade heldigvis ridehjelm på da jeg faldt på hovedet af og flækkede læben! ellers havde jeg vist slået mig voldsommere! men min læbe blev flået over nedei munden, fordi min kæbe slæbte hen ad jorden. Jorde AlDRIG MERE.

• #29   22. dec 2006 jeg rider med ridehjelm og det vil jeg altid gøre. efter mit meget barske styrt vil jeg ride med ridehjelm !

Kommentér på:
Ridehjelm (debat)

Annonce