Pludselig ændring under ridning {{forumTopicSubject}}
Halløj
Min hest har for to dage siden meget pludseligt ændret adfærd i galopanspringene på højre volte. Det sekund man lægger benet til ham, smider han skulderen og går enten i forkert galop, krydsgalop eller changerer galoppen efter 2-3 skridt. Han stiver sig også lidt i hjørnerne, og hvis man ikke er efter ham smider han også skulderen der. Der er ingen problemer på den anden volte.
Det er ikke adfærd han har udvist før. Indtil for to dage siden var der ingen problemer med hverken galop eller anspring.
Jeg går og overvejer at få en kiropraktor ud, da jeg er bange for at der er en muskel eller en nerve der er kommet i klemme. Er det en meget forkert tankegang? Hvad ville i gøre i en situation som denne?
Han har haft en ledskade, og er først nu begyndt i rigtig, seriøs ridning igen efter hans genoptræning.
apr 2012
Følger: 19 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 57
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
okt 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 20
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 245
Jeg kan varmt anbefale denne behandler.
(link fjernet)
Skriv bare hvis du ønsker mere info. ( eller privatbesked)Jeg mener også at der er en behandler på Fyn, hvis det er..
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Le, som jeg linker til er virkelig god, hun er fra Fyn
nov 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 2 Svar: 49
Prøv eksempelvis at have at par godbidder eller gulderødder i hånden og før den op på krydset, dermed er hesten tvunget til at dreje sig rundt for at kunne spise den - gentag dette flere gange dagligt. Jeg fik af vide at kiropraktoren at jeg skulle forsøge at ride, dog uden at ride ham helt i holdning. Han fik også lidt muskelafslappende medicin til 5 dage. Men ellers er en god idé at lave en masse smidighedsøvelser.
Det kan også være at det er tænderne det er galt med, for det kan godt stramme inde i munden på hesten hvis den har fået tandspidser, så hvis du skal have en dyrlæge ud, så få tjekket tænderne for en sikkerhedsskyld.
sep 2011
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 325
apr 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 544
Men ellers mange tak for jeres indput, allesammen Jeg har besluttet at lade en anden ride ham i dag for at se om det er konsekvent, eller han bare gør det med mig så det er mig der er skyld i problemet. Hvis der ikke sker nogen ændring, så får vi dyrlægen ud og kigge og så tager v den derfra
Pludselig ændring under ridning