Ridehjelm under photoshoot? (Debat) {{forumTopicSubject}}
Puha, jeg ved det med den der kære ridehjelm er et følsomt emne, men det her er faktisk en ting jeg har tænkt over en del, og jeg håber i vil svare.
Rigtig mange får lavet de her photoshoots både på jord og til hest med deres kære venner. En ting jeg ser ofte, er at de ikke bære ridehjelm, specielt hvis de har valgt at gøre det specielt, med kostume eller noget. Og jeg må da sige ja, det ser mega pænt ud, med langt hår og så ingen hjelmhår, osv, men hvilke tanker gør man sig? hvis man gør nogle.
Jeg selv, har indtilvidere 3 photoshoots planlagt i sommerferien med min dejlige part, hvor et af dem indebære at vi skal være indianere. Min part er nemlig en dejlig plet-hest, og indianer-temaet har altid stået mig meget nært, og været en drøm.
Men så står man dér, med ridehjelmen som specielt i det tema, kommer i vejen.
Jeg er helt sikker, jeg sætter mig ikke op på ham, uden en ridehjelm - det har jeg simpelthen mit hoved for kært til. Og desuden er han jo ikke min pony. Jeg har engang brækket mit kraveben via. et fald fra en pony - hvordan det kunne være gået uden hjelm tør jeg ikke tænke på. Mine forældre sagde dengang (det gør de desuden stadig) at havde jeg sat uden hjelm på min pony, ville de aldrig nogensinde give mig lov til at sidde på en hest igen.
Jeg har sat én gang oppe på en pony uden hjelm, og der skete ikke noget, meen nervøsiteten var der allerede. Og desuden er jeg jo kun 16, og så længe jeg er det, har mine forældre jo ansvaret for mig - og jeg vil så nødig se deres reaktion hvis jeg pludselig kommer hjem med billeder, hvor jeg ikke har hjelm på.
Det er jo selvfølgelig min mening! Men det er da klart at jeg ser på andre med deres fine photoshoots uden hjelm, så bliver jeg sgu misundelig, for det ér jo pænt
Men hvordan har i det, med at sætte jer op på en pony/hest uden ridehjelm? Hvad er jeres holdning?
Jeg invitere her til en lille hyggelig debat, hvor alles meninger skal respekteres.
okt 2012
Følger: 63 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 168
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.340
Det sker aldrig på en ny hest, men til et shoot, ville jeg tage den af
jun 2009
Følger: 48 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 63
Jeg har det sådan at så længe at man ikke rider rundt uden hjelm og bare står stille ville jeg ikke have noget imod det. Man skal selvfølgelig stole på hesten. Hvis nu heste var en som var bange for alting og ikke kunne stå stille, ville jeg aldrig gøre det.
Dette er bare lidt af min mening
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 257 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 274
dec 2011
Følger: 93 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 27 Svar: 371
Meget tragisk.
Jeg elsker heste af hele mit hjerte, (undskyld sproget) men jeg har fandme også kæmpe respekt for dem! Selv den roligste hest kan blive bange, ligesom i tilfældet her, og jeg skal ikke risikere at få varige mén eller i værste tilfælde dø, fordi jeg liiiige skulle være pæn uden hjelm på et billede
mar 2013
Følger: 58 Følgere: 97 Heste: 8 Emner: 11 Svar: 719
Havde selv fotoshoot igår, og ikke tale om, at jeg ville smide hjelmen også. Men igen, du kender vel din egen hest, så ved om den bliver let bange eller ej Men er det ikke lidt dumt at tage fotoshoot uden hjelm, hvis du VED at du ikke må?
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
Med hensyn til et indianertema - jeg synes det kommer en del an på hvor autentisk det er -har du et rigtigt indianeroutfit til dig og hesten, jamen ja, så kan jeg godt se at ridehjelmen kan forstyrre billedet, men rider du med en almindelig trense eller cordeo, bruger du farvede fjer eller andet i den dur, så øderlægger en ganske almindelig neutral ridehjelm ikke rigtig looket.
