{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

MUSKLER MUSKLER MUSKLER {{forumTopicSubject}}

Ja nu er det sån at min hest har stået stille hele vinteren /: MEN nu er vi igang igen med ridningen, han er blevet ret muskel fattig især på numsen. Så er det så jeg vil høre jer om i har nogle knad gode metoder jeg kan træne for at få en mere fyldig bagpart på min hest??

OG lige et spørgsmål mere, jeg vil gerne rider noget mere gang i min hest også, er der så nogle af jer kloge hg mennesker der kan give mig et fif smiley

På forhånd tak smiley
Christina .....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MUSKLER MUSKLER MUSKLER
  • #2   8. apr 2010 muskler i bagparten, der er det super at skridte og galopere op af bakker, gerne i langsomt tempo (ikke trave, det gavner ikke noget muskelmæssigt)...

longering over bomme er også super godt (i trav, på buet spor, hvor hver anden gerne er hævet 10 cm ca)...

hvis du gerne vil træne mere gang i din hest, så skal du fokusere på at få ryggen godt op på hesten, og bagbenene godt ind under sig...

prøv at sammenligne her:

http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=144887

http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=200306

i denne hests tilfælde er der trænet frem med næsen, fremdrift (uden den japper), versade bøjninger osv... generel grund ridning...

og så er lange skridt ture i bakket terræn også super for smidigheden i hestens muskler

• #3   8. apr 2010 sanne svendsen: nu er det så jeg spørger dumt, men hvad er intervaltræning helt præcis ??

• #4   8. apr 2010 christina - interval træning er hvor du for eks skridter 10 minutter, traver 5, skridter 10, traver 7, osv osv osv... og langsomt øger tiden i for eks trav.

• #5   8. apr 2010 Lige en tilføjelse .....

Skridt og galop opbygger kondition, og korrekt trænet trav opbygger muskler...

• #6   8. apr 2010 sandie L: Okay, men når jeg skal ride mere gang i den skal jeg så trave i et middel hurtigt tempo eller bare normal??

I longen skal jeg lægge indspændinger på og hvor mange bomme skal jeg lægge ud?

• #7   8. apr 2010
    Ang. longen ville jeg ikke mene der skal ndspænding på for at hesten kan få lov til at bruge sin hals som balance stang smiley

Ellers ja, intervaltræning - der bare skal tages i normalt tempo. Fidusen er at man hæver pulsen ved intervaller.

Ellers overgange en en masse tur :o)

• #8   8. apr 2010 christina - nej ingen inspændinger på når det er over bomme.. bommene skulle gerne få hesten til at kigge ned (sænke halsen), og aktivere sig uden brug af tjælpetøjler..

det jeg gør er at trave frem i et "frisk" tempo (et tempo hvor hesten stadig holder samme takt, som når man rider den "samlet", men hvor den øger skridt længden)

• #9   8. apr 2010 Krikken okay, men jeg har godt nok altid fået afvide at det er super godt at bruge indspænding især det en ung hest (min er 6) de sidder sån at han går lang og lav, det sker der vel ikk noget ved?

Han får sko på i næste uge, så må jeg til at ride noget ude i skoven smiley

• #10   8. apr 2010
    Lang og lav er godt. Lad endelig hesten søge frem og ned - hvilket er et tegn på den er afslappet (: bygger også muskler op.

• #11   8. apr 2010 sandie L:okay godt nok.. Men når jeg samler ham samme og op med rygger skal jeg så øge tempoet ?? nu snakker jeg ridenæssigt

• #15   12. apr 2010 Indspændinger er at springe over hvor gærdet er lavest! Det er da 100 gange bedre for hesten selv at finde sin balance og styrke, fremfor at tvinge den i en holdning..Uanset om den er høj eller lav...

Bakker, bomme, intervaltræning, temposkift er vejen frem til opbygning af muskler...Husk at den skal have ekstra protein for at have noget at opbygge sine muskler med =)

Hvorfor vil du give den sko på??? Går den ikke godt nok på sine ben??

• #16   12. apr 2010 Jeanette H: okay, men syntes nu de er gode til at få hesten til at gå lang og lav og helt ned at slappe af, det er min hvert fald god til. Han skal have sko på fordi han er mega øm tået og kan ikk gå uden da han ellers kommer til at gå på ballen og slider dem helt ned..

• #17   12. apr 2010 Christina: Ja, nu kommer det også an på hvilke indspændinger og hvordan de spændes...Men oftest er det bedre på lang sigt, de selv finder vejen =)

Okey, din smed kan ikke beskære ham, til at få rettet op, så han kommer til at gå rigtigt på sine hove? =)

• #18   13. apr 2010 jo det kan han godt men problemet er at når jeg ride meget på astfalt slider han dem helt ned.

• #19   13. apr 2010 Boots er din ven =)

Jeg kan stærkt anbefale at investere i sådanne, de er pengene værd, og kan holde til det hele, hvis du får købt de rigtige, der er mange forskellige at vælge mellem... Du kan springe, ride i snevejr, ride på grusveje og asfalt...Slut med tabte sko og slut med at smide jern på hoven...

Kig ind på www.naturhov.dk, der er en masse fin information om hvad sko gør ved en hestehov =)

Kommentér på:
MUSKLER MUSKLER MUSKLER

Annonce