{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

pludselig ændring i adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne hest her på 5 år, som lige pludselig har fået vildt meget energi.
Han kan slet ikke holdes i ro. nu snakker vi under ridning. han er begyndt på de vildeste bukspring, som rodeo, og han stopper ikke bare sådan lige. han gør det selv i longe. og vil stort set kun galoppere rundt.
han får ingen foder da han står på døgnfold. han bliver trænet mellem 3-5 gange i ugen.
nogen forslag til hvorfor han pludselig fra den "ene til den anden" dag er begyndt på at opføre sig sådan? smiley han er 1-2 gange i massørs hænder, og sadel passer, og han er for to mdr. siden tjekket i hoved og røv røgten, bøj prøve alt!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pludselig ændring i adfærd
  • #1   9. jun 2013 Uha, det gjorde min hoppe også (hun er også ung, på den måde at hun kun har været i seriøs ridning det sidste 1 ½ år). Hun har i vinters og over foråret været ret udstyrlig under ridning, især i galop. Hun har endda smidt mig af flere gange, fordi hun simpelthen bare har bukket afsted på ridebanen. Det er begyndt at gå den anden vej igen nu her.. Ved ikke hvad jeg gør anerledes, sætter faste retningslinjer for hende når vi rider rundt.. tror måske bare det var en periode hun var igennem, prøvede lidt grænser af smiley

• #3   9. jun 2013 zink magnesium mangel. OBS HESTE SKAL HAVE VITAMIN OG MINERAL, der er ikke zink i græsset

• #4   9. jun 2013 jo vitaminer og mineral piller selvfølgelig, men ikke andet. smiley

• #5   9. jun 2013 CIR: nu har ham her kun været redet i 2mdr. derfor syntes jeg det er lidt underligt, for kunne forstå at det ville komme når han var mere redet og havde bare en del mere energi og fulde smiley men har skam fået den helt store rodeo tur i går og syntes det bliver for farligt hvis han skal blive ved smiley

• #6   9. jun 2013 få tjekket ryg eller andet just in case. problemet er jo at hesten vokser utrolig meget på 2 måneder (muskelmessig) og hvis sadlen ikke ligger ordenlig.:D
    ellers så giv ham ren besked. min er også begyndt at gøre det og der ikke andet for end et klap i rumpen.:D
    nogle gange laver whiskey sådan nogle popkorn hop det gør han kun fordi han er glad og andre gange vil han bare ikke have mig på ryggen mere.:D

• #7   9. jun 2013 ja det måske rigtigt nok med et klap i røven, men han super følsom, og meget forsigtig, og når det så også kommer bag på en at de lige begynder at skulle lave hulahop så tænker man ikke over at skulle øve at ride med pisk i det sek. smiley

Kommentér på:
pludselig ændring i adfærd

Annonce