{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.228 visninger | Oprettet:

Ridehjelm under photoshoot? (Debat) {{forumTopicSubject}}

Puha, jeg ved det med den der kære ridehjelm er et følsomt emne, men det her er faktisk en ting jeg har tænkt over en del, og jeg håber i vil svare.

Rigtig mange får lavet de her photoshoots både på jord og til hest med deres kære venner. En ting jeg ser ofte, er at de ikke bære ridehjelm, specielt hvis de har valgt at gøre det specielt, med kostume eller noget. Og jeg må da sige ja, det ser mega pænt ud, med langt hår og så ingen hjelmhår, osv, men hvilke tanker gør man sig? hvis man gør nogle.

Jeg selv, har indtilvidere 3 photoshoots planlagt i sommerferien med min dejlige part, hvor et af dem indebære at vi skal være indianere. Min part er nemlig en dejlig plet-hest, og indianer-temaet har altid stået mig meget nært, og været en drøm.
Men så står man dér, med ridehjelmen som specielt i det tema, kommer i vejen. smiley

Jeg er helt sikker, jeg sætter mig ikke op på ham, uden en ridehjelm - det har jeg simpelthen mit hoved for kært til. Og desuden er han jo ikke min pony. Jeg har engang brækket mit kraveben via. et fald fra en pony - hvordan det kunne være gået uden hjelm tør jeg ikke tænke på. Mine forældre sagde dengang (det gør de desuden stadig) at havde jeg sat uden hjelm på min pony, ville de aldrig nogensinde give mig lov til at sidde på en hest igen.
Jeg har sat én gang oppe på en pony uden hjelm, og der skete ikke noget, meen nervøsiteten var der allerede. smiley Og desuden er jeg jo kun 16, og så længe jeg er det, har mine forældre jo ansvaret for mig - og jeg vil så nødig se deres reaktion hvis jeg pludselig kommer hjem med billeder, hvor jeg ikke har hjelm på.

Det er jo selvfølgelig min mening! Men det er da klart at jeg ser på andre med deres fine photoshoots uden hjelm, så bliver jeg sgu misundelig, for det ér jo pænt smiley

Men hvordan har i det, med at sætte jer op på en pony/hest uden ridehjelm? Hvad er jeres holdning?

Jeg invitere her til en lille hyggelig debat, hvor alles meninger skal respekteres. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridehjelm under photoshoot? (Debat)
  • #1   8. jun 2015 Jeg bruger altid hjelm, men til sådan et photoshoot, hvis forholdene er iorden, så ville jeg ikke have noget imod at gøre det uden hjelm, så længe det er en hest, jeg føler mig tryg ved smiley

• #2   8. jun 2015 Hvis jeg kender hesten og dens bevægelser, er jeg ikke bleg for at ride uden.
    Det sker aldrig på en ny hest, men til et shoot, ville jeg tage den af smiley

• #3   8. jun 2015 Har selv gjort det uden hjelm, dagen inde min hest skulle aflives. Syntes det ser utrolig pænt ud, og ville gerne have mit drømme billede inde min bedste ven skulle væk.
    Jeg har det sådan at så længe at man ikke rider rundt uden hjelm og bare står stille ville jeg ikke have noget imod det. Man skal selvfølgelig stole på hesten. Hvis nu heste var en som var bange for alting og ikke kunne stå stille, ville jeg aldrig gøre det. smiley
    Dette er bare lidt af min mening

profilbillede
  • #5   8. jun 2015 Det er jo nemlig det der er min tankegang - billederne bliver SÅ meget pænere uden hjelm. Men jeg ved bare at jeg får så mange moralske tæv herhjemme hvis jeg så meget som nævner det. Men jeg ved bare ikke helt hvad jeg så gør smiley

• #6   8. jun 2015 Gør og må gerne tage billeder uden hjelm. Rider aldrig uden, men hvis man kender hesten godt nok, og næsten er 100% sikker på at den ikke springer til siden eller andet, så ser jeg heller ikke noget problem i ikke at have hjelm på i et par minutter smiley

