868 visninger
|
Oprettet:
Få sat muskler på skulderene {{forumTopicSubject}}
Hej hg.
Har i nogle ideer til hvordan jeg kan få sat nogle muskler på min unghest efter hun har stået stille i 3 måneder udover dette:
Gå lange ture.
Skridte lange ture.
Longere, skridt og trav
Træne traver, og versader.
Skridte og trave over bom.
Skridte op og ned af bakker.
Hvilke øvelser er bedst for at få muskler på skuldrene?
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Du laver både en masse jævnt arbejde, men også en masse, som bør være på bagparten. Så få din hest til at trække noget, samt måske øgninger?
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Endelig bare pas på din hests ben, muskler udvikler sig hurtigere end senerne gør, og hvis du lige pludselig begynder at træne meget koncentreret på retningsskift risikere du overbelastnings skader .
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Mine har kæmpe muskler ved skuldrene, men også i ryggen, og især bagpart. Og massøren har vist mig, hvor side-bevægelses musklerne sidder.
Under tilridnign havde min klart ingen sidebevægelses muskler, men de er voldsomt store nu!! Vi har endda lige haft flere måneders pause, men er i gang igen. De kommer meget hurtigt.
Jeg ville sige undervisning, men ikke af hvem som helst. Min satte helt andre muskler, da underviseren ville have os bag lod, end da jeg trænede uden underviser, hvor hun var i lod.
Hvis du vil være helt sikker, ville jeg vælge akademisk. Eller endnu bedre ARR/ skævheds terapi, det er dem, der helbreder kissing spines heste.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Har kigget lidt på billederne af hende i din profil, og umiddelbart ser hun meget ufærdig ud, og evt. lidt låst i sadellejet. Men det er svært at sige ud fra billeder, man skal selvfølgelig helst kunne se hesten i bevægelse for at kunne udtale sig om det.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 92 Svar: 574
Hun var for 3 måneder siden rigtig fin, men muskler strøg hurtigt af, da hun fik muk, som hun var halt af, så gik vi stille i gang igen, men så blev hun sparket, og stod halt igen.
Ja jeg burde nok ligge nogle nye billeder ind, de billeder jeg har på profilen er 1 år gammel hvor vi gik i gang med tilridningen.
Jeg har heller ikke travlt med hende, men kunne godt tænke mig at få en sadel til hende.
Sadelmageren siger hun skal have flere muskler på skuldrene, da jeg ellers ikke har så mange sadel muligheder. Hun siger hun er svær at finde sadel til da hun har et fremfaldende sadelleje, lidt markeret manke og gjordlejet ligger langt fremme.
Jeg tror jeg vil prøve lidt slalum. Vi laver meget volteskift da hun ellers kommer til at kede sig ret hurtigt.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 21
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 92 Svar: 574
Få sat muskler på skulderene