{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med sadel
  • #2   14. nov 2014 jeg har haft samme problem med min hest, jeg har nu fået en front riser pad og den holder sadlen på plads

• #3   14. nov 2014 Sadlen er kun 3 mdr. gammel. Den kan ikke have tabt muskler, men det kan godt være den har taget lidt på smiley
    Sadlen vipper bagtil hvis i forstår.

• #4   14. nov 2014 Til Christina, det kan være jeg skulle snakke med sadelmageren om det.
    Hun bruger samme hul i gjordstropperne, som da sadlen blevet tilpasset, men det kan jo være at hun er blevet rundere bagtil smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #5   14. nov 2014 Ponyen kan have ændret form (taget på, tabt sig, øget muskulatur, tabt muskler mm.), men faktum er at sadlen ikke ligger korrekt mere, det tyder det ihvertfald på..

Jeg ville få en sadelmager ud, og se på det - og takke nej til alle ideer om, antiskrid underlag, pad, halerem mm. (Det er noget forb*ndet l*rt)

• #6   14. nov 2014 front riseren gør at hesten/ponyen får noget mere skulder og løfter sadlen op foran så den lægger til i bag,
    jeg har selv samme problem, med at sadlen løfter sig bag til og den pad har løst mit problem smiley

• #7   14. nov 2014 Ja det er sadelmageren som fandt frem til denne sadel, og efterfølgende har udvidet den en ½ bom str,, så spørgsmålet er måske også, om den har passet hende helt perfekt fra starten.

• #8   14. nov 2014 For mig lyder det som om sadlen er for bred til hesten. Hvis den vipper bagtil, kommer den som regel til at trykke ned mod manken/rygraden. Og når sadlen glider frem, fjerner det skulderfrihed, og er ubehageligt på flere måder.

En pad under sadlen, halerem osv. er lappeløsninger. Måske I skal have fat i en anden sadelmager, hvis den I har brugt syntes sadlen ligger godt. Jeg ville i hvert fald lige få et nyt tjek, og få den tilpasset igen, og hvis sadlen ikke kan komme til at passe, så ud og finde en ny.

Det er hårdt og dyrt, men en nødvendighed, hvis man vil have at sadlen skal ligge godt. smiley

• #9   14. nov 2014 Jeg tror også jeg vil få en second opinion på den. Jeg kan se, den ikke har skulder frihed, når den glider frem.
    Tak for jeres imput smiley

• #10   14. nov 2014 Jeg tror bestemt jeg havde fået en sadel mager ud smiley
    Det er et helvede med de sadler..

Jeg er gået over til wintec sadler, for hestene forandre sig så hurtig og man bliver lige overrasket hver gang. Så er det sgu lidt nemmere med de wintec sadler og billigere smiley

• #11   14. nov 2014 Hej Chelina. Du har helt ret smiley Det var et marridt, at finde den vi har nu, og tre måneder efter ligger den bare så dårligt.
    Jeg prøver en der hedder Katrine Bøg holm som jeg har fået anbefalet.

• #12   14. nov 2014 Håber i finder en løsning så i kan komme ud og nyde det dejlige efterårs vejr smiley

det er så møg irriterende når de efter så kort tid ligger dårligt. Kender det alt for godt. Man blir så ærgerlig over det.

Men kan klart anbefale wintec sadlerne. Det har sparet mig for en masse bøvl og penge smiley

• #13   14. nov 2014 Tak for dit input smiley
    Vi får et prof. tjek igen, så vi kan få styr på det smiley

• #14   15. nov 2014 Det er ikke unormalt at sadlen skal justeres efter et stykke tid. Det mener jeg næsten altid bliver anbefalet og nogen gange er med i prisen. Det anbefales jo også at få sadeltjek ca. En gang årligt smiley

Mvh ponymor

Kommentér på:
problemer med sadel

Annonce