• #8   8. jun 2015 Jeg rider ikke uden hjelm! Heller ikke til et fotoshoot. En kvinde ret tæt på min familie red en dag uden hjelm for netop at skulle have taget billeder, og pludselig bliver hesten bange, noget lige præcis den hest ellers aldrig ville blive, og kvinden falder af med hovedet først lige ned i en sten og dør på stedet.
    Meget tragisk.
    Jeg elsker heste af hele mit hjerte, (undskyld sproget) men jeg har fandme også kæmpe respekt for dem! Selv den roligste hest kan blive bange, ligesom i tilfældet her, og jeg skal ikke risikere at få varige mén eller i værste tilfælde dø, fordi jeg liiiige skulle være pæn uden hjelm på et billede smiley

• #9   8. jun 2015 Jeg synes billeder uden hjelm er grimme. Bum, det er min holdning. smiley

Havde selv fotoshoot igår, og ikke tale om, at jeg ville smide hjelmen også. Men igen, du kender vel din egen hest, så ved om den bliver let bange eller ej smiley Men er det ikke lidt dumt at tage fotoshoot uden hjelm, hvis du VED at du ikke må?

profilbillede
  • #10   8. jun 2015 Jeg forstår ikke hvorfor sikkerhedsniveaet pludselig ændres, fordi der er et kamera på - ville du aldrig ride uden hjelm, når der ikke er et kamera, så kan jeg ikke se hvad forskel kameraet gør.

Med hensyn til et indianertema - jeg synes det kommer en del an på hvor autentisk det er -har du et rigtigt indianeroutfit til dig og hesten, jamen ja, så kan jeg godt se at ridehjelmen kan forstyrre billedet, men rider du med en almindelig trense eller cordeo, bruger du farvede fjer eller andet i den dur, så øderlægger en ganske almindelig neutral ridehjelm ikke rigtig looket.

Men hvis du nu gerne vil kamuflere hjelmen, så er det da bare på med sådan en fjer-hovedbeklædning, så er den hjelm skjult.

• #11   8. jun 2015 Altså jeg tænker også at evt at sætte fjer i ridehjelmen smiley

Ellers kunne du jo også vælge at få taget billeder af dig og din hest mens du bare står ved siden af den smiley Så kan du jo undlade hjelmen smiley

• #12   8. jun 2015 Camilla som skrevet, har planen heller ikke været, jeg synes bare det kunne være pænt osv, men jeg vil ikke sætte mig op på ham uden ridehjelm. Og som du selv siger, må jeg ikke, så det gør jeg selvfølgelig heller ikke. Det var også mest for at høre andres meninger. smiley

Ridning med hjertet: Ja, det er nemlig det. Jeg tror bare jeg er blevet "præget" af så mange heste-piger i min nærhed, at hvis man skal have taget billeder, foregår det uden hjelm - og selv synes jeg jo ikke at det er den bedste idé. Tak for din idé med fjer i hjelmen, den vil jeg da helt sikkert bruge! smiley

Sofie, det var sådanset også planen, men idéen med temaet er jo også at fange lidt af stemningen på hesteryg. Derfor skal jeg bla. også ride uden saddel. smiley

• #13   8. jun 2015 Nåhr smiley Det kan jeg self godt se smiley

• #14   8. jun 2015 Jeg rider ALDRIG uden hjelm. smiley Altså du kan tro at den aldrig vil gøre noget. Men men men, det er et flugtdyr. Det er ikke noget vi kan gøre noget ved. Så min mening er på med hjelmen, få dig en flot en så det bliver en fornøjelse. smiley Men jeg syntes da også at, et foto shoot bliver pænest uden hjelm. Men min sikkerhed er klart mere vigtig.. smiley

• #15   8. jun 2015 Jeg står selv lidt i samme dilemma. Vil rigtig gerne have taget nogle billeder af mig og krikken med min studenterhue, selvfølgelig billeder fra jorden, men det kunne være lidt hyggeligt, hvis der også var nogle fra ryggen... Men jeg vil helst heller ikke have hjelmen af, fordi jeg for ikke ret længe siden faldt af med hjelmen, da dyret blev bange, og faldt med hovedet direkte ned i asfalten. Den dag var jeg ellers redet op af indkørslen uden hjelmen, men kom i tanke om den og gik tilbage for at få den på...

