840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Bliver fustreret over mundkurv? Bliver fustreret over mundkurv?

Nu bliver jeg simpelthen nød til at spørge til råds.. Stjarni har taget.. så utrolig meget på, at nærmest ligner den hest jeg fik hjem. Hvilket er jlejsdkpdæ irriterende, da han simpelthen var blevet så flot at se på! Min smed fortalte mig, at det hurtigt kunne gå over til forfangedhed, og derfor syntes hun jeg skulle finde mig en løsning hurtigts så muligt, evt en mundkurv. Jeg vidste godt han var fed, men ikke så meget at han kunne gå hen og blive forfanged.. Det jeg indtil videre har gjort, var at ride i en hel uge, det regner jeg med at vi bliver ved med, men det er ikke nok! Vi købte så en mundkurv til ham, en af de mest 'normale'. Vi satte ham ud, og lod ham have den på en dag, og dagen efter blev han sendt ud med den igen. Jeg gik ud for at tjekke om alt var ok, og så Stjarni være.. utrolig fustreret over han ikke kan få det græs op. Det skal lige siges at de stribegræsser, 80 cm om morgenen og 80 om aftenen. Han skrabede i jorden, og smed hovedet ned i græsset, og prøvede i hærdigt at få et lille græs stykke op, uden at held. Jeg tog den af ham, for det gjorde utrolig ondt at se. Nu var en fra gården lige henne og sige til mig igår, at hun var ude og fodre første dag han havde den på. Han havde galoperet rundt, sparket ud i luften, og skrabet i jorden, og ja.. Efter han havde gjort det i 10-20 min. stoppede han brat op, og stod bare med hovedet nede i jorden, og prustede. Sådan stod han, indtil han prøvede igen, hvor hestene havde bidt græsset lidt ned.. Men det kan ikke være rigtigt? Jeg føler virkelig at jeg sulter ham på den måde.. Desværre kan han ikke bruge mundkurvene fra green guard, da de ikke kan komme i vandtruende, så det går heller ikke.. Vi har også lavet hullet lidt stører hvilket heller ikke hjalp.. Men hvad skal jeg gøre? I går tog jeg ham ind i en halvtime, mens de andre fik græs.. Vi gik ned til et sted med utrolig meget græs, hvor vi bare hyggede stille og roligt i et kvarter, og i det andet, ordnede jeg hans hove.. Men der bliver fodret mellem 17-19 og jeg har ikke rigtig mulighed for at blive derude i så lang tid, da jeg skal nå hjem og lave lektier osv.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver fustreret over mundkurv?
Kommentér på:
Bliver fustreret over mundkurv?

Annonce