{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridehjelm/springvest? (Debat)
  • #1   28. dec 2006 rider ALTID med hjelm, men rider kun med vest til stævner... også til springtræning, men jeg glemmer den hele tiden hjemme, som f.eks i dag...

• #2   28. dec 2006 jeg ejer ikke en spring vest, da jeg synes de er ubehagelige, og stopper min bevægelses frihed... men når jeg skal springe højere, skal je have en...

jeg rider uden hjelm når jeg rider dressur, bare fordi det er behageligt..

men rider ALDRIG tur eller spring uden

ved ikke hvorfor

• #3   28. dec 2006 faktisk et godt spørgsmål ! smiley
    -men tror at det har noget at gøre med at vesten er større end hjelmen - ikke så neutral og let...

• #4   28. dec 2006 hmm.. ridehjelm, der slår man hovedet, der kan ske hjerne skader. sikkerheds vesten slår man ryggen. det er begge MEGET slemt, og syntes ikke man skal ride uden nogle af delene !

Der er mange der kun rider med ridehjelm og ikke vest.
    der er næsten ingen der rider dressur med vest, det gør jeg heller ikke. det er vel fordi man ikke regner med at falde af i dressuren. der er større sandsynlighed for at falde af når man springer. men der kan jo også altid ske noget når man rider dressur?

hmm...

PomFritten der tænker..

• #6   28. dec 2006 jeg rider altid med hjelm (bortset fra hvis varmen er helt utålelig)
    men rider aldrig med sikkerhedsvest. gjorde da jeg red springundervisning og springstævner smiley

• #7   28. dec 2006 For mig er forskellen, ja ved jeg egentlig ikke. Men rider stortset altid med hjelm, men aldrig med vest. Har aldrig nogensinde i mit liv redet med en.

• #9   28. dec 2006 Jeg rider ALTID med ridehjelm. Og når jeg springer har jeg somregel også springvest på, med mindre at det bare er sådan nogle små lave spring som hesten sagtens kan hoppe uden problemer.

På vores rideskole er det et krav at alle under 18 år skal have ridehjelm på ALTID ! - og ALLE der springer, rider i skoven eller er ved at tilride ungheste skal have ridehjelm på. Alle ponyryttere skal have springvest på når man springer

• #10   28. dec 2006 Jeg rider altid med hjelm men aldrig med vest da jeg ikke har en og ikke synes at det er nødvendig når jeg kun rider dressur.. Men jeg skal begynde og springe og så skal jeg have en hvis at det er noget jeg vil fortsætte med at springe..

• #12   28. dec 2006 Vil aldrig ride uden hjelm... Har kun gjort det én gang fordi jeg glemte at tage den på men nåede også kun ud af vores gårdsplads, så kom jeg i tanke om det, sprang af og hentede den... Jeg springer for det meste med vest til træning men det er ikke altid jeg har, jeg har på til stævner og nede i tærrenet...

• #13   28. dec 2006 Men jeg har lige fået en med "Deller" i julegave fordi den anden er forlille...

• #14   28. dec 2006 Altså jeg har den kun på når jeg træner i tærrenet ikke når jeg er taget dr ned for at få en galop..

• #15   28. dec 2006 jeg rider altid med ridehjelm..

men rider som regel aldrig med vest fordi jeg synes den hæmmer og fordi jeg egentlig synes at jeg ligner en klump med en vest på.

• #18   28. dec 2006 Det er utrolig vigtigt!. Jeg rider ALTID med hjelm og til spring med vest og når jeg rider tur og rider selv.

• #19   28. dec 2006 Jeg synes der er flere der er "dobbeltmoralske" når det kommer til cykelhjelm vs ridehjelm, end når det gælder vest vs ridehjelm.

Kommentér på:
Ridehjelm/springvest? (Debat)

Annonce