• #16   8. jun 2015 Bidløse Madsen, det er jo nemlig det. Jeg synes bare selv at risikoen er for stor, for som der bliver gentaget, ér hesten et flugtdyr. Og oveni det, så er min part ikke andet end en stor baby (hvis du spørger mig), for han er kun lige og lige blevet 6.
    Jeg vil ihvertfald ikke tage hjelmen af, for jeg synes bare at risikoen er for stor. Men jeg synes bare at billeder med løst hår og alt det er så pænt - men ikke værd at risikere mit hoved for.

• #17   8. jun 2015 Liva
    Ja, altså min er også kun 5 år gammel. Hun fyldte år i midten af april, så hun er også ung.
    Jeg vil have billeder med huen, men om det bliver fra ryggen, er jeg ikke helt sikker på smiley

• #19   8. jun 2015 Hjelm? Altid!

• #20   8. jun 2015 Desuden er det SNOT DUMT at lære yngre piger og drenge, at skal man være "fin" så er det uden hjelm -.-

• #23   8. jun 2015 Syntes klart at du skal have hjelm på!! Hvis du rider med hjelm normalt skal det da ikke ændres bare på grund af et kamera? Køb eller lav en hovedbeklædning, Fx, en række af fjer og sæt uden på, så ville det også ramme temaet ret godt.

Jeg er selv 'fotograf' og nægter at tage billeder af folk uden hjelm. (Når de altså rider) Så må de gerne syntes at jeg er dum, men har ikke lyst til at stå som den der skal ringe 112 fordi rytteren falder af og slår sig selv bevidstløs. ALTID HJELM! smiley

• #24   8. jun 2015 Jeg har det helt fint med det. Har flere gange gjort det på min pony, også bare på folden. Det er sjældent jeg rider uden, det er omkring 9/20 gange jeg gør det ish. For billedernes skyld, er det kun hvis det er et specielt tema, som fx indianer. - Har selv billeder med et sådan tema.

Men ja. Jeg har ikke noget imod at ride uden hjelm. Jeg gør det en gang i mellem nu, og jeg gjorde det også en gang i mellem inden jeg blev 18, hvilket mine forældre godt vidste.

• #25   8. jun 2015 Det er rart at få de forskellige meninger, for det er som sagt en ting jeg har tænkt meget over. Jeg har respekt for jer der rider uden hjelm at i tør, men jeg tror simpelthen ikke selv at jeg ville turde. smiley
    Astrid, det er en god mening at have - jeg har det som 'fotograf' på samme måde. For det vil uanset hvad ikke blive rart hvis man skal ringe 112 fordi ens model er faldet af. smiley

• #27   8. jun 2015 En af mine grunde til at ride med hjelm er... at hvis jeg feks. får det dårligt og skvatter af og kommer alvorligt til skade, så ender det nok med at min pony får skylden og det synes jeg ikke er fair smiley

Men til dit indianerkostume - hvis du kan finde en passe fjer, så sy dem på et velkrobånd og så på hjelmen - så har du din hovedbeklædning.

• #28   8. jun 2015 Jeg har hjelm på ligemeget om der er kamera på eller ej..