Men hvis du nu gerne vil kamuflere hjelmen, så er det da bare på med sådan en fjer-hovedbeklædning, så er den hjelm skjult.
okt 2011
Følger: 48 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 1.139
Ellers kunne du jo også vælge at få taget billeder af dig og din hest mens du bare står ved siden af den Så kan du jo undlade hjelmen
feb 2009
Ridning med hjertet: Ja, det er nemlig det. Jeg tror bare jeg er blevet "præget" af så mange heste-piger i min nærhed, at hvis man skal have taget billeder, foregår det uden hjelm - og selv synes jeg jo ikke at det er den bedste idé. Tak for din idé med fjer i hjelmen, den vil jeg da helt sikkert bruge!
Sofie, det var sådanset også planen, men idéen med temaet er jo også at fange lidt af stemningen på hesteryg. Derfor skal jeg bla. også ride uden saddel.
okt 2011
Følger: 48 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 1.139
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 53
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
feb 2009
Jeg vil ihvertfald ikke tage hjelmen af, for jeg synes bare at risikoen er for stor. Men jeg synes bare at billeder med løst hår og alt det er så pænt - men ikke værd at risikere mit hoved for.
maj 2009
Ja, altså min er også kun 5 år gammel. Hun fyldte år i midten af april, så hun er også ung.
Jeg vil have billeder med huen, men om det bliver fra ryggen, er jeg ikke helt sikker på
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
maj 2014
Følger: 25 Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 95
Jeg er selv 'fotograf' og nægter at tage billeder af folk uden hjelm. (Når de altså rider) Så må de gerne syntes at jeg er dum, men har ikke lyst til at stå som den der skal ringe 112 fordi rytteren falder af og slår sig selv bevidstløs. ALTID HJELM!
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Men ja. Jeg har ikke noget imod at ride uden hjelm. Jeg gør det en gang i mellem nu, og jeg gjorde det også en gang i mellem inden jeg blev 18, hvilket mine forældre godt vidste.
feb 2009
Astrid, det er en god mening at have - jeg har det som 'fotograf' på samme måde. For det vil uanset hvad ikke blive rart hvis man skal ringe 112 fordi ens model er faldet af.
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
Men til dit indianerkostume - hvis du kan finde en passe fjer, så sy dem på et velkrobånd og så på hjelmen - så har du din hovedbeklædning.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
dec 2007
Følger: 92 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 95 Svar: 863
Der var jeg dog ikke oppe på min unge pony, kun min anden pony som jeg kendte utrolig godt
Kan da godt se at det nogle gange kan se flot ud uden hjelm, men synes også det kan se forkert ud, da man jo altid skal have hjelm på og hjelmen derfor er forbundet med det at sidde på en hest Min mening i hvert fald haha
Ved dog heller ikke hvad jeg gør når jeg bliver student, da min nuværende hest er en smule nem at skræmme haha
Det vil dog se utrolig dumt ud med hjelm og hue, men så må jeg bare blive på jorden
maj 2010
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 31
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Og det kommer der nok høvl for, men det er sån det er.
Børn og unge under 18 skal ha på, dem over 18 må selv vælge.
dec 2014
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 39 Svar: 176
feb 2009
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2135 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Jeg har en gang i USA redet uden hjelm med kamera på, men dette var kun fordi der ikke var nogen hjelm til låns og hesten var utrolig velredet efter hestens præmisser, akademisk og western redet, fed kombi!
Men ellers har jeg altid hjelm på til fotoshoot og har op til flere gange fået afvide at folk synes det er langt pænere at man har hjelm på, da det bare hører med til når man rider.
Især fra dette fotoshoot, kan jeg huske at både fotograf (Freja Sif Foto) og jeg blev rost for at hjelmen på.
