1.427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Svindel med heste Svindel med heste

Hejsa

Jeg har fundet nogle heste “tilsalg” på hesteindex.dk som er et svindel nr.

Her er et muligt svindelnr.:
(link fjernet)

Her er 3 annoncer som er svindel:
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)

De svare hurtigt på mails og alt ser fint ud.
Jeg skrev flere gange frem og tilbage og fik en masse oplysninger på hesten osv.
Men da transport firmaet så kontaktede mig for at færdig gøre “handlen” lyste alle røde lamper.
De udgiver sig for at være Jet Pets (jetpets.com) og at betaling skal foregå med Wenstern Union

1- Jet Pets laver ikke transport mellem Eupæriske lande, men kun import/export i USA.
Jeg har talt med David og Lindley Hasenauer som står bag Jet Pets og har deres fulde tiladelse til at bruge navnet Jet Pets og jetpets.com i mine advarsler på danske heste sider.
Jeg er fra i dag d. 23-05-2013 Jet Pets øjne i Danmark og rapportere til myndighederne i USA hvis jeg falder over svindel.

2- Man bruger kun Western Union til penge overførsel hvis man har noget at skjule, bla. Jet Pets bruger kontant betaling ved levering.

Denne mail er skrevet til hesteindex.dk, så de kan få de falske annoncer fjærnet. Og jeg deler denne mail på facebook og div. heste sider i Danmark for at advare andre.
Finder i noget mistænksomt, så skriv åbent om det så vi får det stoppet. Og er Jet Pets nævnt, skriv da gerne til mig, så jeg kan give dete videre til ejerne som jeg er i telefonisk kontakt med.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Per Andreasen

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svindel med heste
  • #1   23. maj 2013 Forhåbenligt kan alle se at det er fake. Det kunne i hvert fald ikke være mere tydeligt.
    Er vild med den frisiske vallak Titty(sker der for det??), der kan springe 3 meter smiley

• #2   23. maj 2013 Til mit held, hvis man kan kalde det det...
    Så er jeg for mangle år siden blevet snydt i en handel på QXL, hvor sælger brugte Western Union, så der blev jeg vågen.
    Men det dejlige ved internettet er at man kan søge på alt smiley

Og sidst, men ikke mindst. Jeg kan huske noget om Jet Pets i en af de airport serier på TV. Så jeg googlede dem lige, og wuptii der røg en mail af sted til dem, 15 min senere ringede de til mig og det blev til en laaang men god samtale smiley

Alt for at fange de svindlere smiley

• #3   23. maj 2013 HAHAH ! "Er blevet skolet de sidste 3 år i jæger jumper" xD

Den hest må jeg have :b

• #4   23. maj 2013 Fik dette svar fra hesteindex.dk

Hej Per

Tak for informationen. Vi lancerer et nyt site en af de kommende dage og jeg har allerede sat vores udviklere i gang med at se på hvordan vi takler dette i fremtiden. Når man læser annoncerne så er det ret åbenlyst at der at tale om en maskinel oversættelse (fx via Google Translate) og det skaber jo straks mistanke.

Mit forslag er at vi tilføjer en ”anmeld annonce” knap på alle annoncer. Anmeldes en annonce af 3 uafhængige brugere så deaktiveres den automatisk og jeg modtager en notifikation herom. Herefter vil jeg træffe beslutning om hvorvidt annoncen skal genaktiveres. Hvordan lyder det?

Jeg sletter de omtalte annoncer nu.

• #6   24. maj 2013 Hold da op, hvor er der mange af disse "oversatte" heste derinde. Utroligt at de alle er blevet samlet på en side...

• #7   24. maj 2013 så snart ordet "vedtagelse" er i annonce, enten med hund eller hest er det snyd, og endelig hvis jeg køber en hest udenlansk eller dansk skal jeg nok selv finde firmaet der skal transportere den

• #8   24. maj 2013 Det lyder som om det er dårligt oversat, hvilket jeg altid hæfter mig ved uanset hvad. Dårlig oversættelse = ofte svindel.

• #9   24. maj 2013 Der er jo bare folk ude i verden som ikke snyder og som bruger disse maskiner som Google og bing til at oversætte.
    Jeg kender flere der har handlet heste i udlandet, så det er ikke altid svindel.
    Jeg opdagede først svindlen da det kom til transport, havde min mistanke fra starten, men det har man vel altid når det er en hest til adoption smiley

Og jeg vil med dette indlæg også kun advare andre, det er jo ikke alle der har den samme erfaring med udlands handler som jeg har smiley

God weekend herfra smiley

• #10   25. feb 2014 jeg har selv lige nu været i forbindelse med dem i deres forsøg på at sælge mig en hund... som jeg havde set en annonce på inde på facebook. jeg modtog en meget mærkelig mail hvori der stod hvordan jeg skulle overføre pengene mv. snakkede osse med ham i telefonen og kunne heldigvis ved at have kigget på denne side først meddele ham om hvordan de rigtige handels betingelser fungere...sjovt nok derefter blev der lagt på...

Kommentér på:
Svindel med heste

Annonce