• #29   8. jun 2015 Jeg rider altid med hjelm, men må indrømme jeg godt kan finde på at tage den af, blandt andet da jeg skulle tage billeder til min konfirmation smiley
    Der var jeg dog ikke oppe på min unge pony, kun min anden pony som jeg kendte utrolig godt smiley
    Kan da godt se at det nogle gange kan se flot ud uden hjelm, men synes også det kan se forkert ud, da man jo altid skal have hjelm på og hjelmen derfor er forbundet med det at sidde på en hest smiley Min mening i hvert fald haha smiley

Ved dog heller ikke hvad jeg gør når jeg bliver student, da min nuværende hest er en smule nem at skræmme haha smiley
    Det vil dog se utrolig dumt ud med hjelm og hue, men så må jeg bare blive på jorden smiley

• #30   8. jun 2015 Vi øvede "scenerne" et par gange først med ridehjelm, og prøvede så derefter uden forsigtigt.

• #31   8. jun 2015 Jeg har ikke hjelm på, men det har jeg heller ik i den daglige ridning.
    Og det kommer der nok høvl for, men det er sån det er.
    Børn og unge under 18 skal ha på, dem over 18 må selv vælge.

• #32   9. jun 2015 Jeg er sådan en der godt kunne finde på at tage hjelmen af på grund af et billede, mm jeg syntes ikke billeder med hjelm ser grimt ud, det er en del af ridningen osv. (hvis man kan sige det sådan) men Jeg ville nok i sidste ende beholde den på, også selvom jeg skulle lave et photoshoot.

• #33   9. jun 2015 Sorte Sniger, af ren nysgerrighed, må jeg så spørge hvorfor du ikke rider med hjelm i den daglige ridning? smiley

• #34   9. jun 2015 Jeg har altid hjelm på også til fotoshoot, ikke lige fra jorden altid, men altid fra ryggen!

Jeg har en gang i USA redet uden hjelm med kamera på, men dette var kun fordi der ikke var nogen hjelm til låns og hesten var utrolig velredet efter hestens præmisser, akademisk og western redet, fed kombi!

Men ellers har jeg altid hjelm på til fotoshoot og har op til flere gange fået afvide at folk synes det er langt pænere at man har hjelm på, da det bare hører med til når man rider.

Især fra dette fotoshoot, kan jeg huske at både fotograf (Freja Sif Foto) og jeg blev rost for at hjelmen på.

Jeg har en gang i mellem redet uden hjelm ned til folden på Shaman, men han er så også 23 år og kender vejen ned til folden, han har stået på den hver sommer siden han var omkring 3 år smiley
    Men han er så også den eneste jeg endelig tør at ride på uden hjelm! smiley

profilbillede
  • #35   9. jun 2015 Det er altså også et fedt billede, Josephine!

• #36   9. jun 2015 Tak er også virkelig glad for de billeder blev taget! smiley

Synes i hvert fald ikke at han ligner en på 20 på det billede smiley smiley

• #37   9. jun 2015 Kan jeg godt forstå c:!
    Nej, ddet gør han virkelig ikke!

• #38   9. jun 2015 Liva: Ja det må du gerne.
    Mit hoved synes ik det er behagligt om sommeren, det ka ende ud i migræne artig avs i hovedet.
    Om vinteren, skal jeg ha hue på, ellers får jeg ondt i ørene og hovedet.
    Går aldrig ud uden hue om vinteren og tidligt forår.
    Så stævner er ik altid sjovt, vinter og sommer.

• #39   9. jun 2015 Jeg er en af dem der ikke har ridehjelm på til et photoshoot, hvis ridehjelmen ikke passer ind. Er man gammel nok til at ride uden hjelm, så er man også gammel nok til at tage konsekvenserne, hvis der sker et uheld.
    Ridehjelmen bruger jeg dog altid i hverdagen, medmindre jeg har glemt den derhjemme. Dog sætter jeg mig aldrig op på en hest, jeg ikke stoler på, uden ridehjelm.

• #41   9. jun 2015 Bettemus: Ja det er de smiley
    Nu er jeg heldigvis 18, så hvad jeg gør er helt op til mig selv smiley

• #43   9. jun 2015 Kan man ikke photoshoppe hjelmen væk?