Jeg har en gang i mellem redet uden hjelm ned til folden på Shaman, men han er så også 23 år og kender vejen ned til folden, han har stået på den hver sommer siden han var omkring 3 år
Men han er så også den eneste jeg endelig tør at ride på uden hjelm!
nov 2008
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2135 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Synes i hvert fald ikke at han ligner en på 20 på det billede
nov 2008
Nej, ddet gør han virkelig ikke!
dec 2005
Mit hoved synes ik det er behagligt om sommeren, det ka ende ud i migræne artig avs i hovedet.
Om vinteren, skal jeg ha hue på, ellers får jeg ondt i ørene og hovedet.
Går aldrig ud uden hue om vinteren og tidligt forår.
Så stævner er ik altid sjovt, vinter og sommer.
dec 2008
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 333
Ridehjelmen bruger jeg dog altid i hverdagen, medmindre jeg har glemt den derhjemme. Dog sætter jeg mig aldrig op på en hest, jeg ikke stoler på, uden ridehjelm.
dec 2008
Nu er jeg heldigvis 18, så hvad jeg gør er helt op til mig selv
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 39 Svar: 196
maj 2009
Jo, man kan godt begrunde det med "over 18" fordi man f.eks. på mange opstaldningssteder ikke må ride uden, hvis man er under 18, og når man er 18 år eller derover, bestemmer man selv, hvad man gør. At det så går udover alle ens familie, venner og bekendte, hvis det går galt, er jo noget andet. Og dét har ingenting med alder at gøre.
dec 2008
Jeg lægger ikke ansvaret over på andre bare fordi, at jeg engang imellem tager nogle uforsvarlige valg. Det er helt min egen skyld, hvis der sker mig noget, og det tager jeg gerne på mig
dec 2005
Hvis du fjerner noget vigtigt fra billedet, ska du ha noget, at erstatte med.
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Desuden rider jeg aldrig uden hjelm, på et område som ikke er indhegnet, og jeg rider aldrig uden hjelm alene.
- I enkelte tilfælde, alt efter at dømme på hestens sindstilstand, og hvordan man selv har det, og omgivelserne, så tør jeg godt smide hjelmen. (:
Her var det en sen aften, omkring klokken 21:30, nede på en indhegnet mark med rigtig højt græs, 20 meter fra folden hvor de andre heste gik. Min hest var så rolig som hun kunne være, og vi var omringet af marker, hvor chancen for en overraskelse var lille. Lige i et dette tilfælde, tør jeg godt smide hjelmen. Men det var kun 10 minutter ca., og det var grundet temaen med blomsterkransen. (:
Jeg tror blot at man skal passe sit eget, og hvis man har lyst til at have hjelm på, så tager man hjelm på, og hvis man ikke har lyst, så tager man den ikke på. Jeg tror godt vi alle sammen er klar over, at vi har ansvaret for vores eget hoved.
dec 2008
Rider du uden ridehjelm, så er det udelukkende din egen krop det går udover. Kører du i beruset tilstand og smadre ind i en anden, så er det både din og en andens krop, som det går udover.
Ja det går da udover min familie og mine venner, hvis jeg er "uansvarlig" og rider uden ridehjelm, og falder af og kommer slemt til skade eller dør, men det er stadigvæk ikke dem der har ansvaret for mig.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 801
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Jeg forstår ikke folk som syntes det er sejt at ride uden hjelm, eller som har et behov for at vise frem at de er ligeglad med deres hjerne.
Jeg har dog selv redet uden hjelm to gange, hvor jeg ganske enkelt bare har haft glemt at tage hjelmen på. Den ene gang opdagede jeg mens jeg red, og så hoppede jeg af hesten træk den ind i stalden og tog min hjelm også ud på banen igen. Den anden gang opdagede jeg først min manglede hjelm da jeg ville tage den af efter endt ridt.
nov 2008
okt 2004
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.674
Men folk der direkte rider rundt i fuld galop på en fremmed mark uden man har en hest der er vant til lign situationer (show heste er ek.s trænet i det) så syntes jeg det er forkert, jeg tænker ikke på de ældre men bestemt konfirmanderne. Hvorfor skulle hesten ikke bukke eller blive bange fordi det er pigens konfirmation?
