Muskler. {{forumTopicSubject}}
Jeg er ikke heeelt 100% inde i det med foderet til de kære heste endnu. Men jeg sad her den anden dag og tænkte lidt på hvad hestene skal spise for at have nemmere ved at omdanne muskler? (sammen med rette træning selvfølgelig)
Træner selv, og ved at vi mennesker skal dækkes ind med forkskellige ting, især proteiner! Gælder det også heste? Hvordan fungere det lige?
Er lidt nysgerrig da jeg gerne vil gøre noget ekstra for min traver får sig sat gode muskler oveni træningen. Vi kan ikke træne på højt niveau endnu pga dårlig skulder og svage led. Han er lidt sløv til at sætte nogle muskler synes jeg.
Kan man få noget til svage led?
Sikker mange spørgsmål det lige blev til
I hvert fald, hvordan fungere det med heste og deres muskler i forhold til fodring? Giver man noget tilskud eller går det gennem foderet?
- Jeg tillader mig her at benytte det ordsprog der hedder; 'Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar'
jan 2005
Følger: 86 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 272 Svar: 1.725
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Når du siger svage led, hvad mener du så?
Omega 3 olie er godt til led
sep 2007
Følger: 39 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 455
Jeg vil gerne give ham et protein boost, (uden det står ud af ørene på ham) Da han har stået stille i et år pga skade. Vi er først begyndt at ride for to - tre måneder siden og vil gerne hjælpe ham lidt med musklerne. Dog kun nogle måneder. Han er dækket rigtig ind med protein så det skader ikke han får lidt ved siden af.
Svage led forstået sådan han mangler musklerne, og pga hans skade er han svag i den ene skulder endnu ( er i behandling ved kiropraktor og diverse ) Vi får også den rigtige undervisnig hertil.
Det er simpelthen derfor
Der er lagt olie ind hans foderplan til vinteren. med omega, 3,6 og 9.
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
sep 2007
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Men til gengæld bruger jeg det også til mig selv, i madlavning - og HER er der nok til at vise effekt. Jeg har simpelthen større muller, end min søster, som er spinnings-instruktør og fitness freak.
Bruger jeg det ikke, forsvinder de.
Kan ikke huske, om det er en dl, en hest skal have, det mener jeg. Jeg køber ½ liter i thai-butikker til 35 kr.
Risolie er en kraftig antioxidant, der er E vit i, og det er bevist, at risolie er godt for musklerne, da det fjerner mere mælkesyre end alm. ilie.
sep 2007
Må lige i tænke boks, men rigtige gode forslag, og så er det nogle jeg kan forholde mig til samtidig!
Modtager dog gerne flere råd og eksempler
Muskler.