• #44   9. jun 2015 Bettemus
    Jo, man kan godt begrunde det med "over 18" fordi man f.eks. på mange opstaldningssteder ikke må ride uden, hvis man er under 18, og når man er 18 år eller derover, bestemmer man selv, hvad man gør. At det så går udover alle ens familie, venner og bekendte, hvis det går galt, er jo noget andet. smiley Og dét har ingenting med alder at gøre.

• #45   9. jun 2015 Bettemus: Det er også fair nok, at du synes det, men det er jo sådan, det er? Når man er 18 år, så er man automatisk den eneste der har ansvar for sig selv.
    Jeg lægger ikke ansvaret over på andre bare fordi, at jeg engang imellem tager nogle uforsvarlige valg. Det er helt min egen skyld, hvis der sker mig noget, og det tager jeg gerne på mig smiley

• #46   9. jun 2015 Milla: Nej det ka det ikke, for du har jo ik noget hoved at sætte på i stedet.
    Hvis du fjerner noget vigtigt fra billedet, ska du ha noget, at erstatte med.

• #47   10. jun 2015 Jeg rider enkelte gange uden hjelm, men det er aldrig på andre end min egen islænder her. smiley

Desuden rider jeg aldrig uden hjelm, på et område som ikke er indhegnet, og jeg rider aldrig uden hjelm alene.
    - I enkelte tilfælde, alt efter at dømme på hestens sindstilstand, og hvordan man selv har det, og omgivelserne, så tør jeg godt smide hjelmen. (:

Her var det en sen aften, omkring klokken 21:30, nede på en indhegnet mark med rigtig højt græs, 20 meter fra folden hvor de andre heste gik. Min hest var så rolig som hun kunne være, og vi var omringet af marker, hvor chancen for en overraskelse var lille. Lige i et dette tilfælde, tør jeg godt smide hjelmen. Men det var kun 10 minutter ca., og det var grundet temaen med blomsterkransen. (:

Jeg tror blot at man skal passe sit eget, og hvis man har lyst til at have hjelm på, så tager man hjelm på, og hvis man ikke har lyst, så tager man den ikke på. Jeg tror godt vi alle sammen er klar over, at vi har ansvaret for vores eget hoved.

profilbillede
  • #50   10. jun 2015 Bettemus: Du kan altså ikke helt sammenligne at ride uden ridehjelm med at køre i beruset tilstand.
    Rider du uden ridehjelm, så er det udelukkende din egen krop det går udover. Kører du i beruset tilstand og smadre ind i en anden, så er det både din og en andens krop, som det går udover.
    Ja det går da udover min familie og mine venner, hvis jeg er "uansvarlig" og rider uden ridehjelm, og falder af og kommer slemt til skade eller dør, men det er stadigvæk ikke dem der har ansvaret for mig.

• #52   10. jun 2015 Selv om jeg næsten altid rider med hjelm, så er jeg nu ikke bleg for at tage den af, og da slet ikke til et photoshoot, hvor billederne tit vil blive ødelagt af en hjelm.

• #53   10. jun 2015 Tager både photoshoots med og uden hjelm smiley Ja det bliver pænere uden men er sådan set ligeglad.. det er lidt hvad jeg selv føler for smiley

• #54   10. jun 2015 Jeg syntes aldrig en hjelm kan ødelægge et billed, faktisk kam jeg bedre lide dem som netop vælger at have hjelmen på. Desuden er hjelme altså ikke grimme klodser længere, men meget flotte og se på smiley
    Jeg forstår ikke folk som syntes det er sejt at ride uden hjelm, eller som har et behov for at vise frem at de er ligeglad med deres hjerne.

Jeg har dog selv redet uden hjelm to gange, hvor jeg ganske enkelt bare har haft glemt at tage hjelmen på. Den ene gang opdagede jeg mens jeg red, og så hoppede jeg af hesten træk den ind i stalden og tog min hjelm også ud på banen igen. Den anden gang opdagede jeg først min manglede hjelm da jeg ville tage den af efter endt ridt.