Jeg satte mig bevidst ikke op på min pony da han kom op til kirken på min konfirmation.. Men at andre for lov er jo deres sag..
okt 2004
Og jo jeg mener man gør det for at virke sejere når man ligefrem har et behov for at vise frem at man ikke bruger hjelm - som f.eks ved opvisninger og fotoshoots
dec 2008
... Eller noget. Jeg gør det for at få et godt billede, hvor jeg ikke skal kritisere hvor klundtet ridehjelmen kan se ud. Så pas på med at generalisere alle.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
maj 2009
Ja, jeg har i hvert fald ikke nogen god ide til, hvordan du skulle få taget netop det billede dér med både hue og hjelm ....
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Og ja, jeg har derfor smidt min til de pænere shoots, dog aldrig lang tid af gangen, da jeg desværre nok bare har nået den alder, hvor jeg tænker 'hvad nu hvis' under hele forløbet. Og samtidig kun på mine heste jeg kender til, samt i locations jeg kender til.
Og nej sådan set er et billede trods alt ikke mere værd end ens liv, men skal jeg helt der ud og tænke, så skal jeg droppe alt min omgang med heste.
DOG hvis mine kære nogensinde ville bede mig om ikke at smide hjelmen under et shoot, så ville jeg ikke gøre det. Det er godt nok mit liv, ja, men det er også dem der mister mig
okt 2004
Kan sige dig at jeg også syntes samtlige mennesker som køre sprit-kørsel er idioter, uanset hvilken begrundelse de har for at sætte sig bag rettet i en påvirket tilstand. Og ja jeg syntes også at pædofile er forfærdelige mennesker, uanset hvorfor de selv syntes de er skønt at forgribe sig på børn.
Jeg har meninger om rigtig mange menneskers valg - ligesom alle andre Kan ikke se hvorfor man pludselig ikke må have sin egen mening omkring tingene.
okt 2004
Jeg mener bestemt ikke man er mere sikker hvis hesten bare står stille og mener såment ikke at man bør sætte sig op uden en hjelm. Men skal man endelig have et hue-billed eller konfirmations-billede, ja så ser jeg hellere det er på en stille stående hest end at der bliver galoperet rundt.
Og jo jeg kan godt have mit ejet synpunkt på hvorfor folk gør som de gør, mindes at du også for ganske kort tid siden skrev at alle om valgte et skarpere bid, gjorde det fordi de var for dovne til at træne hesten. Tja, det er der sikkert mange der gør, men det er ikke alle Så ergo du har selv meninger omkring menneskers valg og har også en "begrundelse"
Og når du nu selv siger at din pony er mere farlig for jorden, så forstår jeg jo endnu mindre hvorfor du ikke ville have hjelmen på Nej jeg har normalt ikke hjelm på ved alm håndtering af heste, men kan sige at jeg som barn altid havde hjelm på når der var omgang med heste. Til distance stævner beholder jeg ligeledes hjelmen på under vetgaten, og skal jeg ride to heste tager jeg heller ikke hjelmen af mens jeg sadler den ene af og klargøre den anden.
Grunden til jeg ikke har hjelmen på ellers, er faktisk fordi jeg først henter min hest og derefter udstyret til den. Så snart jeg rør min hjelm kommer den på hovedet, så har hjelm på under hele opsadelningen.
okt 2004
okt 2004
Og hvor skriver jeg at man skal pakkes ind i bobbelplast? For nej det skal man ikke.
okt 2004
En hest kan altid snuble og falde når den er i bevægelse, derfor mener jeg risikoen for skader der er større. Og tja hesten han vel også lige bange i mens der bliver taget billeder og slå den flugtinstinkt til
okt 2004
Ridehjelm under photoshoot? (Debat)