Muskler i overlinjen {{forumTopicSubject}}
Jeg har en traver på 15 år, som har stået stille i ret lang tid efterhånden, er ikke blevet redet regelmæssigt det sidste års tid, og har derfor "ingen" muskler tilbage i hans overlinje. Han skal sættes til slag til sommer, men synes ikke jeg kan "tillade" mig at sælge ham som han står nu.
Jeg tænker at jeg skal starte med frem og ned arbejde.
Mit største problem ligger i, at når jeg fx longere ham, og siger "trave" så flyver hovedet op, ryggen ned, og tempoet ryger alt for langt op. Han flyver derudaf, ligemeget hvor meget jeg prøver at få ham ned i tempo, det er enten skridt eller meget hurtig trav.
Jeg overvejer en chambon i skridt til at starte med, sat så løs at han kan holde hovedet lidt højt, uden den påvirker ham.
Hvad er jeres erfaring, og har i nogen gode råd?
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 453
Ved pessoasystem, mener du så sådan noget her?
http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=420424&deptid=12&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
det har jeg nemlig også overvejet, men ligger kun inde med en chambon lige nu
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Skal hestens endelig have noget på så syntes jeg dette er det eneste der duer:
(link fjernet)
Det tillader hesten at strække sig frem og ned, den begrænser ikke hesten - kun i at tage hovedet op.
Travere er som frieseren på billedet nogle der pr. natur holder hovedet højt, derfor er det svært at få dem til at søge frem og ned selv.
Man kan fremprovokere det ved at starte i skridt, helt løse tøjler og nærmest snøvle sig frem - samme i trav, hesten må gerne være ved at falde i skridt.
Og når hesten så finder det let og ligetil kan man sætte lidt mere tempo på og få halsen højere op.
jun 2008
jun 2008
sep 2007
Hjælpetøjlen kaldes en " rigtig chambon " skal endelig IKKE forveklses med en elastik chambon - stor forskel.
jun 2008
Vores har mistet "spændet" foroven, og kan derfor kun bruges i fuld længde.
sep 2007
Har desværre ikke set nogen hest der med chambon kunne gå som frieseren går i artiklen.. Har jeg heller ikke med pessoa og indspænding.
Derfor er jeg gevaldigt skepisk over for dette..
jun 2008
Først og fremmest skal han bare have hovedet ned i en nogenlunde "højde" og slappe mere af i traven.
Men synes den klassiske chambon du linkede til virker mere "effektiv".
Er helt klart noget jeg godt kunne finde på at anskaffe mig
Muskler i overlinjen