• #55   10. jun 2015 Jeg synes nu ikke det er sejt at ride uden. Men jeg kan godt lide på nogle af mine billeder, fx hvis det er indianertema, at der ikke er hjelm på. Så forskellige er vi jo heldigvis :).

• #58   10. jun 2015 Det syntes jeg så ikke en neutral hjelm ville. For som sagt syntes jeg ikke det er fedt at "man er sej nok" til ikke have hjelm på.

• #60   10. jun 2015 Jeg kan godt acceptere folk der har et billede uden ridehjelm, for vil da ærgerligt indrømme jeg har da siddet på min oony uden hjelm, lige hoppet op ude på folden trænet nogle tricks for også lige at prøve fra ryggen. Jeg mener ikke at man skal RIDE uden hjelm men at SIDDE på hesten er jo alligevel noget andet og hvis man er i trygge omgivelser eks. På folden så dør man nok ligemeget fra ryggen eller på jorden hvis uheldet er ude.

Men folk der direkte rider rundt i fuld galop på en fremmed mark uden man har en hest der er vant til lign situationer (show heste er ek.s trænet i det) så syntes jeg det er forkert, jeg tænker ikke på de ældre men bestemt konfirmanderne. Hvorfor skulle hesten ikke bukke eller blive bange fordi det er pigens konfirmation?
    Jeg satte mig bevidst ikke op på min pony da han kom op til kirken på min konfirmation.. Men at andre for lov er jo deres sag.. smiley

• #61   10. jun 2015 Bettemus: Jeg har vel lov til at have mit ejet syn på folk som ikke bruger hjelm smiley
    Og jo jeg mener man gør det for at virke sejere når man ligefrem har et behov for at vise frem at man ikke bruger hjelm - som f.eks ved opvisninger og fotoshoots smiley

• #63   10. jun 2015 Yes. Der fangede du os Team Grafik. Vi rider nemlig uden ridehjelm for at virke sejere! For det bliver man nemlig af at ride uden ridehjelm.

... Eller noget. Jeg gør det for at få et godt billede, hvor jeg ikke skal kritisere hvor klundtet ridehjelmen kan se ud. Så pas på med at generalisere alle.

• #64   10. jun 2015 Jeg kan sagtens se at nogle billeder er pænest uden en hjelm midt i det hele.. Hvis man har fået taget et billede i sin brudekjole på sin hest, vil en hjelm nok være lidt en øjebæ. Jeg ville dog tage den øjebæ med og tage min hjelm på.

• #66   10. jun 2015 Bettemus
    Ja, jeg har i hvert fald ikke nogen god ide til, hvordan du skulle få taget netop det billede dér med både hue og hjelm smiley ....

• #67   11. jun 2015 Tjaaaa som nogle nævner at det er grimt uden hjelm, syntes jeg at billeder til shoots, ikke bare træning, er hammer grimme MED hjem.

Og ja, jeg har derfor smidt min til de pænere shoots, dog aldrig lang tid af gangen, da jeg desværre nok bare har nået den alder, hvor jeg tænker 'hvad nu hvis' under hele forløbet. Og samtidig kun på mine heste jeg kender til, samt i locations jeg kender til.
    Og nej sådan set er et billede trods alt ikke mere værd end ens liv, men skal jeg helt der ud og tænke, så skal jeg droppe alt min omgang med heste.

DOG hvis mine kære nogensinde ville bede mig om ikke at smide hjelmen under et shoot, så ville jeg ikke gøre det. Det er godt nok mit liv, ja, men det er også dem der mister mig smiley

• #68   11. jun 2015 Bettemus: Jo jeg kan sagtens have mine egne meninger omkring folk der ikke bruger hjelm. Uanset hvad du så siger, jamen så har jeg stadig samme mening. Og skal man have taget et hue billed, jamen så må det foregå fra jorden eller helt stående. Forstår ikke folks trang til at lave diverse forskellige ting uden en hjelm på. Og forstår da slet ikke at du havde overvejet at lave et helt show hvor du rider for andre mennesker og børn uden en hjelm. I sådan en siuatation ser jeg det udelukkende som værende en "sejheds-faktor".

