{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Det med sadel.. {{forumTopicSubject}}

Med frygt for at blive stemplet som dyrplager, har jeg nu alligevel valgt at oprette dette emne.

Det er sådan, at jeg jo har Unique, der er min "lånepony", eller hvad man nu skal kalde det. Hun har en sadel - og den er skæv. Da hun engang opførte sig, som om hun havde ondt, fik hendes ejere tjekket sadlen med sådan et specielt underlag under, der viste, hvor den trykkede. Ham, der tjekkede, sagde dog, at det ikke gjorde ondt på hende, så de lod hende bare beholde den sadel. (Hun havde slet ikke ondt, hun trivedes bare ikke som rideskolepony, og var blevet forvirret)
Sadlen er så skæv, at hvis man mærker på de to lange "puder", der er dem, der ligger på hestens ryg, en på hver side af rygsøjlen, kan man mærke, at der er mere fyld i den ene, end i den anden. Bortset fra det ligger sadlen fint på hende.

Jeg bryder mig ikke om at ride med den, nu den er skæv, og jeg tror, at sadlen - sammen med mine skæve ben - er med til at ride Unique skæv.

Så nu har jeg fundet en anden sadel, der også godt kan ligge på hende, og som jeg gerne må låne af dem, der ejer den. Den er en sadel af wintec-type, altså de der kunststofnogen med luft og andet let i. Den er helt lige, og som den skal være. Den ligger som den skal på hende.

Men det eneste problem der er, er at den er en 18 tommers. Den skæve sadel er nok 16,5 tommer - og passede mig perfekt i størrelsen, men det nytter jo ikke noget, når den er skæv.
Jeg er ret lille af bygning, så i en 18 tommers sadel sidder jeg nok ikke helt der, hvor jeg burde sidde i forhold til trykfordelingen.

Så spørgsmålet er: Hvilken sadel er bedst?

Jeg har af flere grunde desværre ikke mulighed for at få en sadelmager ud, eller købe en sadel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det med sadel..
Kommentér på:
Det med sadel..

Annonce