900 visninger
|
Oprettet:
Fustreret over galop... {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en rigtig sød pony, som ikke er særlig langt i sin "uddannelse..."
Hun er rigtig sød at ride, men lige så snart jeg vil lave et anspring til galop slår hun fra, lægger ører af mig og går "bag mine hjælpere."
Jeg har meget svært ved at få hende frem ad for hvis jeg lægger benene til stritter hun endnu mere i mod og det samme med en pisk...
Det er simpelthen så frustrerende! Jeg har haft hende i et år nu og det bliver ikke bedre.
Nogen, der har en idé til, hvad man kan gøre?
Jeg har undervisere på, men lige på det punkt går det ikke fremad... Så... Idéer er velkommende, men hold tonen pæn.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Somme tider er det bedre bare at komme ned i tempo, få hesten til at slappe af og selv finde dens balance
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Held og lykke!
jul 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 292
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
Jeg lærte fornyligt (for jeg gjorde netop ovenstående) at jeg skulle ligge galoppen ind som en del af mit træningsprogram....altså når hesten gik fint og afslappet rundt så kunne jeg tage en galopvolte...gik den fint kunne jeg lave lidt galopøvelser....blev den anspændt eller ikke ville lytte så ned i trav igen og arbejde med øvelser....ingen kamp ingen slåssen....så snart hun slog fra skulle jeg øve noget andet....det skal ikke være kamp at ride og hold op en helt anden hest jeg har fået ud af det så det kan virkelig anbefales...
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
aug 2011
jul 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 292
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
hvis den ikke kan ville starte med at lære den det der (på en stor volte), hvis den kan ville jeg træne den der og sætte et signal på som f.eks. når du siger galop skal i galoppere..
Med hensyn til smerter, kan den sagtens have ondt selvom det kun er i galop..
Min vallak har været udlånt i 2 måneder, og inden det galopperede han rimeligt okay i både longe og uden, men da han kom hjem vred han i bagparten og lå nærmest ned..
Det fandt jeg ud af er fordi han er redet forkert (redet på forparten og bagparten var blevet glemt) og derfor er han super muskuløs i forparten og har ingen muskler i bagparten og har derfor haft problemer med at holde bagparten oppe og ligger sig derfor ned..
Så ja bar fordi det kun er i galop der sker noget kan det sagtens være smerter eller andet
aug 2011
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Har du evt. prøvet med en pisk og nej du skal IKKE slå med den, men bare lige ligge den, for lyder lidt som om den ikke kan lide du ligge benene til den, så måske den bedre kan lide at du lige ligger den, intet slag eller noget blot ligger den..
Kan nemlig tit hjælpe på støtte dine ben op så du ikke skal trykke en masse til den..
Og så i starten bar fokuser på at galoppere en lang side af gangen og så øge det når den bliver bedre, for ja som andre siger er der nok noget balance der mangler..
dec 2012
Følger: 30 Følgere: 33 Emner: 2 Svar: 332
Galop ER hårdt for utrænede heste og især hvis de også skal holde balancen i hjørnerne, så sæt kravene ned og kom ud og galoper lige ud..
aug 2011
dec 2012
Følger: 30 Følgere: 33 Emner: 2 Svar: 332
Det gør nullernaller og røven syrer totalt til, ergo har de kun godt af en pause.. Ellers bliver galop jo = Aaaaav min røv
aug 2011
Fustreret over galop...