Kan sige dig at jeg også syntes samtlige mennesker som køre sprit-kørsel er idioter, uanset hvilken begrundelse de har for at sætte sig bag rettet i en påvirket tilstand. Og ja jeg syntes også at pædofile er forfærdelige mennesker, uanset hvorfor de selv syntes de er skønt at forgribe sig på børn.
    Jeg har meninger om rigtig mange menneskers valg - ligesom alle andre smiley Kan ikke se hvorfor man pludselig ikke må have sin egen mening omkring tingene.

• #70   11. jun 2015 Bettemus:
    Jeg mener bestemt ikke man er mere sikker hvis hesten bare står stille og mener såment ikke at man bør sætte sig op uden en hjelm. Men skal man endelig have et hue-billed eller konfirmations-billede, ja så ser jeg hellere det er på en stille stående hest end at der bliver galoperet rundt.
    Og jo jeg kan godt have mit ejet synpunkt på hvorfor folk gør som de gør, mindes at du også for ganske kort tid siden skrev at alle om valgte et skarpere bid, gjorde det fordi de var for dovne til at træne hesten. Tja, det er der sikkert mange der gør, men det er ikke alle smiley Så ergo du har selv meninger omkring menneskers valg og har også en "begrundelse"

Og når du nu selv siger at din pony er mere farlig for jorden, så forstår jeg jo endnu mindre hvorfor du ikke ville have hjelmen på smiley Nej jeg har normalt ikke hjelm på ved alm håndtering af heste, men kan sige at jeg som barn altid havde hjelm på når der var omgang med heste. Til distance stævner beholder jeg ligeledes hjelmen på under vetgaten, og skal jeg ride to heste tager jeg heller ikke hjelmen af mens jeg sadler den ene af og klargøre den anden.
    Grunden til jeg ikke har hjelmen på ellers, er faktisk fordi jeg først henter min hest og derefter udstyret til den. Så snart jeg rør min hjelm kommer den på hovedet, så har hjelm på under hele opsadelningen.

• #72   11. jun 2015 Bettemus: Hvis du læser hvad jeg skriver, så siger jeg at jeg ikke mener man overhovedet bør sætte sig op på en hest uden hjelm. Jeg skriver intet om det er mere sikkert på en stillestående hest end en i bevægelse, dog mener jeg risikoen for uheld er højere når hesten er i bevægelse fordi her er hele "den kan træde forkert og falde" risikoen også med. Har endnu ikke set en stille stående hest falde.

• #74   11. jun 2015 Bettemus: Jeg er styrtet 4 gange på tur, og nej det er ikke noget jeg normalt er bange for. Den ene gang ramte mit hovede en sten og min hjelm fik et ordenligt tryk. Så jo jeg mener risikoen er større når hesten er i bevægelse.
    Og hvor skriver jeg at man skal pakkes ind i bobbelplast? For nej det skal man ikke.

• #77   11. jun 2015 Bettemus: Og på banen er jeg væltet flere gange med hesten. Især den gang hvor jeg sprang og man lige skulle lave en hurtigt vending. Wupti så lå mig og hest på jorden.
    En hest kan altid snuble og falde når den er i bevægelse, derfor mener jeg risikoen for skader der er større. Og tja hesten han vel også lige bange i mens der bliver taget billeder og slå den flugtinstinkt til smiley

• #79   11. jun 2015 Det siger jeg heller ikke der er, det er lige dumt at sidde på en stående hest eller en hest i bevægelse. Men i mine øjne er risikoen for at noget går galt større når hesten er i bevægelse.

Kommentér på:
Ridehjelm under photoshoot? (Debat)

Annonce